Την αποχώρησή της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) μετά το πέρας της σεζόν του 2025 ανακοίνωσε η Porsche.
Ο Γερμανός κατασκευαστής, που στηρίζει την ομάδα Porsche Pense Motorsport, δε θα έχει περαιτέρω εμπλοκή στο WEC από το 2026, αν και οι λόγοι για αυτήν την επιλογή δεν έγιναν σαφείς. Οικονομικοί λόγοι και θέματα ανταγωνισμού είναι οι πιο πιθανές εικασίες και ενδεχομένως η πραγματικότητα έχει κάτι και από τα δύο.
Είναι γεγονός ότι η Porsche έχει δει υποχώρηση στις διεθνείς αγορές, λόγω δασμών στις ΗΠΑ και ισχυρού ανταγωνισμού από εγχώριες βιομηχανίες στην Κίνα, αρκετές από τις οποίες προσφέρουν πλέον πολύ ισχυρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πολύ χαμηλότερες τιμές. Η εταιρεία σχεδιάζει περικοπές στα επόμενα χρόνια και ένα μέρος του αγωνιστικού της προγράμματος, που αυτήν τη στιγμή περιλαμβάνει το WEC, το αμερικάνικο πρωτάθλημα της IMSA και τη Formula E.
Γιατί το WEC ωστόσο; Σε αυτήν την πιο πρόσφατη περίοδο εμπλοκής της στο θεσμό (ας μην ξεχνάμε τη μακρά παράδοση στους αγώνες αντοχής), η Porsche πήρε το 2024 τον τίτλο οδηγών με τους Kevin Estre, Laurens Venthoor και Andre Lotterer, αλλά, εμμέσως πλην σαφώς, στην ομάδα έχουν μεγάλο πρόβλημα με το Balance of Performance. Το σύστημα, το οποίο επιβάλλει την αυξομείωση του βάρους των αυτοκινήτων μεταξύ αγώνων βάσει επίδοσης και άλλων κριτηρίων, χρησιμοποιείται και από το πρωτάθλημα IMSA και έχει επικριθεί αρκετά, με τους ιθύνοντες της εταιρείας να φαίνονται τελικά πιο ενοχλημένοι με τις επιλογές της FIA.
Όποιος και αν είναι τελικά ο λόγος πάντως, το βέβαιο είναι ότι το WEC θα είναι λίγο φτωχότερο από του χρόνου και, ακόμα και αν η Porsche έχει κάνει εδώ λάθος επιλογή, ο θεσμός θα πρέπει να αντιμετωπίσει την απώλεια ενός μεγάλου ονόματος σε συνδυασμό με ολοένα αυξανόμενη κριτική και παράπονα για το επίπεδο ανταγωνισμού και τα προβλήματα του BoP. Για την Porsche πάλι, μένει να φανεί πόσο θα επηρεάσει αυτή η απόφαση τη συνολική της εικόνα ανάμεσα στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και κυρίως πως η εταιρεία θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στο σημερινό αυτοκινητιστικό περιβάλλον. Εξάλλου, δεν είναι ότι η Formula E λόγου χάρη είναι ιδιαίτερα δημοφιλές πρωτάθλημα, οπότε η συνέχιση της εμπλοκής των εργοστασιακών ομάδων των Γερμανών είναι δυνητικά απειλούμενη γενικά σε βάθος χρόνου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!