Μετά από τέσσερις χρονιές με απίστευτο ανταγωνισμό και ανάπτυξη, το World Endurance Championship της FIA έχει ωριμάσει και καθιερώθηκε ως μία από τις πιο σεβαστές σειρές αγώνων αυτοκινήτου στον κόσμο.
Το 2016 υπόσχεται να είναι μια άλλη θεαματική αγωνιστική σεζόν, με 32 συμμετοχές σε όλες τις τέσσερις κατηγορίες του ανταγωνισμού, LMP1, LMP2, LMGTE Pro και LMGTE Am, συν ένα ρόγραμμα το οποίο για πρώτη φορά διαθέτει εννέα αγώνες σε Ευρώπη, Λατινική και Βόρεια Αμερική, την Ασία και τη Μέση Ανατολή.
Από το 2012 το WEC έχει σπουδαίες κατασκευάστριες ομάδες όπως οι τωρινοί παγκόσμιοι πρωταθλητές Porsche, Audi, Toyota, Ferrari, Aston Martin και τώρα, το 2016, θα καλωσορίσουμε την Ford στην οικογένεια του WEC. Ο συνδυασμός των δεσμευμένων μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων και μερικοί από τους καλύτερους οδηγούς διασφαλίζουν ότ οι θεατές έχουν το προνόμιο να παρακολουθούν το υψηλότερο επίπεδο αγώνων αντοχής όλων των εποχών.
Προσθέστε σε αυτό τις πολλές ιδιωτικές ομάδες που μάχονται σε όλες τις τάξεις, καθώς και υποβλητικές και ιστορικές πίστες όπως το Silverstone, Spa-Francorchamps, Nürburgring, Autodromo Hermanos Rodriguez και φυσικά με τον θρυλικό αγώνα με τις 24 Ώρες του Le Mans, και η συνταγή είναι εκεί για το πρωτάθλημα που απολαμβάνει τεράστια δημοτικότητα.
Οι κατηγορίες αυτοκινήτων:
“LE MANS” PROTOTYPES
Τα Le Mans Prototypes είναι είτε ανοιχτού ή κλειστού πιλοτηρίου χωρίς ελάχιστη παραγωγή να απαιτείται. Γενικά παράγονται ειδικά για τις 24 Ώρες του Le Mans, αλλά και για αγώνες του FIA WEC Endurance Championship, τα αυτοκίνητα αυτά αναπτύσσονται αποκλειστικά για αγώνες πίστας και που πληρούν τις απαιτήσεις των τεχνικών κανονισμών Automobile Club de l’Ouest. Λόγω της ανώτερης επιδόσης και του επίπεδου της τεχνολογικής ανάπτυξης τους, έχουν μια ιδιέταιρη αξία στου αγώνες αντοχής.
Τα πρωτότυπα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
LMP1 – για Κατασκευαστές
LMP2 – για τις ομάδες ανεξάρτητα από τους κατασκευαστές ή / και προμηθευτές κινητήρων
Η “LE MANS” PROTOTYPE 1 κατηγορία περιλαμβάνει:
“LE MANS” PROTOTYPE 1 Hybrid: με σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS).
“LE MANS” PROTOTYPE 1: χωρίς Σύστημα Ανάκτηση ενέργειας (ERS) προορίζεται μόνο για ιδιωτικές ομάδες.
Η κατηγορία LMP1 Private Teams είναι αποκλειστικά για ανεξάρτητες ιδιωτικές ομάδες. Μια ομάδα που είναι ανεξάρτητη από τον κατασκευαστή σημαίνει μια ομάδα που δεν ωφελείται από καμία υποστήριξη από τον κατασκευαστή εκτός από την παροχή κινητήρων, υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτές τις μηχανές ή εμπορική υποστήριξη. Κάθε στήριξη από τον κατασκευαστή σχετικά με το σασί ή των συστημάτων σασί απαγορεύεται. Είναι κατανοητό ότι το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης θεωρείται ως ένα σύστημα πλαισίου.
