Ο George Russell πήρε εμφατικά τη δεύτερη νίκη του φέτος, ενώ ο Verstappen κράτησε πίσω του τον Norris.
Οι ρόλοι επιτιθέμενου και αμυνόμενου καθορίστηκαν πριν το γύρο σχηματισμού στο Marina Bay, με τον Max Verstappen να ποντάρει στα μαλακά ελαστικά για την εκκίνηση για καλύτερες πιθανότητες προσπεράσματος. Ο Ολλανδός ωστόσο δεν έκανε ιδιαίτερα καλή εκκίνηση και ούτε καν απείλησε τον George Russell, εν αντιθέσει με τον Lando Norris που εκτοξεύτηκε από την πέμπτη θέση στην τρίτη με ένα κρίσιμο προσπέρασμα στον αντίπαλό του για το πρωτάθλημα Oscar Piastri. Ο Norris τη γλίτωσε μάλλον φτηνά από την επίθεσή του, καθώς χτύπησε τον προπορευόμενο Verstappen και στη συνέχεια τράνταξε λίγο και τον ομόσταβλο του, χάνοντας ωστόσο μόνο ένα μικρό κομμάτι από την πτέρυγά του. Παραπίσω, ο Andrea Kimi Antonelli έχασε θέση και από τον Charles Leclerc, που είχε προσπεράσει τον Lewis Hamilton, ενώ άνοδο δύο θέσεων είχε ο Fernando Alonso, προσπερνώντας τους Oliver Bearman και Isack Hadjar μετά από επαφή των δύο τους που άνοιξε το δρόμο για την Aston Martin με τη μαλακή γόμα.
Η κίνηση του Norris εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες και κρίθηκε αγωνιστικό συμβάν, αφήνοντας τον Piastri να παραπονιέται στον ασύρματο καθώς η απόστασή του από τον Norris άρχιζε ήδη να μεγαλώνει. Ο Βρετανός με τη σειρά του έστρεψε το βλέμμα του στον Verstappen, που πλέον είχε γίνει ο αμυνόμενος με τα πιο μαλακά ελαστικά και δεν έδειχνε να πιέζει ιδιαίτερα, θέλοντας να συντηρήσει τη γόμα του και έχοντας να αντιμετωπίσει και πρόβλημα στο κατέβασμα των ταχυτήτων. Ο Norris δεν έδειξε να έχει ρυθμό ανώτερο του Verstappen ωστόσο και παρέμεινε ενάμισι με δύο δευτερόλεπτα πίσω, ελπίζοντας ίσως και σε πρόωρη αλλαγή για τη Red Bull.
Αυτός που έδειχνε να έχει καλύτερο ρυθμό σε σχέση με το προπορευόμενο μονοθέσιο ήταν ο Antonelli, που παρέμεινε εντός απόστασης DRS από τον Leclerc για μερικούς γύρους αλλά δεν κατάφερε, ελέω και της πίστας, να απειλήσει πραγματικά. Παρόμοια ήταν η κατάσταση για τον Hadjar πίσω από τον Alonso και γενικά στο υπόλοιπο σιρκουί, με την κατάταξη να παραμένει σταθερή ύστερα από τις μεταβολές της εκκίνησης.
Ο Yuki Tsunoda ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pits, στο 14ο γύρο και ακολούθησε ένα γύρο μετά ο Franco Colapinto, αμφότεροι έχοντας εκκινήσει με τα μαλακά. Η πτώση απόδοσης της γόμας είχε αρχίσει να γίνεται εμφανής στους χρήστες της, με τον Norris να κλείνει την ψαλίδα και να πλησιάζει κοντά στο ένα δευτερόλεπτο τον Verstappen, ενώ ο Russell είχε ξεφύγει για πάνω από οκτώ. Ο Ολλανδός συνέχισε ωστόσο, πηγαίνοντας τα μαλακά στα όρια τους και θέλοντας να αποφύγει ενδεχόμενη έξοδο σε κίνηση μετά από αλλαγή. Η Red Bull τον κάλεσε τελικά στο 19ο γύρο και παρά τα 3 δευτερόλεπτα αλλαγής μπόρεσε να τον βγάλει μπροστά από τον Alonso, δίνοντας του ελεύθερο χώρο για να φέρει σε παράθυρο λειτουργίας τα νέα του σκληρά. Η McLaren, που έδειχνε να εξετάζει το undercut και προκαλούσε τη Red Bull να δείξει το χέρι της βγάζοντας δυο φορές τους μηχανικούς της με ελαστικά για να τους ανακαλέσει αμέσως, κράτησε εν τέλει τον Norris εκτός και πήγε για το overcut.
