Πέραν πάσης αμφιβολίας, η McLaren θα διατηρήσει και φέτος τα σκήπτρα του τίτλου στους Κατασκευαστές, με τη μαθηματική εξασφάλιση να μπορεί να γίνει ακόμα και απ’ τον προσεχή αγώνα του Αζερμπαϊτζάν! Τί θα χρειαστεί όμως για να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο;
617 βαθμούς συγκομιδή έχει να επιδείξει στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών αυτή τη στιγμή η McLaren, με 8 μάλιστα γύρους να απομένουν. Βάσει, μάλιστα, του μέσου όρου συγκομιδής, το άθροισμα αυτό θεωρείται πιθανό πως μπορεί να ανέλθει στους 925 περίπου βαθμούς στο Abu Dhabi, κάτι που θα ξεπερνούσε το ρεκόρ της Red Bull που κρατά απ’ το 2023 με 860 βαθμούς.
Μαζί με τους 8 αγώνες που απομένουν, θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα 3 εναπομείναντα Sprint, ώστε να βγει η τελική “σούμα” των διαθέσιμων βαθμών που υπάρχουν για τις ομάδες.
Μετά τη Monza, αυτοί ανέρχονται σε 389. Αυτό, τουλάχιστον θεωρητικά, σημαίνει πως η McLaren μπορεί ακόμα και να σπάσει το φράγμα των 1000 βαθμών εάν κάνει ένα (αρκετά δύσκολο βέβαια) σερί με 1-2 μέχρι το τέλος.
Η διαφορά της από τον δεύτερο, Ferrari, είναι στους 337 βαθμούς. Εάν ήταν στους 389, τότε ο τίτλος θα είχε ήδη κλείσει (δεν προλαβαίνει η Scuderia να πάρει στην ισοβαθμία τον τίτλο, ακόμα και αν έκανε το…απονενοημένο με 8/8 νίκες και 1-2).
Για να πάει ο τίτλος και φέτος στο Woking, η McLaren θα πρέπει μετά το τέλος του τριημέρου στο Μπακού να έχει διαφορά 346 βαθμών με τον δεύτερο.
Πιο ξεκάθαρα, εάν Piastri και Norris κάνουν το 1-2 στο Αζερμπαϊτζάν, τότε όλα έχουν κλειδώσει, ανεξαρτήτως αποτελέσματων των υπολοίπων.
Εάν η McLaren δεν κερδίσει όμως, τότε απλά χρειάζεται να πετύχει 9 παραπάνω βαθμούς από τη Ferrari, να μην πάρει 11 παραπάνω βαθμούς απ’ τις MCL39 η Mercedes και 32 βαθμούς οι RB21 αντίστοιχα.
Παραδείγματος χάριν, εάν η Ferrari κάνει το 1-2 στο Μπακού, τότε σίγουρα οι πανηγυρισμοί της McLaren θα πρέπει να περιμένουν για τουλάχιστον ως τη Σιγκαπούρη. Εάν η Scuderia κερδίσει αλλά το άλλο μονοθέσιο δεν βαθμολογηθεί, τότε ένα πιθανό 2-3 της McLaren πάλι δεν θα ήταν δυνατό να στείλει οριστικά το τρόπαιο στην papaya.
Υπό την (αρκετά ισχυρή) υπόθεση πως και τα δύο μονοθέσια της McLaren θα βαθμολογηθούν, τότε η Mercedes πρέπει οπωσδήποτε να κερδίσει, αν θέλει μαθηματικά να μείνει στο παιχνίδι του τίτλου. Αντίστοιχα, εάν καμία MCL39 δεν τερματίσει, τότε μια W16 πρέπει να τερματίσει τουλάχιστον 4η ή να κάνει ένα 6-7 με τα δύο της μονοθέσια, αφήνοντας ανοιχτή τη φλόγα ως τη Σιγκαπούρη.
Εάν μια McLaren κερδίσει στο Μπακού, τότε η Mercedes βγαίνει αυτόματα εκτός (μαθηματικής) διεκδίκησης, ανεξαρτήτως άλλων αποτελεσμάτων.
Μαθηματικά, και η Red Bull παραμένει εντός του παιχνιδιού. Ωστόσο, θα πρέπει στο Μπακού να πάρει 33 βαθμούς και η McLaren να μη βαθμολογηθεί καθόλου. Εάν η McLaren, με τον οποιονδήποτε τρόπο, πάρει 11 βαθμούς στο Μπακού, τότε η Red Bull μένει εκτός τίτλου.
Our points scorers since the summer break… 👀
These are the drivers departing Monza with the momentum in their favour! 👊#F1 #DutchGP #ItalianGP pic.twitter.com/cWJGokGWix
— Formula 1 (@F1) September 10, 2025
Πολύ συνοπτικά
- Η McLaren έχει προβάδισμα 337 βαθμών απ’ τη Ferrari, 357 απ’ τη Mercedes και 378 απ’ τη Red Bull.
- Μετά το GP του Αζερμπαϊτζάν, η μέγιστη συγκομιδή θα είναι 346 βαθμοί ως το τέλος της σεζόν (1-2 σε κάθε αγώνα και Sprint).
- Η McLaren θα πρέπει να πάρει 9 παραπάνω βαθμούς απ’ τη Ferrari στο Μπακού για να πάρει τον τίτλο, διατηρώντας παράλληλα και το προβάδισμά της έναντι των Mercedes και Red Bull.
- Υπό το σενάριο αυτό, η McLaren μπορεί να υστερήσει σε συγκομιδή απ’ τη Mercedes έως το πολύ 11 βαθμούς και 32 απ’ τη Red Bull.
- Το μίνιμουμ αποτέλεσμα για να πάρει η papaya τον τίτλο, ανεξαρτήτως του τί θα κάνουν οι άλλοι, είναι ένα 1-3 στους δρόμους πόλης του Μπακού.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!