Ο ανεφοδιασμός καυσίμων στα μονοθέσια της Formula1 επιστρέφει από την χρονιά του 2017 ως μέρος μιας σειράς μέτρων που αποσκοπούν στη βελτίωση του show του αθλήματος, μετά από την τελευταία συνεδρίαση του Ομίλου Στρατηγικής της F1.
Ο ανεφοδιασμός είχε απαγορευτεί από την χρονιά του 2010, αλλά ο Πρόεδρος της FIA Jean Todt, ο Bernie Ecclestone και οι κορυφαίες ομάδες συμφώνησαν στην επιστροφή του.
Θα υπάρξει επίσης μια τάση για τα αυτοκίνητα να είναι περίπου πέντε έως έξι δευτερόλεπτα ανά γύρο ταχύτερα μέσω αεροδυναμικών αλλαγών, φαρδύτερων ελαστικών και μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, και οι μηχανές να γυρνάνε σε υψηλότερες στροφές και να ακούγονται πιο δυνατά.
Επισκόπηση των προγραμματισμένων αλλαγών του 2017:
– Πέντε έως έξι δευτερόλεπτα μείωση χρόνου γύρου μέσω αεροδυναμικής εξέλιξης, φαρδύτερα ελαστικά και μειωμένο βάρος του αυτοκινήτου
– Επαναφορά του ανεφοδιασμού (διατήρηση του ορίου μέγιστης χρήσης καυσίμων στον αγώνα)
– Υψηλότερες στροφές κινητήρα και αυξημένος θόρυβος
– Πιο επιθετική εμφάνιση
Εν τω μεταξύ, από την σεζόν του 2016, οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τους δύο τύπους ελαστικών – από τους τέσσερις στη σειρά της Pirelli – που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν σε κάθε Grand Prix.
Η πρόταση για τους οδηγούς να έχουν μία πέμπτη μονάδα ισχύος το 2015 έχει απορριφθεί.
Μια δήλωση της FIA αναφέρει ως εξής: «Υπό το φως των διαφόρων σεναρίων που παρουσιάστηκαν από ανεξάρτητη εταιρεία συμβούλων που παραγγέλθηκε από τον όμιλο στρατηγικής της F1, με πρωτοβουλία της FIA, να εργαστούμε για τη μείωση των δαπανών και μετά από μια εποικοδομητική συζήτηση, μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του αθλήματος έχει προκύψει.
“Οι ομάδες μελών του Ομίλου Στρατηγικής έχουν δεσμευτεί να συζητήσουν τις επόμενες εβδομάδες, με τις άλλες ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα.
“Από οπτική του κινητήρα, έχει αποφασιστεί ότι η σταθερότητα των κανόνων θα πρέπει να επικρατήσει έναντι των επενδύσεων των κατασκευαστών που εμπλέκονται στο άθλημα και για να δοθεί προβολή σε πιθανόν νέους.
«Η άδεια για ένα πέμπτο κινητήρα για να χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της περιόδου του 2015 έχει απορριφθεί.
“Αυτή η εποικοδομητική συνάντηση μεταξύ της FIA, της FOM και των ομάδων επέτρεψε να ανοίξει ο δρόμος για το μέλλον του πρωταθλήματος.
“Όλα τα μέρη συμφώνησαν να συνεργαστούν με την πρόθεση να εδραιώσουν τις προτάσεις αυτές και να τις υποβάλουν για έγκριση στην Επιτροπή της F1 και στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, το συντομότερο δυνατό για την εφαρμογή τους.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!