Μέχρι να γραφούν οι παρακάτω γραμμές ομολογώ πως παιδεύτηκα για το τι θα πω στο πρώτο blog της νέας σεζόν για το F1fan.gr που εσείς καθημερινά προτιμάτε για την ενημέρωσή σας.
Αρχικά θα ήθελα να ευχηθώ να έχουμε μια καλή σεζόν με θέαμα , και όλοι εσείς να δείτε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε για τους αγαπημένους σας οδηγούς και ομάδες.
Το blog δεν έχει ως στόχο βαθυστόχαστες αναλύσεις ή … βαρύγδουπες δηλώσεις , παρά μόνο μια κατάθεση άποψης για το 2016 που σε λίγες μέρες ξεκινάει.
Νομίζω πως αυτοί οι 4 και κάτι μήνες ήταν βασανιστικοί για όσους λίγο ή πολύ ασχολούμαστε με την F1 .Ας πάρουμε λίγο τα πράγματα από την αρχή. Η silly Season ήταν ουσιαστικά νεκρή με τις 8 από τις 10 ομάδες να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στους οδηγούς τους , με μοναδικές αλλαγές στην Renault(πρώην Lotus) και την Manor.
Ο Romain Grosjean χαιρέτησε, με ένα όνειρο τρελό(Ferrari) για την Haas. Μετά από λίγες μέρες τον ακολούθησε και ο Gutierrez που ήταν δοκιμαστής στην Scuderia.Στην Manor έγινε ξεσκαρτάρισμα , με τον φιλόδοξο Pascal Wehrlein να έρχεται μαζί με τους V6 των πρωταθλητών στην ομάδα που δεν πήρε τίποτα το 2015, δίπλα του ο Rio Haryanto που οφείλει να αποδείξει ότι δεν είναι ένας ακόμη pay driver.
Ένας άλλος pay driver ο Pastor Maldonado γύρισε σπίτι του αφήνοντας πιο φτωχό τον κόσμο της F1. Η Renault επέστρεψε και φαίνεται να παίρνει και πάλι το σπορ στα σοβαρά. Σωστή η επιλογή του ελπιδοφόρου Kevin Magnussen , που θα τον πλαισιώσει ένας για μένα μέτριος οδηγός που όμως μπορεί να προσφέρει , μιας και πήρε αρκετά FP πέρυσι.
Τι πρέπει να κρατάμε από την … δημιουργική ασάφεια των δοκιμών της Βαρκελώνης .
Ας μην παραμυθιαζόμαστε. Τα χειμερινά τεστ , είναι μόνο για τις ομάδες και όχι για εμάς τους φιλάθλους. Δεν λέω ότι λένε ψέματα – προέβλεψαν άλλωστε την επερχόμενη κατάντια της McLaren- όμως δεν είναι να τις παίρνεις και εντελώς στα σοβαρά ,όταν οι συνθήκες είναι εντελώς ακαθόριστες . Ελαστικά από Ultra Soft μέχρι Hard , από άδειο μέχρι γεμάτο ρεζερβουάρ κτλ…
Κρατάμε τα χιλιόμετρα των πρωταθλητών που αντιστοιχούν σε 19 αγώνες. Ασφαλώς το 1-2 της Ferrari συνδυαστικά σε χρόνους, και φυσικά την αχτίδα φωτός στην περίπτωση της McLaren-Honda.
Θετικές και εμφανίσεις των περισσότερων ομάδων . Ερωτηματικό η Red Bull !
Η μάχη της κορυφής !
Αναφέρομαι στη μάχη ασημί και κόκκινων. Οι πρωταθλητές έδειξαν τεράστια σιγουριά και δεν ενδιαφέρθηκαν για ταχύτητα. Υποθέτουμε πως την έχουν. Όμως όταν έχεις φτάσει να παίρνεις τους 703 από τους 817 διαθέσιμους βαθμούς , δηλαδή το 86% επαναλαμβάνω των διαθέσιμων βαθμών , δεν είναι τόσο εύκολο να βρεις το υπόλοιπο 14%. ΟΧΙ ακατόρθωτο για την Mercedes μιλάμε. Από την άλλη η Scuderia φαίνεται να έχει καλύψει μέρους του χάντικαπ , το πόσο κοντά είναι θα το μάθουμε στη πορεία. Η λογική λέει ότι θα πάμε σε πιο κλειστή μάχη , με ασημί πλεονέκτημα.
