Σε ότι αφορά τους αγώνες αυτοκινήτου δύο είναι τα κορυφαία πρωταθλήματα: Η Formula1 και το World Rally Championship ή αλλιώς η F1 και το WRC αντίστοιχα. Και τα δύο όμως έχουν ένα πολύ σοβαρό μειονέκτημα: Παρόλο που είναι εντυπωσιακότατα σε ότι αφορά το θέαμα και την τεχνολογία που προσφέρουν δεν μπορούν να κάνουν ένα πολύ απλό πράγμα, να καταφέρουν τους θεατές να ταυτιστούν με τους αγωνιζόμενους.
Κανένα αυτοκίνητο δεν θα αποκτήσει ποτέ τις αεροδυναμικές πτέρυγες της Formula1 και κανένα αυτοκίνητο δεν θα κινηθεί στο χώμα με τις ταχύτητες και τις γωνίες κλίσης ενός αυτοκινήτου WRC. Τουλάχιστον όχι σε εργοστασιακό επίπεδο.
Και εδώ έρχονται τα πρωταθλήματα τουρισμού να καλύψουν το κενό. Αφήνοντας απ’ έξω το DTM που εκεί τα πράγματα έχουν ξεφύγει η πλειοψηφία των αυτοκινήτων τουρισμού διαθέτουν αεροδυναμικά βοηθήματα που μπορείς να τα παραγγείλεις στην αντιπροσωπεία της γειτονιάς σου ή σε οποιοδήποτε κατάστημα με αξεσουάρ, ακούγεται όπως θα μπορούσες να το κάνεις να ακούγεται τοποθετώντας τα κατάλληλα εξαρτήματα και τρέχουν σε πίστες που με εξαίρεση μερικά Σαββατοκύριακα τον χρόνο είναι προσβάσιμες στον μέσο ιδιοκτήτη μεσω των trackdays.
Έτσι λοιπόν μπορεί το πείραμα να απέτυχε δις σε παγκόσμιο επίπεδο την μία το 1987 και την δεύτερη την τριετία 1993-1995 αλλά με τα εθνικά πρωταθλήματα (με αιχμή του δόρατος το BTCC) να κερδίζουν συνεχώς φήμη και θεαματικότητα έπρεπε να το προσπαθήσουν και πάλι.
Κάπως έτσι δειλά δειλά ξεκίνησαν θεσπίζοντας και πάλι το ETCC (ευρωπαικό πρωτάθλημα) το 2001 για να φτάσουμε στο 2005 όταν και πήρε την μορφή με την οποία διατηρείται μέχρι και σήμερα.
Οι οδηγοί
Το πιο καυτό όνομα αυτή την στιγμή ακούει στο όνομα José María López. Ο νεαρός Αργεντίνος έκανε το ντεμπούτο στον αγώνα της πατρίδας του το 2013 κερδίζοντας μάλιστα τον δεύτερο αγώνα του διημέρου. Αμέσως τον άρπαξε η Citroën που ετοίμαζε την είσοδο της από το 2014 με αποτέλεσμα και το 2014 αλλά και το 2015 να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής υποσκελίζοντας τον πολύπειρο θρύλο των συγκεκριμένων αγώνων και τετράκις παγκόσμο πρωταθλητή Yvan Muller. Ο τελευταίος μαζί με τους Rob Huff, Tom Coronel και φυσικά τον Gabriele Tarquini είναι και οι πιο έμπειροι του grid έχοντας εκκινήσει σε πάνω από 200 αγώνες του θεσμού. Μαζί με αυτούς υπάρχουν οδηγοί που έχουν γράψει την δική τους ιστορία στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα όπως οι Tom Chilton, Tiago Monteiro, Mehdi Bennani και Norbert Michelisz που κοντράρονται με τους νέους Nyck Catsburg, Gregoire Demoustier, Fredrik Ekblom, Thed Bjoerk και Daniel Nagy και όχι μόνο, που ανυπομονούν να δείξουν την αξία τους.
Τα αυτοκίνητα
Πέντε συνολικά είναι οι κατασκευαστές που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα με τους Citroën, Honda και LADA να θεωρούνται κατασκευαστές κατεβάζοντας τρία αυτοκίνητα τουλάχιστον ενώ η προσφάτως θυγατρική της Volvo, Polestar να κατεβάζει δύο αυτοκίνητα και η RML να έχει την ευθύνη των πελατειακών Chevrolet. Όλα τα αυτοκίνητα είναι με κινητήρα 1600cc turbo αποδίδουν από 380 έως 400 hp περίπου.
Citroën C-Elysée WTCC: Ο κυριάρχος.
Από την ώρα που πάτησε το πόδι της στο WTCC έχει κερδίσει όποιο πρωτάθλημα συμμετείχε και φέτος πλέον βάζει χέρι και σε αυτό των ιδιωτών με τον Sébastien Loeb να δημιουργεί δική του ομάδα με οδηγό τον Mehdi Bennani.
Honda Civic WTCC: Η ήρεμη δύναμη
Είδε την Citroën να της παίρνει την δόξα. Προσπάθησε να αντιδράσει αλλά μάταια. Με ανανεωμένο line-up ελπίζει για το καλύτερο στο 2016.
LADA Vesta WTCC: Ο σφετεριστής
Ξεκίνησε από πολύ πίσω στο grid αλλά έχει κάνει άλματα προόδου. Φέτος με τον Gabriele Tarquini πίσω από το τιμόνι θέλει να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από απλά νίκες.
Volvo S60 Polestar TC1: Ο νεοφερμένος
Έχοντας ξεπεράσει τα προβλήματα της ως φίρμα και βρίσκοντας τον δρόμο της επιλέγει να ασχοληθεί και πάλι με το motorsport δείχνοντας καλά δείγματα μέχρι στιγμής.
Chevrolet RML Cruze TC1: Η παλιά δόξα
Με τρία παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών και τέσσερα οδηγών είναι λυπηρό να την βλέπεις στην ουρά του grid.Και φέτος θα παλέψει για το κύπελλο Ιδιωτών με τον Tom Coronel να είναι ο κορυφαίος οδηγός στο τιμόνι ενός Cruze.
Σύστημα Βαθμολόγησης
Το κλασσικό πλέον σύστημα σε που βλέπουμε σε όλα τα παγκόσμια πρωταθλήματα ισχύει εδώ με τους πρώτους 10 να παίρνουν από 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 βαθμούς. Επιπρόσθετα ο poleman παίρνει 5 βαθμούς ενώ οι θέσεις 2,3,4,5 παίρνουν από 4-3-2 και 1 βαθμό αντίστοιχα.Υπενθυμίζεται πως οι αγώνες κάθε Σαββατοκύριακο είναι διπλοί.
Με τους δύο πρώτους αγώνες να έχει ήδη γίνει το ενδιαφέρον μεταφέρεται για αυτό Σαββατοκύριακο στην Σλοβακία
Δείτε στιγμιότυπα από τους δύο πρώτους αγώνες που έγιναν στην Γαλλία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!