Ο Lando Norris ηγήθηκε στο FP3 για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, μπροστά από τον Max Verstappen και τον αντίπαλό του για τον τίτλο Oscar Piastri, πριν από την μάχη των κατατακτήριων.
Ο Βρετανός σημείωσε χρόνο 1:41.223, αφήνοντας τον Verstappen 0.222 δευτερόλεπτα πίσω, καθώς οι οδηγοί πάλεψαν με τις καιρικές συνθήκες στο Μπακού το Σάββατο.
Αν και η πίστα ήταν στεγνή για την τελική διαδικασία ελεύθερων δοκιμών, η έντονη βροχή που έπεσε κατά τη διάρκεια της νύχτας αφαίρεσε μεγάλο μέρος της γόμας που είχε κατακαθίσει την Παρασκευή, ενώ οι ισχυροί άνεμοι δημιούργησαν δύσκολες συνθήκες για τους οδηγούς στις πολλές ζώνες φρεναρίσματος.
Ο Ollie Bearman έγινε ο πρώτος οδηγός που χρησιμοποίησε περιοχές εξόδου της πίστας, κατευθυνόμενος βαθιά στη στροφή 4 μέσα στα πρώτα 10 λεπτά και αναφέροντας ότι «είναι δύσκολο με αυτόν τον άνεμο», καθώς σχεδόν όλοι οι οδηγοί παρέμειναν προστατευμένοι στα γκαράζ πλησιάζοντας τα 20 λεπτά.
Ο Norris ήταν τελικά ένας από τους πρώτους που σημείωσε χρόνο, με τον οδηγό της McLaren να χάνει το μισό του χρόνου του στο FP2 μετά από σύγκρουση με τον τοίχο και να χρησιμοποιεί αμέσως ένα σετ μαλακών ελαστικών Pirelli, όπως και ο teammate του στη McLaren, Piastri, με τους δύο οδηγούς να έχουν περάσει μια δύσκολη Παρασκευή.
Έχοντας κατακτήσει την pole position στις τέσσερις τελευταίες επισκέψεις στο Αζερμπαϊτζάν, ο Charles Leclerc έθεσε αμέσως το ρυθμό, σημειώνοντας χρόνο στο 1.43.048 δευτερόλεπτα παρά το ότι έχασε τα φρένα στην τελική ζώνη φρεναρίσματος, ενώ ο Lewis Hamilton έπρεπε να ανακάμψει μετά από έξοδο εκτός πίστας στη στροφή 3.
Ο Βρετανός συνέχισε την ενθαρρυντική του απόδοση από την Παρασκευή, ανεβαίνοντας στην κορυφή των χρόνων στον επόμενο γύρο του με 1.42.988 δευτερόλεπτα, αλλά που ήταν ακόμα σχεδόν δύο δευτερόλεπτα πιο αργός από τον δικό του καλύτερο χρόνο από το FP2.
Καθώς οι συνθήκες της πίστας βελτιώθηκαν, το ίδιο συνέβη και με τους χρόνους των γύρων στα τελευταία 30 λεπτά, με τον Leclerc να χαμηλώνει το χρόνο σε 1:42.354 δευτερόλεπτα και να επιβιώνει από μια επαφή με τον τοίχο στην είσοδο της στροφής 7 σε έναν μεταγενέστερο γύρο, ενώ ο Liam Lawson είχε τετακέ 360 μοιρών στη στροφή 16.
Εν τω μεταξύ, ο Verstappen έγινε ο πρώτος οδηγός στο FP3 που έσπασε το φράγμα του 1.42, σημειώνοντας 1:41.727, καθώς οι ομάδες και οι οδηγοί επικεντρώθηκαν σε προσομοιώσεις κατατακτήριων στα τελευταία 15 λεπτά.
Ο Norris έθεσε το νέο ταχύτερο ρεκόρ και στις τρεις περιόδους με 1:41.223, ενώ ο Piastri αναγκάστηκε να διακόψει τον γρήγορο γύρο του μετά από μια υπερστροφή στη στροφή 4, με τον πρωτοπόρο του Πρωταθλήματος Οδηγών να φεύγει βαθιά στη στροφή 1 στον επόμενο γύρο του.
Ο Piastri κατάφερε να σημειώσει έναν ανταγωνιστικό χρόνο γύρου, αλλά βρέθηκε τρία δέκατα πίσω από τον Norris, καθώς ο Verstappen και στη συνέχεια ο Hamilton μπήκαν ανάμεσα στους δύο αντιπάλους για τον τίτλο.
Ο Piastri βελτιώθηκε στον τελευταίο του γύρο, αλλά ανέβηκε μόνο στην τρίτη θέση, δύο δέκατα πίσω από τον Norris, με τον Verstappen να παραμένει ανάμεσα στους δύο, ενώ ο Hamilton και οι Mercedes των Kimi Antonelli και George Russell συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα.
Alex Albon (Williams), Bearman (Haas), Lawson (Racing Bulls) και Leclerc συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τον οδηγό της Ferrari να μην καταφέρνει να βελτιωθεί στον τελευταίο γύρο του, αφού έχασε το σημείο πέδησης στη στροφή 4.
Ο Isack Hadjar έμεινε λίγο έξω από την πρώτη δεκάδα, με τον οδηγό της Racing Bulls να προηγείται των Nico Hulkenberg (Kick Sauber), Carlos Sainz (Williams), της Aston Martin του Fernando Alonso και της Alpine του Franco Colapinto.
Ο Yuki Tsunoda (Red Bull), ο Esteban Ocon (Haas), η δεύτερη Kick Sauber του Gabriel Bortoleto, η Alpine του Pierre Gasly και ο Lance Stroll (Aston Martin) συμπλήρωσαν την κατάταξη πριν από τους προκριματικούς που θα διεξαχθούν αργότερα σήμερα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!