Ο οδηγός του Αυστραλιανού GT series και ιδιοκτήτης ομάδας με την Lamborghini LP560 GT3, Jan Jinadasa, προσκάλεσε το F1fan.gr στο event που διεξήχθη στο Phillip Island με τον αγώνα 101 γύρων για το δεύτερο γύρο της σειράς, και του απευθύναμε μερικές ερωτήσεις σχετικά με την ευημερία του αθλήματος, με την σειρά να υποστηρίζεται από την Pirelli.
Ερώτηση: Αγωνίζεστε στην κατηγορία Trophy. Ποιες είναι οι κύριες διαφορές μεταξύ της Championship κατηγορίας και της Trophy; Από πλευράς κόστους όσο και απόδοσης.
Jan Jinadasa: Υπάρχουν τρεις κατηγορίες, υπάρχει η Championship κατηγορία, η οποία εμπίπτει αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί από το 2012 και πάνω, που είναι τελευταίων χαρακτηριστικών, καλύτερης τεχνολογίας, και έχουν λίγο καλύτερη απόδοση. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Trophy είναι τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από το 2011 και πριν, έτσι ώστε έχουν παρόμοια απόδοση, αλλά δεν είναι τόσο πολύ εξελιγμένα όσο τα αυτοκίνητα Championship, και η επόμενη είναι η Challenge κατηγορία, η οποία είναι για τις Porsche, Ginetta & Lotus περίπου του 2006 ή 2007. Ανάλογα με το πόσο σοβαρά παίρνεις αυτό το άθλημα, το κόστος μπορεί να ποικίλει σημαντικά, όπως και το κόστος των διάφορων αυτοκινήτων σε διαφορετικές κατηγορίες διαφέρει επίσης σημαντικά.
Ερ: Είναι το τρέχον επίπεδο της δημοτικότητας αρκετά επαρκές σε σχέση με τα V8 SuperCars (που είναι διάσημα στην Αυστραλία) για να προσελκύσει χορηγούς και να κρατήσει το κόστος χαμηλά; Είναι το χρηματικό έπαθλο αρκετό στο τέλος, ή όλα εξαρτώνται από χορηγούς και ιδιωτικές επενδύσεις;
Jan Jinadasa: Πρώτον δεν υπάρχει χρηματικό έπαθλο, μηδέν. Τα V8 έχουν χρηματικά έπαθλα επειδή έχουν καλύτερη διαπραγμάτευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων και ένα σύστημα μεριδίου του κόστους το οποίο κατανέμεται μεταξύ των διαφόρων ομάδων. Εμείς δεν έχουμε τίποτα σαν αυτό, αλλά πλησιάζουμε προς κάτι τέτοιο. Τα V8 έχουν γενικά 24-26 αυτοκίνητα στο grid, εμείς έχουμε 45 αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητά μας είναι πιο γρήγορα και πολύ πιο αεροδυναμικά από τα V8. Σε αυτό το event, υπάρχουν περίπου 12 οδηγοί από τα V8, ως οδηγοί εναλλάξ, έτσι ώστε παίζουν το δεύτερο βιολί για μας αυτή τη φορά, και στην κατηγορία μου, οι χρόνοι γύρων μου είναι καλύτεροι από τουλάχιστον 5 ή 6 οδηγούς των V8 στις κατατακτήριες.
Ερ: Πριν από το Phillip Island 101, μια συζήτηση έχει πραγματοποιηθεί μεταξύ των οδηγών, καθώς και των διοργανωτών του Australian GT, σχετικά με την αλλαγή της μορφής, να γίνει παρόμοια με την Ευρωπαϊκή σειρά GT, με έναν αγώνα sprint και αγώνες αντοχής. Πιστεύετε ότι αυτή η μορφή θα προσελκύσει περισσότερους θεατές;
Jan Jinadasa: Το GT θα πάρει σίγουρα περισσότερους θεατές, νομίζω ότι τους αρέσουν οι αγώνες αντοχής, καθώς κοιτάνε στις στρατηγικές αγώνα που εφαρμόζουμε στα pit-stops όπου μπορεί να κερδίσεις ή να χάσεις τον αγώνα, και γι ‘αυτό η Formula1 είναι τόσο δημοφιλής, διότι ένα δευτερόλεπτο επιπλέον στο pit-stop μπορεί να σε κάνει να χάσεις μία σειρά από θέσεις στον αγώνα. Είναι σαφές ότι δεν είμαστε στο ίδιο επίπεδο με την F1 ή ακόμα και τα V8SC. Οι περισσότερες από τις ομάδες μας έχουν πλήρωμα υπό μερική απασχόληση, δεν τρέχουμε κάπου αλλού μεταξύ των αγώνων, ούτε χαρακτηριζόμαστε ως επαγγελματίες οδηγοί αγώνων αυτοκινήτου. Αντίστοιχα οι ομάδες των V8 έχουν πλήρη πλήρωμα μέχρι 70 άτομα στο δυναμικό τους, και φέρνουν περίπου 20-25 άτομα πλήρωμα στην πίστα. Στην ομάδα μου (Team JJR), έχουμε 6 μέλη πλήρωμα. Έτσι, ακόμη και με αυτή την μεγάλη διαφορά σε πόρους, και πάλι φέρουμε μια επαγγελματική εικόνα στην κούρσα. Πιστεύω ότι η αληθινή αναγνώριση και η μεγαλύτερη κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης δεν είναι πολύ μακριά σε αυτή την κατηγορία. Αναγνώστες, μείνετε συντονισμένοι.