Ακολούθησαν pit stops για Hadjar και Leclerc, με τον Μονεγάσκο να βγαίνει πίσω από τον Nico Hulkenberg και να προσπερνά γρήγορα και αποφασιστικά, πριν κάνει το ίδιο λίγο μετά και στον Bearman, αλλά πέραν αυτών η δράση στην πίστα παρέμεινε μηδαμινή. Στα pits μπήκε και ο Hamilton στον 24ο γύρο, γλιτώνοντας τον Verstappen που είχε σχεδόν φτάσει πίσω του από χαμένο χρόνο και προσπάθεια προσπεράσματος
Οι Mercedes έκαναν αλλαγή ελαστικών και στα δύο μονοθέσια στον επόμενο γύρο και αυτό άφησε τη McLaren να επιλέξει ποιος από τους οδηγούς της θα έμπαινε πρώτος. Ο Norris ήταν αυτός που πήρε τελικά προτεραιότητα και «κούμπωσε» τα σκληρά στον 26ο γύρο, βγαίνοντας πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen. Ακολούθησε ο Piastri με μια αργή αλλαγή, που ευτυχώς δεν του κόστισε. Αυτός όμως που είδε τη δουλειά του να καταστρέφεται ήταν ο Alonso, που, έχοντας κάνει ένα μεγάλο stint με τη μαλακή γόμα, έμεινε σταματημένος για πάνω από εννέα δευτερόλεπτα στα pits και βγήκε πίσω από Bearman και Hadjar.
Μια εντυπωσιακή βουτιά του Bearman εναντίον του Albon έδωσε λίγο χρώμα στα τεκταινόμενα, αλλά ο αγώνας κατά τα άλλα επέστρεψε σε σταθερότητα, με τον οδηγό της Haas να μην μπορεί να επαναλάβει το ίδιο για να μπει στη δεκάδα και με τον αργοκίνητο Carlos Sainz, που όπως και ο ομόσταβλός του και οι Lance Stroll και Liam Lawson μπροστά του, δεν είχε κάνει αλλαγή. Ένας πεισμωμένος Alonso μπόρεσε, στον 37ο γύρο, να προσπεράσει τον Hadjar, ο οποίος όμως αντιμετώπιζε προβλήματα με τον κινητήρα του.
Μπροστά, ένα μπλοκάρισμα του Verstappen τον έθεσε ξαφνικά υπό απειλή, με τον Ολλανδό να καταριέται το δύστροπο μονοθέσιο και τα προβλήματά του στον ασύρματο καθώς σχεδόν ίσιωσε τη στροφή 14, ενδεχομένως τραυματίζοντας τα ελαστικά του και επιτρέποντας στον Norris να πλησιάσει στο ενάμισι δευτερόλεπτο. Ο βρόμικος αέρας από τη Red Bull ωστόσο έβαλε δύσκολα στο Βρετανό, με την αποσταθεροποίηση του μονοθεσίου του να του κοστίζει λίγο αργότερα σχεδόν οκτώ δέκατα σε στροφή και να δίνει ανάσα στον Verstappen.
Βίαιο μπλοκάρισμα με τα αρχαία πλέον ελαστικά του είχε και ο Albon, αφήνοντας χώρο στον Alonso για άλλη μία θέση πριν μπει επιτέλους στα pits όπως είχε κάνει λίγο νωρίτερα και ο Stroll. Ακόμα χειρότερα τα πράγματα για τον Hulkenberg, που έχασε εντελώς την ουρά στη στροφή 7 και βρέθηκε ανάποδα στο δρόμο διαφυγής, χωρίς ωστόσο να καταλήξει σε μπαριέρα και να βγάλει αυτοκίνητο ασφαλείας. Για τον Alonso από την άλλη, τα οράγματα βελτιώθηκαν περαιτέρω, με τον Ισπανό σταδιακά να βρίσκεται μπροστά από τους Bearman και Sainz για να ολοκληρώσει την ανάκαμψή του από το λάθος των μηχανικών του.
