Καμιά άλλη ομάδα δεν υπήρξε πιο κυρίαρχη στους αγώνες αντοχής του 21ου αιώνα από την Audi. Όταν τα ανοιχτό R8 LMP1 έκανε το ντεπούτο του το όχι και τόσο κοντινό 1999, έστρωσε τον δρόμο για έναν εκπληκτικό αριθμό 13 νικών στο LeMans και αμέτρητες άλλες στους αγώνες αντοχής. Με την αδελφή Porsche να ξαναμπαίνει το 2014, η Audi ωθείτε προς τα έξω.
Πηγές από το Auto Motor und Sport και το Autocar αναφέρουν πως η Audi θα αποτραβήξει τα αγωνιστικά της από το WEC μετά το 2017, λέγοντας πως υπάρχει τέλος στο πρόγραμμα LMP1 της εταιρίας.
Ένα βουνό από στοιχεία υποστιρίζουν τις ανωτέρο φήμες. Ένα σημαντικό κομμάτι είναι τα αυξανόμενα έξοδα λόγο του τεράστιου σκανδάλου γνωστό και ως dieselgate που υπέστη η Volkswagen και την αναγκάζουν να μειώσει τα κόστη των επιμέρους τμημάτων του γκρουπ. Τόσο η Audi όσο και η Volkswagen στηρίζουν το μέλλον τους στα όλο και αυξανόμενα ηλεκτρικα αυτοκίνητα, που σχεδιάζουν να έλθουν στην αγορά την επόμενη δεκαετία. Η πίεση προς την ηλεκτροκίνηση θα χρειαστεί μεγάλα ποσά προς το RnD, και το πρόγραμμα πρωτοτύπου αντοχής της Audi στέκεται ακριβώς στην μέση.
Ύστερα είναι το μοτερ του LMP1, το οποίο είναι ειρωνικά ένας τετράλιτρος V6 πετρελαίου. Πριν δέκα χρόνια, το 2006, όταν η Audi εισήγαγε τον πρώτο της κινητήρα diesel σε πρωτότυπο του LeMans (R10 TDI), ήθελε να ωθήσει την τεχνολογία πετρελαίου ως βιτρίνα για το εμπορικό τμήμα. Μετά την «βόμβα» του σκανδάλου όμως, μια μάρκα του ομίλου VW να προωθεί το diesel δεν θα είχε την αποδοχή που είχε στο παρελθόν… Και φυσικά το αναμενόμενο, πως η μηχανή του R18 diesel θα χρειαστεί σύντομα σημαντικές (και κοστοβόρες) αναβαθμίσεις αν θέλει να μείνει μάχιμο και ανταγωνιστικό.
Σε όλα αυτά, έρχεται και η Porsche. Πίσω στο 2000, η VW ανέφερε πως μέσω μια συμφωνίας μεταξύ των δύο για την χρησιμοποίηση της πλατφόρμας του Touareg στο σωτήριο Cayenne απαγόρευσε την είσοδο της Porsche στην μεγάλη κατηγορία του LeMans για δέκα χρόνια. Η Porsche τελικά μπήκε το 2014 κερδίζοντας την αμέσως επόμενη και μεθεπόμενη χρονιά (μετά την επεισοδιακή εγκατάλειψη της Toyota στον τελευταίο γύρο) και το πρωτάθλημα το 2015. Δύο ανταγωνιστικά LMP1 προγράμματα από φίρμες με την ίδια εταιρική ομπρέλα είναι αδιαμφισβήτητα ακριβό και κυρίως άνευ νοήματος.
Και με την Porsche να έχει αδράξει την στιγμή, την στροφή του γκρουπ στην ηλεκτροκίνηση, και τα αυξανόμενα έξοδα λόγο dieselgate η VW σοφά θα έσπρωχνε την Audi έξω από τον θεσμό, κλείνοντας ένα μεγάλο κεφάλαιο για το motorsport αντοχής
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!