Με ποινή 5 δευτερολέπτων τιμωρήθηκε για την πρόωρη εκκίνησή του στο Αζερμπαϊτζάν ο Oscar Piastri, ωστόσο δεν θα την εκτίσει στη Σιγκαπούρη, μιας και εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο του αγώνα στο Μπακού.
Οι αγωνιστικοί κανονισμοί της F1 αναφέρουν χαρακτηριστικά πως “όταν ένας οδηγός δεν είναι σε θέση να εκτίσει μια ποινή λόγω μη τελικής του κατάταξης στα αποτελέσματα…οι αγωνοδίκες μπορούν να εφαρμόσουν ποινή θέσεων στο grid για τον επόμενο αγώνα”.
Έτσι, όταν ο Oscar Piastri είχε μια κακή εκκίνηση σήμερα στο Μπακού, φεύγοντας απ’ τη γραμμή πριν σβήσουν τα πέντε κόκκινα φώτα, σταματώντας και πέφτοντας σε καθεστώς anti-stall στον κινητήρα του, μια ποινή ήταν αναπόφευκτη, παρά το γεγονός πως λίγες στροφές πιο μετά είχε έξοδο και εγκατάλειψη.
Η τυπική ποινή για παράβαση της διαδικασίας εκκίνησης είναι 5 ή 10 δευτερόλεπτα χρόνου ή ακόμα και ποινή διέλευσης απ’ τα pit, ανάλογα και την κλίμακα της παράβασης.
Στον Piastri, οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων, όμως αυτή δεν θα μετουσιωθεί σε ποινή θέσεων στο grid του αγώνα ενόψει Σιγκαπούρης.
Νωρίτερα μέσα στο 2025, και χάριν μεγαλύτερης σαφήνειας για το τι ποινές και πότε θα εφαρμοστούν, η FIA εξέδωσε έγγραφο με οδηγίες γύρω από τους βαθμούς ποινής και τις ποινές. Ένα έγγραφο που προηγουμένως ήταν διαθέσιμο μόνο σε προσωπικό της FIA, πλέον ήταν δημοσίως προσβάσιμο για πρώτη φορά.
Το έγγραφο δημοσιεύτηκε μετά το Καναδικό GP, όπου υπήρξε σύγχυση για το εάν ο Norris, μετά την επαφή του με τον Piastri, θα έπαιρνε την ποινή των 5 δευτερολέπτων. Δεδομένου ότι ο Βρετανός είχε τρέξει αρκετούς γύρους πριν εγκαταλείψει, κατετάγη στα τελικά αποτελέσματα, άρα μπόρεσε να εφαρμοστεί η χρονική ποινή των 5 δευτερολέπτων.
Υπήρξαν, ωστόσο, φωνές που έκαναν λόγω για ποινή χωρίς αντίκρυσμα, μιας και δεν είχε καμία ουσιαστική επίπτωση για τον οδηγό.
Έτσι, οι οδηγίες της FIA που εκδόθηκαν, έριξαν φως στην επιχειρηματολογία για το γιατί η ποινή δεν μετουσιώθηκε σε κάτι άλλο. Το έγραφο περιλαμβάνει και σημείωση που διευκρινίζει το πότε οι ποινές μεταφέρονται σε επόμενο αγώνα:
“Σε περιπτώσεις που υπάρχει ποινή 5 δευτ. την οποία ένας οδηγός δεν είναι σε θέση να εκτίσει λόγως εγκατάλειψης, οι αγωνοδίκες δεν θα τη μετουσιώσουν σε ποινή θέσεων στο grid για επόμενο αγώνα. Εάν υπάρχουν περισσότερες από μια ποινές, τότε οι αγωνοδίκες μπορούν να μετουσιώσουν την ποινή των 5 δευτ. ή οποιαδήποτε άλλη ποινή σε θέσεις στο grid”.
A difficult day in Baku. We’ll be back fighting in Singapore 👊#McLaren | #AzerbaijanGP 🇦🇿 pic.twitter.com/6I0N8kk1I1
— McLaren (@McLarenF1) September 21, 2025
Η λογική για αυτό είναι πως, παραβάσεις μικρής κλίμακας έλκουν και τη μικρότερη δυνατή ποινή, η οποία είναι τα 5 δευτ. χρόνου. Έτσι, θεωρείται πως μια τέτοια ποινή, είναι υπερβολικό να μεταφέρεται σε επόμενο αγώνα.
Στη σημερινή περίσταση, ο Piastri δεν έλαβε κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την κίνησή του αυτό, όχι μόνο σταμάτησε αμέσως μετά, αλλά δεν επηρέασε τον αγώνα των υπολοίπων, πριν ο ίδιος καταλήξει στα προστατευτικά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!