Όπως και εσείς οι αναγνώστες μας παρατηρήσατε, από τη νέα αυτή σεζόν καλύπτουμε ως site και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών (ΜοtoGP), φέρνοντας έτσι κάτω από την ίδια στέγη τις δύο κορυφαίες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού σε 2 και 4 τροχούς παγκοσμίως, του ΜotoGP και της F1 αντίστοιχα.
Με την ευκαιρία λοιπόν αυτή, ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στα όσα έγιναν στο MotoGP τα τελευταία χρόνια, εστιάζοντας κυρίως στους αναβάτες που σημάδεψαν το θεσμό αλλά και στις σημαντικές αλλαγές που έγιναν για τη φετινή σεζόν, για να μπείτε ακόμη περισσότερο στο κλίμα ενός Πρωταθλήματος όπου οι μάχες είναι κυριολεκτικά σώμα με σώμα!
Το MotoGP στον 21ο αιώνα
Κεφάλαιο 1: Ο «Γιατρός» του μηχανοκίνητου αθλητισμού
Λίγοι οδηγοί έχουν καταφέρει να χαρακτηρίσουν ένα μηχανοκίνητο σπορ και να το κάνουν συνώνυμο του ονόματός τους όπως έχει καταφέρει ο Valentino Rossi με το MotoGP. O Ιταλός, στα 37 του πλέον, πρωτοεμφανίστηκε στο θεσμό το 2000 και συνεχίζει να πρωταγωνιστεί αψηφώντας όλους τους νόμους της φύσης που ορίζουν ότι ένας αναβάτης «τελειώνει» στα 33-34 του, καθώς το σώμα χάνει την απόλυτη φυσική κατάσταση που απαιτείται για να είσαι ανταγωνιστικός στο κορυφαίο επίπεδο. Πολλοί ήταν σίγουροι ότι το ίδιο συνέβη με τον Ιταλό, ο οποίος την τριετία 2011-2013 ήταν σκιά του εαυτού του, αρχικά λόγω της κακής μοτοσυκλέτας της Ducati και έπειτα λόγω του ότι δεν προσαρμόστηκε τόσο γρήγορα στη Yamaha με την επιστροφή του το 2013.
Ο Rossi είναι 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο MotoGP (2001-2005,2008-2009), ενώ έχει και 2 Παγκόσμιους τίτλους στα 125cc (1997) και στα 250cc (1999).
Στη μεγάλη κατηγορία πήρε τους τρεις πρώτους τίτλους του οδηγώντας για τη Ηonda, έφυγε όμως για τη μέτρια τότε Yamaha το 2004 για να αποδείξει ότι ήταν αυτός που κέρδιζε και όχι η μοτοσυκλέτα της Honda, η οποία ήταν η καλύτερη στο grid.Έτσι και έγινε, με τον Rossi και τους μηχανικούς του (κυρίως τον Jeremy Burgess) να μετατρέπουν τη Yamaha σε πρωταγωνίστρια! Ο Valentino έχει δώσει μερικές από τις κορυφαίες παραστάσεις στην ιστορία του αθλήματος στους αγώνες που έτρεξε, κερδίζοντας οδηγούς όπως ο Biaggi, o Gibernau, o Stoner, o Lorenzo αλλά και πιο πρόσφατα o Marquez. Θεωρείται από τους περισσότερους ο κορυφαίος όλων των εποχών, έχει εκατομμύρια οπαδούς παγκοσμίως ενώ και το brand name του (με το νούμερο 46) είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα στον κόσμο.
