Οι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1 για το 2026 αποτελούν πρόκληση για όλες τις ομάδες και τους κατασκευαστές κινητήρων, αλλά και για τους οδηγούς.
Ο Charles Leclerc έχει αναμενόμενα δηλώσει ότι τα νέα μονοθέσια έχουν πολύ διαφορετική αίσθηση στον προσομοιωτή και ο Alex Albon έκανε λόγο για πολύ μεγαλύτερη πολυπλοκότητα. Η διαχείριση από πλευράς οδηγού φαίνεται να έχει γίνει πιο απαιτητική, με τον James Vowles και τη Williams να έχουν ετοιμάσει ειδική ομάδα εργασίας για την προσαρμογή των οδηγών.
Φυσικά, ο προσομοιωτής δεν είναι το τελικό προϊόν και ο Νικόλας Τομπάζης σχολίασε στο motorsport.com ότι η FIA ακόμα αναζητά το σημείο ισορροπίας ανάμεσα στην αυτοματοποίηση και την οδηγική συνεισφορά.
«Μέρος της δουλειάς που πρέπει να γίνει μέχρι την έναρξη της επόμενης σεζόν είναι το να αποφασίσουμε πόσο μέρος τέτοιων λειτουργιών θα γίνεται στο παρασκήνιο, ας πούμε πιο αυτόματα, έναντι του πόσο πρέπει να τα ελέγχει ο οδηγός.»
Τα νέα μονοθέσια φέρνουν στο τραπέζι την ανάγκη διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγαλύτερο βαθμό (κάτι που επίσης έχει εγείρει ερωτήματα), ενεργά αεροδυναμικά μέρη, μια νέα χειροκίνητη λειτουργία προσπεράσματος ονόματι Manual Override Mode και συνολικά μια αυξημένη ανάγκη προσωπικών ρυθμίσεων.
«Δε θέλουμε να επιβαρύνουμε υπερβολικά τον οδηγό. Αλλά ταυτόχρονα πρέπει να υπάρχει ένα επίπεδο ελευθερίας, να εξασφαλίσουμε ότι θα μπορεί να επιτίθεται, να αμύνεται και να έχει κάποια από αυτά τα πράγματα υπό τον έλεγχό του,» πρόσθεσε επ’αυτών ο Τομπάζης.
«Αλλά θα υπάρχει σίγουρα κάποιο μέρος αυτών που θα ελέγχεται ανεξάρτητα από αυτόν, ώστε να μη χρειάζεται να το σκέφτεται όταν στρίβει ή κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι υπάρχει μια ισορροπία που πρέπει να βρεθεί ανάμεσα στην οδήγηση σαν παρτίδα σκάκι ενεργειακής διαχείρισης, που είναι το ένα άκρο που δε θέλουμε, και στο άλλο άκρο που είναι απλά τιμόνι, γκάζι και φρένο.»
Ο Albon στα δικά του σχόλια είχε επίσης αναφερθεί στα πλεονεκτήματα που δυνητικά θα έχουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν περισσότερο το μυαλό τους οδηγώντας τα νέα μονοθέσια, αλλά αυτό είναι κάτι που εν τέλει η FIA και θέλει και θεωρεί ότι ήδη συμβαίνει.
«Νομίζω ότι οι έξυπνοι οδηγοί ήδη επικρατούν. Η διαφορά στην απόδοση που βλέπουμε στη σημερινή Formula 1 περιλαμβάνει και ένα ποσοστό από αυτό,» δήλωσε ο Τομπάζης.
«Και αυτό δεν είναι μόνο τώρα, το νοητικό εύρος των οδηγών είναι παράγοντας ήδη για 20 χρόνια – και στις πρώτες μέρες της καριέρας μου, όταν δούλευα με τον Schumacher για παράδειγμα. Προφανώς ήταν τεράστιο ταλέντο, αλλά μεγάλο μέρος αυτού που τον ξεχώριζε ήταν ότι μπορούσε επίσης να σκέφτεται όλα αυτά τα πράγματα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.»
Η πρόκληση θα είναι μεγάλη λοιπόν για το 2026, αλλά ο Τομπάζης θεωρεί ότι οι καλύτεροι οδηγοί στον κόσμο έχουν το μυαλό και το εύρος για να τη διαχειριστούν. Και μια τέτοια πρόκληση αποτελεί για αυτόν μέρος της ταυτότητας της Formula 1, τουλάχιστον όσο δεν επισκιάζει τις θεμελιώδεις και υψηλές ικανότητες οδήγησης που επιδεικνύονται σε αυτό το επίπεδο.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!