Για τον Verstappen, νέα προβλήματα ανέκυψαν με τα ντουμπλαρίσματα, με τον Ολλανδό να χάνει τόσο χρόνο προσπαθώντας να φέρει τη Red Bull γύρω από πλήθος αργοκίνητων συνδυασμούς ώστε ο Norris μπόρεσε να κολλήσει στο μισό δευτερόλεπτο. Με σχεδόν το μισό grid μπροστά του και καμία ευκαιρία απομάκρυνσης καθώς η McLaren ακολουθούσε από κοντά και δεν καθυστερούσε όσο η Red Bull, ο Ολλανδός βρέθηκε σε αρκετά σημεία εκτεθειμένος και, αν και τελικά επιβίωσε, δεν μπόρεσε να αποτινάξει από την πλάτη του τον αντίπαλό του.
Ο Norris ξέκλεψε μια ματιά γύρω από τη Red Bull στον 53ο γύρο, πιέζοντας όσο μπορούσε τον Verstappen, που αντέδρασε αυξάνοντας το ρυθμό του και βάζοντας μερικά επιπλέον δέκατα ανάμεσά τους, πριν σπάσει τελικά το DRS καθώς ο Norris υποχώρησε. Αυτός που κατάφερε παραπίσω να κάνει το προσπέρασμα ήταν ο Antonelli, που κατάφερε να ανακτήσει τη θέση που είχε χάσει από τον Leclerc στην εκκίνηση με μια γενναία κίνηση.
Η ανάπαυλα του Verstappen δεν κράτησε πολύ, με το ντουμπλάρισμα στον Isack Hadjar να δίνει μερικά δέκατα στον Norris και να τον βάζει πάλι σε θέση βολής. Το γυρολόγιο όμως πλησίαζε πλέον στην ολοκλήρωση και η καρώ σημαία ήρθε να λυτρώσει τη Red Bull, έχοντας λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα πέσει στη δεύτερη φετινή νίκη του Russell. Ο Norris αρκέστηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, το πλεονέκτημα βαθμών απέναντι στον Piastri, που τερμάτισε τέταρτος και το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών που πήγε πλέον και μαθηματικά στη McLaren.
Μακριά, ο Antonelli έκλεισε την Κυριακή του στην πέμπτη θέση, καθώς ο Hamilton, που είχε κάνει δεύτερη αλλαγή για μαλακά ελαστικά, αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα και δεν κατάφερε να απειλήσει τη Mercedes. Αυτήν τη φορά, η Ferrari πρόλαβε να ανακατατάξει τους οδηγούς της και ο Leclerc πήρε την έκτη θέση μπροστά από το Βρετανό. Ο Alonso, οδηγός της ημέρας, άντεξε στην κακοτυχία και πήρε μια άξια όγδοη θέση μπροστά από τον Bearman, φτάνοντας σχεδόν και τον Hamilton, με τον Sainz να έρχεται με μαλακά στο φινάλε και να προσπερνά στους τελευταίους γύρους τον Hadjar για τη δέκατη.
Το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών κρίθηκε, αλλά των Οδηγών παραμένει ανοιχτό. Διάλειμμα δύο εβδομάδων, καθώς η Formula 1 μεταφέρεται στις ΗΠΑ και το Τέξας για τη συνέχεια. Το F1fan.gr θα μείνει λίγο ακόμα στη Σιγκαπούρη για το επόμενο επεισόδιο του podcast.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
LAPS |
TIME / RETIRED |
|
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
62 |
1:40:22.367 |
|
2 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
62 |
+5.430s |
|
3 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
62 |
+6.066s |
|
4 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
62 |
+8.146s |
|
5 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
62 |
+33.681s |
|
6 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
62 |
+45.996s |
|
7 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
62 |
+80.251s |
|
8 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
62 |
+80.667s |
|
9 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
62 |
+93.527s |
|
10 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
61 |
+1 lap |
|
11 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
61 |
+1 lap |
|
12 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
61 |
+1 lap |
|
13 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
61 |
+1 lap |
|
14 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
61 |
+1 lap |
|
15 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
61 |
+1 lap |
|
16 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
61 |
+1 lap |
|
17 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
61 |
+1 lap |
|
18 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
61 |
+1 lap |
|
19 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
61 |
+1 lap |
|
20 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
61 |
+1 lap |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!