Η νίκη στο Μεξικό του Lewis Hamilton εξασφαλίζεται ότι παραμένει σταθερά στη μάχη για το στέμμα του 2016 – αλλά ήταν επίσης σημαντική από την άποψη των βαθμολογιών όλων των εποχών…
Ενώ όλο το δράμα εκτυλίχθηκε πίσω του, ο Lewis Hamilton ήταν άψογος και σχεδόν εξ ολοκλήρου ανενόχλητος όπως ο ίδιος μετέτρεψε την pole σε νίκη στο Μεξικό. Ως αποτέλεσμα ο ίδιος μείωσε στους 19 βαθμούς τη διαφορά από τον team mate του Nico Rosberg – αλλά και ισοφάρισε τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Alain Prost με 51 νίκες. Μόνο ένας άνθρωπος βρίσκεται μπροστά από Hamilton τώρα – ο Michael Schumacher, στις 91.
Αυτή ήταν και η 23η διαφορετική πίστα στην οποία ο Hamilton έχει επικρατήσει – ρεκόρ μόνο που ο Schumacher μπορεί να ταιριάξει. Στις σημερινές πίστες, υπάρχουν μόνο δύο στις οποίες ο Hamilton δεν έχει θριαμβεύσει – το Μπακού (όπου έχει αγωνιστεί μόνο μία φορά), και το Σάο Πάολο, όπου ο καλύτερος τερματισμός του είναι στη δεύτερη.
Πίσω από τα δύο Ασημένια Βέλη όμως, είχαμε την ασυνήθιστη σκηνή να βλέπουμε τον Max Verstappen να τερματίζει τρίτο, τον Sebastian Vettel να τρέχει με τα πόδια έξω από το στάδιο για το τελικό σκαλί του βάθρου – και, στη συνέχεια, τον Daniel Ricciardo τελικά να παίρνει την θέση αυτή.
Αυτή η ανακατανομή είχε μεγάλο αντίκτυπο στο πρωτάθλημα – ως άμεσο αποτέλεσμα, ο Ricciardo είναι πλέον σίγουρος για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών. Τώρα έχει 242 βαθμούς έναντι 187 του Vettel – μια ακαταμάχητη διαφορά.
Η προώθηση του Ricciardo επεκτείνεται επίσης το σερί στο βάθρο της Red Bull – είχαν τουλάχιστον ένα οδηγό στην πρώτη τριάδα από την Σιγκαπούρη, ένα σερί πέντε αγώνων. Επιπλέον, η Red Bull έχει επίσης σκοράρει παραπάνω από τη Ferrari σε κάθε αγώνα κατά την ίδια περίοδο. Πριν από την παρέμβαση των αγωνοδικών, αμφότερα τα σερί θα τελείωναν.
Ο Vettel εν τω μεταξύ κοιτούσε να τελειώσει την απουσία του από το βάθρο – αυτή ήταν μόλις η δεύτερη φορά σε 11 αγώνες που ο ίδιος απολάμβανε το να βρεθεί σε ένα βάθρο σε Grand Prix. Η ποινή του σημαίνει όμως σημαίνει ότι έχει μόνο ένα τερματισμό στην πρώτη τριάδα από το Μπακού, τον Ιούνιο – το χειρότερο σερί του από την πρώτη του πλήρη σεζόν στο άθλημα με την Toro Rosso το 2008.
Για το δεύτερο αγώνα στη σειρά, ο Vettel οδήγησε τουλάχιστον ένα γύρο του αγώνα. Στην πραγματικότητα, πέρασε 12 γύρους συνολικά στο μπροστινό μέρος – πηγαίνοντας σε 2.696 γύρους συνολικά που ήταν πρώτος σε αγώνα. Η σημασία; Ότι τον μετέφερε πάνω από τον Prost και ως τέταρτο όλων των εποχών, πίσω μόνο από τους Michael Schumacher, Ayrton Senna και Hamilton.
