Η Suzuka έχει το μερίδιο της στο να αποφασίζονται πρωταθλήματα εκεί αρκετά χρόνια – και το 2016 δεν αποτέλεσε εξαίρεση…
Η μάχη για το πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2016 τελείωσε στη Suzuka, καθώς το 1-3 έδωσε στη Mercedes τους βαθμούς που χρειάζονταν για να σφραγίσει ένα τρίτο διαδοχικό τίτλο.
Τα Silver Arrows είναι η πέμπτη ομάδα – μετά τις Ferrari, McLaren, Williams και Red Bull – που κερδίζει τρία στέμματα κατασκευαστών σε σειρά. Tέσσερα στη σειρά έχουν η McLaren (1988 – 1991) και η Red Bull (2010-13). Θα το ισοφαρίσει η Mercedes το επόμενο έτος; Το ρεκόρ είναι της Ferrari με 6 (1999 – 2004).
Ο Nico Rosberg σημείωσε την πρώτη του νίκη στην Ιαπωνία, που έγινε 15ος διαφορετικός οδηγός για να κερδίσει στη Suzuka.
Ήταν η 23η νίκη της καριέρας του Rosberg, ισοφαρίζοντας τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Nelson Piquet. Επόμενος στο ραντάρ του Γερμανού; Ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, 24-φορές νικητής Grand Prix και θρύλος με τα Ασημένια Βέλη, Juan Manuel Fangio…
Ο Rosberg έχει πλέον εννέα νίκες τη φετινή σεζόν και αξίζει να ειπωθεί ότι κανένας οδηγός δεν απέτυχε να κερδίσει τον τίτλο των οδηγών έχοντας κερδίσει τόσους πολλούς αγώνες σε ένα ημερολογιακό έτος. Στην πραγματικότητα, μόνο τρεις οδηγοί – Michael Schumacher (13 το 2004, 11 το 2002), Sebastian Vettel (13 το 2013, 11 το 2011) και Lewis Hamilton (10 το 2014, 11 το 2015) – έχουν κερδίσει περισσότερους αγώνες σε μία σεζόν από τον Rosberg – και εξακολουθούν να απομένουν τέσσερις αγώνες…
Ο Rosberg, ο οποίος το Σάββατο έγινε ο τέταρτος οδηγός μετά τους Senna, Schumacher και Vettel για να διεκδικήσει τρεις διαδοχικές pole position στη Suzuka, είναι ο πρώτος άνθρωπος που κερδίζει από την pole position στην Ιαπωνία μετά από τον Sebastian Vettel με τη Red Bull το 2012.
Ο Max Verstappen τερμάτισε δεύτερος για δεύτερο αγώνα στη σειρά, και τώρα έχει έξι τερματισμούς στο podium αυτή τη σεζόν – τον ίδιο αριθμό με τον team mate του Daniel Ricciardo.
Το μη νικηφόρο σερί του Lewis Hamilton τώρα εκτείνεται σε πέντε αγώνες, καθώς ο Βρετανός τερμάτισε τρίτος για τέταρτη φορά τη φετινή σεζόν. Ωστόσο, η ανάκαμψη του πίσω στην τρίτη μετά από μια κακή εκκίνηση, του εξασφάλισε μία θέση στην ιστορία της F1: έγινε μόλις ο τρίτος που έφτασε τα 100 βάθρα σε Grand Prix, μετά τους Schumacher (στα 155), και Alain Prost (106).
Μιλώντας για το κακό ξεκίνημα του Hamilton, για πέμπτη φορά φέτος ο Βρετανός έχασε έδαφος στον εναρκτήριο γύρο ενός Grand Prix. Με τον Rosberg, επίσης, να χάνει σε έξι αγώνες φέτος, η Mercedes έχει δυσκολευτεί να μετατρέψει την κυριαρχία της στις κατατακτήριες σε πρόωρη πρώτη θέση. Αυτό ήταν το 10ο lockout στην πρώτη σειρά της σεζόν για τα Ασημένια Βέλη – αλλά υπήρξαν μόνο δύο αγώνες, όπου και τα δύο αυτοκίνητα να βρίσκονται στο ένα-δύο στο τέλος του πρώτου γύρου…
Ο Sebastian Vettel κατάφερε να συνεχίσει μετά τον πρώτο γύρο σε αυτόν τον αγώνα, αλλά ο Γερμανός είδε το ρεκόρ του να τερματίζει μέσα στην πρώτη τριάδα σε κάθε αγώνα στη Suzuka να λαμβάνει τέλος – μια ακολουθία που διήρκεσε επτά σεζόν, πίσω από το 2009. Ο Γερμανός έχει πάρει μόλις ένα βάθρο στους τελευταίους εννέα αγώνες του – το χειρότερο του σερί από την πρώτη πλήρη σεζόν του με την Toro Rosso το 2008.
Για μόλις πέμπτη φορά φέτος, οι κορυφαίες δέκα θέσεις καλύφθηκαν από μόλις πέντε ομάδες – και στην Ιαπωνία επίσης έτυχε να είναι η τρέχουσα πρώτη πεντάδα στην κατάταξη των κατασκευαστών – Mercedes, Red Bull, Ferrari, Force India και Williams.
Επιπλέον, για δεύτερη φορά τη φετινή σεζόν (μετά την Κίνα) και μόλις την έβδομη φορά στην ιστορία της F1, ο αγώνας τελείωσε χωρίς μια εγκατάλειψη. Υπήρχε μόνο ένας αγώνας όπου αυτό συνέβη κατά τα πρώτα 54 χρόνια του αθλήματος, και τώρα έχει συμβεί τρεις φορές στα τελευταία μόνο δύο χρόνια.
Το περσινό ιαπωνικό Grand Prix είχε επίσης κάθε οδηγό να λαμβάνει κατάταξη, καθιστώντας την Suzuka ως ο πρώτος χώρος στην ιστορία της F1 που να έχει συνεχόμενες κούρσες χωρίς εγκαταλείψεις. Αυτό και αν είναι ρεκόρ!
Ο επόμενος αγώνας στη Formula1 είναι στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο Austin – ένας χώρος όπου ο Hamilton έχει θριαμβεύσει σε τρία από τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μπορεί ο παγκόσμιος πρωταθλητής το κάνει ξανά φέτος ή ο Rosberg – που τώρα είναι 33 βαθμούς μπροστά από τον ομόσταυλό του – θα κάνει ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς το παρθενικό του τίτλο;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!