Οι Κινητήρες δεν έχουν κάποιο περιορισμό, εκτός από τους ακόλουθους:
Μόνο βενζίνη ή ντίζελ 4χρονοι κινητήρες με παλινδρομικά έμβολα επιτρέπονται.
Ο Κυβισμός δεν έχει περιορισμό για τα “LM” P1-υβριδικά αυτοκίνητα
Ο Κυβισμός δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 5500 cm3 για τα “LM” P1 αυτοκίνητα.
Ελάχιστο βάρος
875 kg για τα LMP1-Hybrid
855 kg για τα LMP1
Τα “LE MANS” PROTOTYPE 2 (“LM” P2) είναι αγωνιστικά αυτοκίνητα χωρίς ελάχιστη παραγωγή να απαιτείται.
Είναι ένα ανοιχτό ή κλειστό αυτοκίνητο, που προορίζεται μόνο για τις ανεξάρτητες ομάδες από τους κατασκευαστές ή / και προμηθευτές κινητήρων.
Η τιμή πώλησης του πλήρους νέου αυτοκινήτου με ανοικτό πιλοτήριο, χωρίς κινητήρα, όπως περιγράφεται στο άρθρο 5.6.1, αλλά με όλες τις διαθέσιμες επιλογές δεν πρέπει να υπερβαίνει τα €388.500. Για τα κλειστά αυτοκίνητα, η τιμή πώλησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τα €463.500.
Κινητήρες
Εγκεκριμένοι μόνο Κινητήρες
Μέγιστη χωρητικότητα κυλίνδρου:
Ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας: 5000cc 8 κυλίνδροι μέγιστο
Turbo / υπερτροφοδοτούμενοι βενζίνης: 3200cc 6 κυλίνδροι μέγιστο
Ελάχιστο βάρος
900kg
Το ελάχιστο βάρος περιλαμβάνει το μπλοκ ολίσθησης
Le Mans Grand Touring Endurance
Τα “Le Mans” Grand Touring Endurance αυτοκίνητο (“LM” GTE) είναι αυτοκίνητα που έχουν μια κλίση προς το άθλημα με 2 πόρτες, 2 ή 2 + 2 θέσεων, ανοιχτά ή κλειστά, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθουν απόλυτα νόμιμα στον ανοικτό δρόμο και είναι διαθέσιμα προς πώληση, χάρη στο δίκτυο αντιπροσώπων του κατασκευαστή όπως αναγνωρίζεται από την Επιτροπή αντοχής.
Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει δύο ομάδες:
Μια ομάδα που προορίζεται κυρίως για επαγγελματίες οδηγούς (LMGTE-PRO).
Μια ομάδα που προορίζεται περισσότερα ειδικά για τους ερασιτέχνες οδηγούς (LMGTE-ΑΜ).
Σε αυτή την ομάδα μόνο αυτοκίνητα τουλάχιστον, ενός έτους ή σε πλήρη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές του προηγούμενου έτους αυτοκινήτου – εκτός αν ορίζεται αλλιώς στους κανονισμούς αυτούς – θα γίνονται δεκτά.
Το πρόγραμμα της χρονιάς περιλαμβάνει τους εξής αγώνες:
6 Hours of Silverstone – United Kingdom (GBR) 17 Απριλίου
6 Hours of Spa-Francorchamps – Belgium (BEL) 7 Μαΐου
24 Hours of Le Mans – France (FRA) 18-19 Ιουνίου
6 Hours of Nürburgring – Germany (DEU) 24 Ιουλίου
6 Hours of Mexico – Mexico (MEX) 3 Σεπτεμβρίου.
6 Hours of Circuit of The Americas – United States (USA) 17 Σεπτεμβρίου
6 Hours of Fuji – Japan (JPN) 16 Οκτωβρίου
6 Hours of Shanghai – China (CHN) 6 Νοεμβρίου
6 Hours of Bahrain – Bahrain (BHR) 19 Νοεμβρίου
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!