Το Super Aguri SA05 ήταν το μονοθέσιο με το οποίο η ομάδα της Super Aguri αγωνίστηκε το πρώτο μισό της σεζόν του 2006. Είχε σχεδιαστεί και αναπτυχθεί αρχικά από το Arrows A23 το 2002 υπό εποπτείας Mike Coughlan.
Η απόφαση να χρησιμοποιήσουν την Α23 ως το βασικό σασί για την έναρξη της ομάδας στο πρωτάθλημα ήταν εν μέρη επειδή της απαγόρεψαν να χρησιμοποιήσει το σασί της BAR του 2005 ( η BAR ήταν η προηγούμενη ομάδα της Honda). Οι διαφορές με το A23 ήταν πως το νέο μονοθέσιο είχε νέο monocoque, νέο αεροδυναμικό πακέτο και πίσω εξαρτήματα μηχανής.
Η SA05 οδηγήθηκε από τον Takuma Sato, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην δημιουργία της ομάδας, όπως και επίσης από τον Yuji Ide επίσης ιάπωνα αλλά χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία και Franck Montagny, οδηγό δοκιμών της Renault για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η ομάδα δημιουργήθηκε πολύ σύντομα, κυρίως λόγο της Honda που δεν ήθελε να αφήσει τον δημοφιλή Sato χωρίς μονοθέσιο στην F1. Ο “εγκέφαλος” της ομάδας ήταν ο Aguri Suzuki, πρώην οδηγός της Formula 1, και τα κεφάλαια ερχόταν από την Honda όπως φυσικά και οι κινητήρες.
Το σασί που βασιζόταν στην Arrows, ήταν αγορασμένο από τον Paul Stoddart ( που με την σειρά του τα είχε αγοράσει ύστερα την κατάρρευση της Arrows και σκόπευε να τα εξελίξει σε μια νεα Minardi γνωστή και ως PS04). Το κιβώτιο ήταν επίσης της Arrows.
H Super Aguri αποσύρθηκε απο τα Grand Prix ύστερα από δύο χρόνια και 4 μήνες, στον 5ο αγώνα της σεζόν του 2008 λόγο οικονομικών δυσκολιών. Η συνολική συγκομιδή ήταν 4 βαθμοί, όλοι απο τον Takuma Sato.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!