Ο Max Verstappen έθεσε το ρυθμό κατά τη διάρκεια της τρίτης και τελευταίας δοκιμαστικής περιόδου πριν από το Grand Prix της Σιγκαπούρης, με τον οδηγό της Red Bull να προηγείται του Oscar Piastri της McLaren και του George Russell της Mercedes.
Με το όνομα στην κορυφή του πίνακα χρόνων να αλλάζει κατά τη διάρκεια της ώρας, ήταν ο Verstappen που τελικά ήταν ο γρηγορότερος όλων με 1.30.148 δευτερόλεπτα, αφήνοντας τον Piastri 0.017s πίσω.
Μετά από μια διακοπή της FP2 την Παρασκευή το βράδυ – με δύο κόκκινες σημαίες και διάφορα περιστατικά για αρκετούς οδηγούς – η τελική προπόνηση του Σαββάτου προσέφερε μια τελευταία ευκαιρία στους οδηγούς και τις ομάδες να κάνουν τις τελικές προετοιμασίες πριν από τα προκριματικά αργότερα την ίδια μέρα.
Η έναρξη της περιόδου ήταν σχετικά ήσυχη, καθώς η διαδικασία ξεκίνησε στις 17:30 τοπική ώρα με θερμοκρασίες υψηλότερες από αυτές της προηγούμενης ημέρας, με τους δύο οδηγούς της Haas να προηγούνται των πρώτων οδηγών – οι περισσότεροι από τους οποίους χρησιμοποίησαν μεσαία ελαστικά για τους πρώτους γύρους τους.
Καθώς η πίστα άρχισε να γεμίζει και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν καταγράψει χρόνο – με μόνο τους Verstappen και Russell να μην έχουν βγει ακόμα μέχρι το 15ο λεπτό – ο Lando Norris πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο με 1:31.021, προκαλώντας την αντίδραση του μηχανικού του: «Καλώς ήρθες πίσω».
Λίγα λεπτά αργότερα, σηκώθηκε κόκκινη σημαία όταν ο Liam Lawson χτύπησε στον τοίχο πλησιάζοντας τη στροφή 8, αφού πέρασε πάνω από τα κράσπεδα, με το κατεστραμμένο αυτοκίνητο της Racing Bulls να σταματάει ξανά στην πίστα, όπως είχε συμβεί και σε προηγούμενο περιστατικό με τον Lawson κατά τη διάρκεια του FP2 της Παρασκευής.
Μετά από μια διακοπή, κατά την οποία απομακρύνθηκε το μονοθέσιο της VCARB 02 και καθαρίστηκαν τα συντρίμμια από την πίστα, η δράση ξανάρχισε με λίγο περισσότερο από 35 λεπτά να απομένουν στο ρολόι. Το δίδυμο της Mercedes, Russell και Kimi Antonelli, επέστρεψε στην πίστα με μαλακά ελαστικά, έχοντας στραφεί στην προσομοίωση κατατακτήριων.
Κίτρινη σημαία βγήκε μετά την έξοδο του Carlos Sainz από την πίστα στη στροφή 14, πριν επιστρέψει στην πίστα, την ίδια στιγμή που ο team mate του στη Williams, Alex Albon, με τα μαλακά ελαστικά, κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη. Λίγο μετά το μέσο του αγώνα, ο Norris παρέμεινε στην πρώτη θέση με διαφορά 0,152 δευτερολέπτων από τον Ταϊλανδό οδηγό, ενώ ο Sainz κατέλαβε την τρίτη θέση.
Ενώ ο Antonelli ήταν ο γρηγορότερος με 1:30.760, επιβεβαιώθηκε ότι ο Λιούις Χάμιλτον – ο οδηγός που αντικατέστησε στη Mercedes – είχε σημειωθεί για παράβαση με κόκκινη σημαία, ένα περιστατικό που αργότερα επιβεβαιώθηκε ότι θα διερευνηθεί μετά το τέλος της διαδικασίας. Εν τω μεταξύ, εμφανίστηκε άλλη μια κίτρινη σημαία, αφού ο Albon επανέλαβε την προηγούμενη κίνηση του team mate του, βγαίνοντας για λίγο στην οδό διαφυγής, αυτή τη φορά στη στροφή 16.
Υπήρξε απογοήτευση για τον Φερνάντο Alonso, που ήταν ο ταχύτερος στην FP1, καθώς ο οδηγός της Aston Martin κλήθηκε να οδηγήσει το αυτοκίνητό του με ταχύτητα χαμηλότερη από το κανονικό, με μόλις 15 λεπτά να απομένουν για το τέλος της περιόδου. Όσο πλησιάζαμε στο τέλος της διαδικασίας περισσότεροι οδηγοί άλλαξαν σε μαλακά ελαστικά για τους γρήγορους γύρους τους.
Ο Charles Leclerc αρχικά ανέβηκε στην κορυφή μετά την πρώτη του προσπάθεια με μαλακά ελαστικά, πριν να τον ξεπεράσει ο Norris – ο οποίος στη συνέχεια εκτοπίστηκε από τον Verstappen, με τον Ολλανδό να είναι ο γρηγορότερος με 1.30.148 δευτερόλεπτα. Ο Russell μπήκε ανάμεσα τους στη δεύτερη θέση, αν και παραδέχτηκε ότι «αγωνιζόταν να βρει αυτοπεποίθηση» στη στροφή όπου είχε υποστεί ατύχημα κατά τη διάρκεια του FP2 της Παρασκευής.
Μέσα σε λίγα λεπτά κυκλοφοριακής συμφόρησης στα τελευταία λεπτά του αγώνα – με τον Verstappen να έχει ελάχιστο περιθώριο ελιγμών δίπλα στον Franco Colapinto της Alpine, καθώς προσπαθούσαν να αφήσουν χώρο για τον Pierre Gasly – ο Verstappen διατήρησε την πρώτη θέση με διαφορά 0,017 δευτερολέπτων από τον Piastri, με τον οδηγό της McLaren να καταγράφει έναν γρήγορο γύρο στα τελευταία λεπτά.
Ο Russell έπρεπε να αρκεστεί στην τρίτη θέση μπροστά από τον Antonelli σε μια αξιοπρεπή εμφάνιση για τη Mercedes, ακολουθούμενος από τους Norris, Sainz και την Racing Bulls του Isack Hadjar. Ο Hamilton – ο οποίος αντιμετωπίζει έρευνα από τους αγωνοδίκες για την παράβαση της κόκκινης σημαίας – ήταν όγδοος, ενώ ο Nico Hulkenberg της Kick Sauber και η άλλη Ferrari του Leclerc συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Ο Albon κατέκτησε την 11η θέση, μπροστά από τον Gabriel Bortoleto της Kick Sauber (12η θέση), το δίδυμο της Haas, Esteban Ocon (13η θέση) και Olly Bearman (14η θέση), και τον Alonso (15η θέση).
Ο Colapinto ήταν 16ος, ενώ ο Lance Stroll κατέλαβε την 17η θέση για την Aston Martin. Ο Yuki Tsunoda έβαλε τη Red Bull του στην 18η θέση, με τον Gasly ακριβώς πίσω του στην 19η και τον Lawson να κλείνει την κατάταξη στην 20η θέση.
Η προσοχή θα στραφεί τώρα στην διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών, οι οποίες θα ξεκινήσουν στις 16:00 ώρα Ελλάδος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!