Ο Lewis Hamilton ηγήθηκε του 1-2 της Ferrari για τα ελεύθερα δοκιμαστικά του Grand Prix Ιταλίας, χαροποιώντας τους tifosi που ευελπιστούν σε κάτι δυνατό αυτό το τριήμερο.
Η πρώτη διαδικασία στη Monza ξεκίνησε με τους δύο οδηγούς της Ferrari να πιάνουν την κορυφή μετά τα πρώτα περάσματα, αλλά ένας πιο σοβαρός γύρος από τον Lando Norris στο 1:21.513 άφησε μισό δευτερόλεπτο πίσω τον Charles Leclerc. Ο χρόνος της McLaren δεν κράτησε πολύ ωστόσο, καθώς, αν και ο Max Verstappen έχασε κάπου 5 χιλιοστά, ο Alex Albon έβαλε στην πρώτη θέση τη Williams βρίσκοντας 34. Πίσω από τις Ferrari πλασαρίστηκαν οι Aston Martin και οι Racing Bulls, με τον Nico Hulkenberg να κλείνει τη δεκάδα καθώς οι περισσότεροι δοκίμαζαν τη συμπεριφορά των μεσαίων ελαστικών.
Οι αλλαγές στην κορυφή συνεχίστηκαν, με τον Albon, που χρησιμοποιούσε τη σκληρή γόμα, να υποβιβάζεται από τους Verstappen και Norris πριν επανέλθει ξανά στην πρώτη θέση και την παραχωρήσει πάλι στον Ολλανδό, που έκανε 1:20.751. Επίσης με τη σκληρή γόμα ανέβηκε στην τρίτη θέση ο Carlos Sainz, με τις Williams να δείχνουν σε πρώτη φάση πολύ άνετες στη Monza. Οι περισσότεροι οδηγοί έδειξαν επίσης να προσαρμόζονται εύκολα στη γνωστή πίστα, με σχετικά λίγα λάθη στα πρώτα μόνο λεπτά και ακόμα και τους Paul Aron και Alex Dunne, που είχαν πάρει θέση στα κόκπιτ των Alpine και McLaren αντί των Franco Colapinto και Oscar Piastri αντίστοιχα, να μην έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Ο Aron είχε ωστόσο ένα τετ-α-κε στο δεύτερο σικέιν κάπου στα είκοσι λεπτά, από το οποίο ευτυχώς συνέχισε χωρίς κάποιο πρόβλημα.
Κάπου εκεί οι περισσότερες ομάδες κάλεσαν στα γκαράζ τα μονοθέσια, με τον Sainz να κάνει μια ακόμα βελτίωση με τα σκληρά και να ανεβαίνει δεύτερος στην κατάταξη, μπροστά από τον Leclerc που όμως είχε χρόνο με τα μεσαία. Οι οδηγοί άρχισαν να επανέρχονται στην πίστα περίπου στα μισά της διαδικασίας, «κουμπώνοντας» τα μαλακά ελαστικά για μερικές γρήγορες προσπάθειες. Τα περάσματα ωστόσο δεν ήταν ακριβώς απρόσκοπτα για μερικούς οδηγούς, με τους Albon (που είχε τα μεσαία) και Norris να χάνουν λίγο την ουρά στη Lesmo και τον Verstappen να βελτιώνει, αλλά για μόλις μισό δέκατο. Πρόβλημα είχε και ο Leclerc, αλλά όχι από δική του ευθύνη καθώς ο Μονεγάσκος ξεκίνησε καλά το γύρο του με ταχύτερο πρώτο κομμάτι πριν αναγκαστεί να διακόψει στη συνέχεια.
Αιτία αυτού η κατάσταση της Ascari, όπου Kimi Antonelli και Isack Hadjar πέρασαν άτσαλα και γέμισαν την πίστα χαλίκι σε βαθμό που να απαιτήσει καθάρισμα. Πέρα από το χρόνο του, ο Leclerc βρέθηκε αντιμέτωπος και με τους αγωνοδίκες καθώς προσπέρασε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, αλλά τελικά το συμβάν δεν εξετάστηκε.