Μαζί με το βάθρο του, ο Ricciardo έληξε επίσης τον αγώνα με τον ταχύτερο γύρο – η τέταρτη φορά που το έχει επιτύχει το τρέχον έτος, και όγδοη φορά στην καριέρα του. Με αυτό ισοφάρισε τους James Hunt, Gilles Villeneuve, Ralf Schumacher και Jenson Button για την 37η θέση στον κατάλογο όλων των εποχών.
Αυτός ήταν επίσης ο 15ος συνεχόμενος τερματισμός στους βαθμούς για τον Ricciardo – και ισοφαρίζει την δική του καλύτερη του φόρμα (15 τερματισμοί στους βαθμούς μεταξύ του Μπαχρέιν και των ΗΠΑ το 2014). Μόνο έξι οδηγοί έχουν απολαύσει ποτέ ένα καλύτερο σερί – Kimi Raikkonen (ο οποίος κατέχει το ρεκόρ όλων των εποχών σε 27), Michael Schumacher, Fernando Alonso, Vettel, Hamilton και Nico Rosberg.
Ο Perez διατήρησε ένα δικό του σερί – θα μπορούσε να μοιάζει απογοητευμένος, αλλά έχει ένα ρεκόρ βαθμολόγησης 100 τοις εκατό στη πίστα στο σπίτι του. Πέρυσι ο μεξικανός τερμάτισε 8ος, αυτό το έτος θα μπορούσε να καταφέρει μόνο την 10η, παρά το ότι εμφανίζονταν να έχει το ρυθμό για περισσότερα.
Ακριβώς πίσω από τον Perez, Ο Marcus Ericsson τελείωσε σε μια αγωνιώδη 11η θέση για τη Sauber – το πιο κοντινό που ο ίδιος και η ομάδα του έχουν βρεθεί σε βαθμούς από όλη τη σεζόν.
Ο Σουηδός κατάφερε ένα αξιοσημείωτο σετ 69 γύρων στο μεσαίο ελαστικό, αφού άλλαξε νωρίς στο τέλος του δραματικού πρώτου γύρου στον οποίο χτυπήθηκε και είχε ένα γύρισμα. Ακόμη πιο εντυπωσιακά, ένας άλλος οδηγός κατάφερε ακριβώς το ίδιο κατόρθωμα – ο Jolyon Palmer της Renault άλλαξε, επίσης, στο τέλος του πρώτου γύρου, μεταβαίνοντας στα μεσαία και να συνέχισε μέχρι την καρό σημαία, τερματίζοντας 14ος.
Για έκτη φορά φέτος, οι κορυφαίες δέκα θέσεις καλύφθηκαν από μόλις πέντε ομάδες – και επίσης έτυχε να είναι η τρέχουσα πρώτη πεντάδα στην κατάταξη των κατασκευαστών – Mercedes, Red Bull, Ferrari, Force India και Williams.
Υπήρξε και ένα πρώτο φαινόμενο για τη χρονιά, εκ των αγωνοδικών: τέσσερις διαφορετικοί οδηγοί έλαβαν χρονικές ποινές είτε κατά τη διάρκεια είτε μετά τον αγώνα.
Και τέλος, ο Valtteri Bottas της Williams ήρθε τόσο κοντά στο να θέσει ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας στη F1. Ο Φινλανδός έφτασε τα εκπληκτικά 372,5 χλμ/ώρα στο Μεξικό – πιο γρήγορα από ό, τι κατάφερε στη Monza ο Kimi Raikkonen από το 2005, αλλά μόλις 0,1 χλμ/ώρα πίσω από τον Juan Pablo Montoya σε ένα διαφορετικό μέρος της πίστας στην ίδια κούρσα. Μην ποντάρετε εναντίον του να κρατηθεί αυτό το ρεκόρ στην Πόλη του Μεξικού το επόμενο έτος…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!