Κεφάλαιο 2: Οι άλλοι μεγάλοι Πρωταθλητές
Δεν είναι όμως MotoGP μόνο ο Rossi.Τα χρόνια αυτά έχουν εμφανιστεί και άλλα μεγάλα ταλέντα που κατάφεραν να γίνουν Πρωταθλητές αλλά και να κερδίσουν τον «Γιατρό».Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ο Casey Stoner και ο Jorge Lorenzo, οι οποίοι έχουν 2 (2007,2011) και 3 (2010,2012,2015) παγκόσμιους τίτλους αντίστοιχα. Αμφιλεγόμενες προσωπικότητες αλλά απίστευτα γρήγοροι, ο πρώτος με στυλ εμπνευσμένο από τους αγώνες dirt track και ο δεύτερος με πολύ πιο ήπιο, χωρίς γλιστρήματα τρόπο οδήγησης. Με τον Stoner να έχει αποσυρθεί, σήμερα μένει ο Lorenzo και βέβαια ο Marc Marquez, o oποίος έχει ήδη 2 πρωταθλήματα (2013,2014) και είναι αυτήν την στιγμή ό,τι πιο γρήγορο υπάρχει σε αναβάτη, με το οδηγικό του στυλ να είναι πολύ επιθετικό. Πρέπει να αναφερθεί και o Dani Pedrosa, ο οποίος αν και δεν έγινε Πρωταθλητής στη μεγάλη κατηγορία, είναι πάντα κοντά στους πρώτους, είναι εξίσου γρήγορος αλλά έχει ταλαιπωρηθεί από πολλούς τραυματισμούς και από το γεγονός ότι είναι αρκετά μικρόσωμος και χρειάζεται να προσπαθεί περισσότερο από τους υπόλοιπους πάνω στη μηχανή. Τέλος, ο θάνατος του Marco Simoncelli το 2011 ίσως στέρησε άλλον έναν Πρωταθλητή από το σπορ.
Κεφάλαιο 3: Οι μοτοσυκλέτες του Πρωταθλήματος
Οι μοτοσυκλέτες της κορυφαίας κατηγορίας είναι 1000cc [με εξαίρεση τις σεζόν 2000-2001 (500cc) και 2007-2011 (800cc)], έχουν πάνω από 240 άλογα και ζυγίζουν 157 κιλά, κάτι που δίνει τρομερή αναλογία ίππων/κιλό. Οι τελικές τους ταχύτητες ξεπερνούν τα 350 km/h (351,7 km/h πέτυχε η Ducati στον πρώτο αγώνα του 2016) και είναι εξατάχυτες. Είναι 4κύλινδρες, υδρόψυκτες και φορούν τροχούς 17 ιντσών, ενώ η κατασκευή τους κοστίζει αστρονομικά ποσά. Τέλος, να αναφέρω ότι η επιτάχυνση μιας μοτοσυκλέτας MotoGP στα 100 km/h είναι 2 δευτερόλεπτα! Ως κατασκευαστές συμμετέχουν οι Yamaha, Honda, Ducati, Suzuki, Aprilia, ενώ από το 2017 θα συμμετάσχει και η KTM, και έτσι θα έχουμε ίσως ένα από τα πιο δυνατά grid όλων των εποχών!
Κεφάλαιο 4: Οι αλλαγές του 2016
Το MotoGP τα τελευταία χρόνια έχει εισάγει τους κανονισμούς Open, φέρνοντας επανάσταση στους αγώνες 2 τροχών.Σκοπός είναι η αύξηση του ανταγωνισμού φέρνοντας τις μοτοσυκλέτες πιο κοντά σε απόδοση με κοινά ηλεκτρονικά κατασκευής Magnetti Marelli. Από φέτος υποχρεούνται όλοι οι κατασκευαστές να χρησιμοποιούν την κοινή ECU, με αποτέλεσμα πλέον να μην υπάρχει η ξεχωριστή Οpen κατηγορία. Επιπλέον, αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του θεσμού από φέτος είναι η Michelin, η οποία πήρε τη θέση της Bridgestone και εισήχθησαν και οι τροχοί των 17 ιντσών. Η σεζόν έχει 18 αγώνες.
Λίγο πολύ αυτά πρέπει να ξέρει κάποιος για το MotoGP της τελευταίας 15ετίας. Μία ακόμη χρονιά λοιπόν ξεκίνησε, και αναμένεται ιδιαίτερα συναρπαστική. Ίδωμεν!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!