Περίπου 8 λεπτά χάθηκαν λόγω αυτής της διακοπής. Η επαναφορά είδε μαλακά ελαστικά, που ξανά έδειξαν να μην κάνουν δουλειά καθώς ούτε ο Sainz, ούτε ο Norris βελτίωσαν. Τέτοιους περιορισμούς δεν είχε ο Leclerc ωστόσο και με 1:20.286 έριξε μετά από αρκετή ώρα τον Verstappen, με τον Hamilton να πλασάρεται τρίτος, οριακά πίσω από τον Ολλανδό. Ο Norris τελικά έκανε κάτι παραπάνω με τη θεωρητικά γρήγορη γόμα ανεβαίνοντας πέμπτος, μένοντας ωστόσο πίσω από το χρόνο του Sainz με τα σκληρά και όντας ελάχιστα μπροστά από τον έκτο Albon, επίσης με την πιο ανθεκτική σύνθεση, με το Βρετανό να μη δείχνει πολύ σίγουρος πίσω από το τιμόνι της McLaren. Ο δε Sainz πέτυχε επιτέλους το πέρασμα που ήθελε, βάζοντας τη Williams στη δεύτερη θέση.
Τα πατήματά του βρήκε τελικά και ο Hamilton, που έβαλε τη Ferrari στην κορυφή για το 1-2 με 1:20.117 και γεμίζοντας ελπίδα τους tifosi στην πίστα για μια ανταγωνιστική Scuderia αυτό το κρίσιμο σαββατοκύριακο.
Τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας είδαν τις περισσότερες ομάδες να περνούν σε πιο σκληρές γόμες για πιο μακροπρόθεσμους πειραματισμούς και οι χρόνοι σταθεροποιήθηκαν. Η περίοδος δοκιμών έληξε λίγο απότομα μερικά δευτερόλεπτα πριν το φινάλε λόγω του George Russell, που πάρκαρε στην άκρη της πίστας αφότου ανέφερε απώλεια ισχύος στο μονοθέσιο.
Το 1-2 της Ferrari οπότε έμεινε, ενθαρρύνοντας ομάδα και οπαδούς, ενώ ευχαριστημένοι από αυτήν την πρώτη διαδικασία είναι σίγουρα και οι Williams, που έδειξε πολύ δυνατή τόσο στον ένα γύρο, όσο και σε ρυθμό αγώνα. Προβληματισμός στη McLaren από την άλλη, αλλά και στη Mercedes, όπου Antonelli και Russell ήταν στην πέμπτη και όγδοη θέση, αλλά σε κανένα σημείο δεν έδειξαν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί, ενώ ειδικά ο Ιταλός είχε και μια επεισοδιακή ώρα, με αρκετές εξόδους και μπλοκαρίσματα.
Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών ακολουθεί σύντομα, με τους Colapinto και Piastri να αναλαμβάνουν αυτήν τη φορά και τις συνθήκες να αναμένονται πιο κοντά σε αυτές των κατατακτηρίων και του αγώνα. Μείνετε μαζί μας στο f1fan.gr.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
TIME / GAP |
LAPS |
---|---|---|---|---|---|
1 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:20.117 |
20 |
2 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+0.169s |
23 |
3 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
+0.533s |
24 |
4 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
+0.575s |
22 |
5 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
+0.823s |
25 |
6 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
+0.904s |
27 |
7 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
+0.956s |
25 |
8 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
+0.993s |
20 |
9 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
+0.997s |
19 |
10 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
+1.041s |
24 |
11 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
+1.055s |
23 |
12 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
+1.062s |
26 |
13 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
+1.084s |
27 |
14 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
+1.175s |
24 |
15 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
+1.178s |
25 |
16 |
89 |
Alexander Dunne |
McLaren |
+1.489s |
25 |
17 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
+1.525s |
22 |
18 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
+1.536s |
25 |
19 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
+1.941s |
23 |
20 |
61 |
Paul Aron |
Alpine |
+2.036s |
22 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!