Ερ: Σχετικά με τη δυνατότητα κάποιων event, ως μέρος της Αυστραλιανής σειράς GT, να πραγματοποιηθούν στο εξωτερικό – την Νοτιοανατολική Ασία – από το επόμενο έτος, λόγω διεύρυνσης των οριζόντων του αθλήματος, φαντάζεστε ότι το κόστος για την συμμετοχή σε αυτά τα event μακριά από τη βάση σας, θα καθιστούσε αδύνατη τη συμμετοχή σας σε ένα πλήρες πρόγραμμα;
Jan Jinadasa: Όχι, πιθανόν δεν θα είναι δυνατόν για μας (Team JJR), επειδή οι περισσότεροι από εμάς είναι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, και αυτοί οι αγώνες είναι ένα πολύ ακριβό χόμπι για εμάς, έτσι ώστε αν δεν είσαι σε θέση να εγκαταλείπεις την εργασία σου για τόσες πολλές φορές στο εξωτερικό, είναι απίθανο να το κάνεις. Δεν νομίζω ότι θα είμαι σε θέση να το κάνω, καθώς το Αυστραλιανό GT είναι μια ξεχωριστή σειρά από το τι συμβαίνει στην Ευρώπη και στην Ασία. Έτσι, εάν θέλεις να πάρεις το αυτοκίνητό σου στην Ασία, ναι θα είσαι σε θέση να ενταχθείς στη συγκεκριμένη σειρά.
Ερ: Οπότε στο meeting αυτό, περίπου πόσες ομάδες, αν υπάρχουν κάποιες, έχουν συμφωνήσει σε αυτήν την πρόταση;
Jan Jinadasa: Δεν ξέρω ακόμα. Είναι ακόμη υπό συζήτηση. Θα πρέπει να ενημερωθούμε γι ‘αυτό, ίσως ένα δυο μήνες μετά.
Ερ: Σε μια σειρά όπως αυτή, με σωστά supercars όπως της Lamborghini, McLaren, Ferrari, Mercedes, Porsche, ενώ τα αυτοκίνητα αυτά, είναι όνειρο για μερικούς να τα αγοράσουν ή να τα οδηγήσουν ή ακόμη και να τα δούνε και να τα ακούσουνε… γιατί νομίζετε ότι η δημοτικότητα είναι τόσο χαμηλή; Σε σύγκριση με τα V8SC, ή τα μονοθέσια όπως της Formula1, όπου αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι διαθέσιμα για να αγοραστούν ή να οδηγηθούν από κοινούς ανθρώπους.
Jan Jinadasa: Αυτή είναι μια καλή ερώτηση, υποψιάζομαι είναι η προσιτή τιμή τους. Οι άλλες κατηγορίες που ανέφερες είναι πολύ πιο πέρα από την προσιτότητα των περισσότερων ανθρώπων. Θεωρώ ότι το GT είναι το επόμενο επίπεδο από κάτω. Οι άνθρωποι που είναι παθιασμένοι με το άθλημα αυτό έχουν μια σειρά από επιλογές. Μπορείς να πας να αγωνιστείς σε μια σειρά από διαφορετικές κατηγορίες, αλλά η τρέχουσα σειρά GT – με τις Porsche, Lamborghini, Mercedes, Ferrari, κλπ – είναι ένα sexy event, είναι μια sexy σειρά. Να αγωνίζεσαι με πολλές μάρκες από supercars στην ίδια πίστα την ίδια στιγμή είναι εκπληκτικό και μπορείς να νιώσεις την αίσθηση του κατορθώματος σε αυτό. Στην άλλη πλευρά, τα V8 είναι κατά κύριο λόγο με Holden & Ford.