Η Williams και οι άλλοι μνηστήρες των θέσεων 3-6.
Υπό κανονικές συνθήκες η ομάδα του Grove είναι το λογικό φαβορί . Με ενθουσίασε με τους πολλούς γύρους η Toro Rosso που οι άνθρωποί της πιστεύουν και σε βάθρο/α. Η Best of the Rest του 2015(Force India) είναι πάντοτε εκεί κοντά , όταν δε βρίσκει ευκαιρίες γνωρίζουμε τι μπορεί να πετύχει . Όσον αφορά την Red Bull , η διαμάχη με την Renault κούρασε , δεν ξέρω σε τι κατάσταση βρίσκεται ο TAG Heuer κινητήρας της , αν το σασί είναι καλό όπως κατά γενική ομολογία σχεδόν πάντα είναι , τότε μπορεί να κάνει κάτι θετικό.
Η Haas , η Manor και η Sauber.
Θεωρώ ότι αυτές θα παλέψουν για τις θέσεις 9-11. Με την μονάδα ισχύος της Mercedes , η Manor μπορεί να πετύχει το OVER 0,5 στους βαθμούς ειδικά σε αγώνες που θα γίνεται της τρελής. Οι άλλοι 2 με κινητήρα Ferrari θαρρώ πως βρίσκονται κοντά με την πιο έμπειρη Sauber να είναι πιο ψηλά. H Haas τέλος δεν είναι άλλη μια Spyker,Super Aguri , HRT ,Virgin και Caterham.
H κυριολεκτική επιστροφή της Renault και η μεταφορική της McLaren.
Δυο σημαντικά κεφάλαια της Formula 1 θέλουν και πρέπει να επιστρέψουν στα πιο πάνω σκαλιά. Για την Renault θα ισχύσει το κάθε αρχή και δύσκολη , όμως είναι διαφορετικό μια τίμια 6η θέση( όπως η προκάτοχος Lotus) παρά μια εικόνα διάλυσης όπως είχαν άλλοι.
Οι Γάλλοι πρέπει να κρατήσουν τα θετικά στοιχεία της E23 Ηybrid και να δώσουν έμφαση την δουλειά με τον κινητήρα. Προσωπικά θεωρώ πως μια 6η-7η θέση δεν θα ήταν κακό αποτέλεσμα για αρχή.
Ελπίζουμε το 2015 να είναι μια κακή παρένθεση. Νομίζω ότι παρακάτω δεν πάει. Η McLaren σαφώς θα είναι ανεβασμένη , έγιναν βήματα αλλά όχι άλματα. Με υπομονή και με Alonso, Button μπορεί να βρει και πάλι το δρόμο των επιτυχιών.
Στόχος να μειωθεί η διαφορά μεταξύ του κινητήρα που δικοί της άνθρωποι ανέφεραν ως επιπέδου GP2 , με τους κινητήρες των άλλων που σαφώς βρίσκονται 2 επίπεδα πιο ψηλά , ή έστω 1.
- Όσο για τα τηλεοπτικά , λίγη υπομονή . Το 2013 η ΕΡΤ πήρε τα δικαιώματα λιγότερο από 6-7 μέρες πριν τον αγώνα. Πέρα από την Δημόσια τηλεόραση δεν υπάρχει εναλλακτική μετά τον διαγωνισμό για τις άδειες των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας.
Περιμένω τα σχόλια σας για παραγωγικό διάλογο με συμφωνίες και διαφωνίες
Γιάννης Μπίτας
Συντάκτης F1fan.gr
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!