Ερ: Αυτή η σειρά είναι παρόμοια με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), που είναι περισσότερο γνωστή σε όλο τον κόσμο, με το διάσημο αγώνα του Lemans 24 όπου λαμβάνει χώρα σε λιγότερο από ένα μήνα. Έτσι, η αντοχή είναι πιθανότατα στην υψηλότερη αξία σε αυτή τη σειρά. Εκτιμάτε ότι αυτός είναι ένας παράγοντας που κρατά μακριά την πλειοψηφία των θεατών; Καθώς οι περισσότεροι από αυτούς θα ενδιαφερόταν για μια τυπική κούρσα των 1,5 – 2 ωρών και να τελειώνουν με αυτό; Ποιες είναι οι προτάσεις σε μια ευκαιρία να προωθήσει το άθλημα και να προσελκύσει περαιτέρω χορηγούς και θεατές;
Jan Jinadasa: Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση, γιατί δεν ξέρω τι απαιτεί πραγματικά το κοινό. Υπάρχει σίγουρα ένα κοινό για αγώνες αντοχής, και αν κοιτάξετε το πλήθος εκεί, είναι σαφές ότι δεν υπάρχει τόσο όσο το κοινό των V8, αλλά οι άνθρωποι έρχονται προς τα GT’s αυτές τις μέρες. Η μέγιστη διάρκεια αγώνα που έχουμε σήμερα είναι 3 ώρες, αλλά στην Ευρώπη έχουν 6 ώρες και 12 ώρες και 24 ώρες, και ο άλλος αγώνας που έχουμε είναι στο Bathurst, που είναι ένας αγώνας 12 ωρών που δεν είναι μέρος της σειράς GT. Συζητάνε για μια κούρσα 24 ωρών, αλλά αυτό είναι μια διαφορετική κατηγορία από αυτό που κάνουμε. Υπάρχουν πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα που λαμβάνουν μέρος στον αγώνα 12 ωρών, στην πραγματικότητα είναι περίπου το 70-80% αυτών των GT αυτοκινήτων. Έτσι είναι πολύ δημοφιλής, έχει καλό marketing, έχει ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη και η κυβέρνηση της NSW (Σύδνεϋ) επίσης το χορηγεί και το προωθεί πολύ καλά στα μέσα ενημέρωσης. Όταν μια τοπική ή πολιτειακή κυβέρνηση εμπλέκεται με ένα τέτοιο γεγονός παγκόσμιας κλάσης, το άθλημα παίρνει την ώθηση που χρειάζεται από την έκθεση και τις επακόλουθες ιδιωτικές χορηγίες.
– Ή ίσως κάποιες πίστες που θα είναι στην πραγματικότητα μέσα στους δρόμους της πόλης, να βοηθούσαν.
Λοιπόν, εδώ είναι όπου έχουμε την πίστα της Formula1 στο Albert Park.
– Αλλά δεν συμμετέχετε ως σειρά.
Jan Jinadasa: Δεν μου αρέσουν οι πίστες δρόμου για αγώνες αντοχής, επειδή συχνά είναι πολύ στενές, πράγμα που το καθιστά λίγο επικίνδυνο. Η πίστα στην Αδελαΐδα ή η πίστα στο Townsville, ή σε οποιοδήποτε άλλη πίστα δρόμου αγωνιζόμαστε, είναι απλά πάρα πολύ μικρές και δεν είναι πολύ ευχάριστο όταν έχεις πάρα πολλές στροφές πρώτης και δεύτερης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν νομίζω ότι πάρα πολλοί οδηγοί το απολαμβάνουν δεδομένου ότι απαιτεί πολύ σκληρή δουλειά. Είναι πολύ πιο ενδιαφέρον να αγωνίζεσαι σε μεγάλες, γρήγορης ροής πίστες οι οποίες είναι ιδανικές για αγώνες αντοχής.
Ερ: Αλλά κάποιες πίστες σαν το Phillip Island ίσως είναι στην πραγματικότητα πάρα πολύ μακριά για ορισμένους θεατές για να παραβρεθούν στην πίστα.
Jan Jinadasa: Ναι, αυτό είναι σωστό. Άρα λοιπόν, μόνο οι πραγματικοί γνήσιοι, λάτρεις των αγώνων αυτοκινήτου συχνά παραβρίσκονται σε αυτές. Λάβετε υπόψη ότι οι άνθρωποι ταξιδεύουν σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη για να παραβρεθούν σε αγώνες, έτσι το να ταξιδέψεις 140 χιλιόμετρα από τη Μελβούρνη δεν είναι πραγματικά μια μεγάλη υπόθεση. Την ίδια στιγμή, όταν η πίστα του Phillip Island φιλοξενεί τους αγώνες Superbikes, όλο το μέρος είναι γεμάτο. Προωθείται καλά, και προωθείται ως sexy event. Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα έρθουν, δεν τίθεται θέμα γι ‘αυτό. Το event που κάνουμε αυτή την εβδομάδα είναι μέρος του ‘Shannons National’. Δεν έχει την ίδια αίγλη ή την παρουσία των μέσων ενημέρωσης ως ένας γύρος των V8, αλλά είναι ακόμα δημοφιλής μεταξύ των σκληροπυρηνικών.
– Οπότε περεταίρω προώθηση πρέπει να γίνει από κάποιον, τους αξιωματούχους…
Jan Jinadasa: Αυτό είναι σωστό, οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι θα πρέπει να ασχοληθούν με τη σειρά. Επειδή τα GT’s είναι στην άνοδο, και ιδιαίτερα το κοινό των V8 σιγά σιγά απομακρύνεται από τα V8s επειδή έχουν βαρεθεί με τα V8s, και επίσης μπορεί να φταίει και η πολιτική τους. Νομίζω ότι το κοινό αρχίζει τώρα να αναζητά κάτι λίγο πιο συναρπαστικό, λίγο πιο sexy, λίγο πιο εξωτικό, οπότε η μόνη κατηγορία που ικανοποιεί τη ζήτηση αυτή είναι τα GT’s.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!