Ο Zak Brown δήλωσε πως η ικανότητα του Charles Leclerc στις κατατακτήριες συχνά κρύβεται από το μικρό ποσοστό νικών που έχει κατακτήσει από την pole, γεγονός που επηρεάζεται και από περιορισμούς στην επίδοση του μονοθεσίου της Ferrari.
Ο Μονεγάσκος έχει πάρει στην καριέρα του 27 pole position όντας ο οδηγός της Scuderia με τις περισσότερες pole χωρίς κάποιο τίτλο. Το ποσοστό αυτών, ωστόσο, που έχει μετουσιώσει σε νίκη είναι μόλις 18,5%, ήτοι 5 στις 27. Μάλιστα, έχει ανέβει μόλις μια φορά στο βάθρο στις τελευταίες 16 φορές που αναδείχτηκε ταχύτερος το Σάββατο.
Συχνά, οι εμφανίσεις του Leclerc τα Σάββατα είναι εντυπσιακές, επιδεικνύοντας ωμή ταχύτητα και ακρίβεια στις ανάγκες ενός γρήγορου γύρου.
Στους αγώνες, όμως, τα στατιστικά του αναφορικά με τη μετουσίωση μιας pole σε νίκη, μπορούν να δείξουν μια στρεβλωμένη εικόνα, πως έχει μεγάλες δυσκολίες να κάνει μια pole να γίνει νίκη.
Για έναν οδηγό με 8 νίκες στο παλμαρέ του, αυτό φαντάζει αρκετά ασταθές, εν συγκρίσει και με το ταλέντου του. Ο CEO της McLaren Racing, Zak Brown, δήλωσε πως αυτή η απόκλιση πηγάζει από τους περιορισμούς κυρίως του μονοθεσίου της ομάδας και όχι από τον ίδιο τον οδηγό, τονίζοντας εμφατικά πως ο 27χρονος είναι σε θέση να αποδίδει στο κορυφαίο επίπεδο, τόσο τα Σάββατα όσο και τις Κυριακές.
Η άμυνα του Αμερικάνου προς έναν οδηγό άλλης ομάδας έρχεται στον απόηχο κριτικής που έχουν λάβει οι δικοί του οδηγοί στη McLaren, και κατά βάση ο Lando Norris, επίσης ένας οδηγός με χαμηλό ποσοστό μετατροπής pole σε νίκες. Ο Brown, επικρότησε τον οδηγό του, τονίζοντας παράλληλα την ευρύτερη εικόνα γύρω απ’ το πως μπορούν να παρερμηνευτούν κάποια στατιστικά.
“Επειδή υπάρχουν και κάποια άλλα στατιστικά εκεί έξω (για τον Leclerc), ο οποίος και μου αρέσει πολύ, που δεν έχει κερδίσει τόσους πολλούς αγώνες απ’ την pole, δεν θεωρώ πως οφείλεται σε αυτόν”, ανέφερε σχετικά ο Brown στο Racer.
“Θεωρώ πως είναι απίστευτος στον ρυθμό ενός γύρου και μπορεί να αναδείξει αρκετά ένα μονοθέσιο εκεί, ακόμα και αν δεν έχει τόσο ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα. Αυτό δεν θα έπρεπε να λειτουργεί καθηλωτικά για τον ίδιο, σε καμία περίπτωση. Θεωρώ πως είναι τεράστιο ταλέντο”.
“Αλλά το συγκεκριμένο το αναφέρω γιατί πρόκειται για ένα κακό αφήγημα, και μόλις αυτό αποδομηθεί, τότε κανείς δε θα ασχοληθεί ξανά. Θεωρώ πως κάτι αντίστοιχο μπορεί να ειπωθεί και για τον Lando που βρίσκεται σε εξαιρετική θέση”.
Pov: You are an F1 car 🫵 pic.twitter.com/2RtyOBJb0W
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 12, 2025
Μια πιο αναλυτική ματιά στα σχετικά στατιστικά του Leclerc δείχνουν πως οι λόγοι πίσω απ’ το 18,5% είναι αρκετά πολυποίκιλοι.
Έχουν υπάρξει αρκετοί παράγοντες που έχουν περιορίσει τον οδηγό της Ferrari, από αμφιλεγόμενες στρατηγικές της ομάδας του, μέχρι και στιγμές που το ίδιο το μονοθέσιο έχει φανεί κατώτερο των περιστάσεων.
Στο Ουγγρικό GP αυτής της χρονιάς, η αδυναμία του μονοθεσίου ήταν ένα πολύ καλό, σχετικό, παράδειγμα. Εκκινώντας απ’ την πρώτη θέση, ο Leclerc ηγήθηκε του αγώνα για ένα σημείο. Ωστόσο, έχασε ρυθμό και θέσεις λόγω προβλήματος στο σασί (πιθανότατα λόγω φόβου για υπέρμετρη φθορά στην πλάκα του πατώματος). Εν τέλει, αυτό τον έριξε εκτός βάθρου, πίσω από τις McLaren και τον George Russell.
Ακόμα και η πρώτη pole του Μονεγάσκου με τη Ferrari κατέληξε σε απογοήτευση, μιας και προβλήματα αξιοπιστίας, του στέρησαν το 2019 την πρώτη νίκη στο Bahrain (η οποία ήρθε λίγο αργότερα, στο Spa).
Ρόλο έχουν παίξει, σαφώς, και ομαδικά λάθη. Το 2022, στο GP του Μονακό, ο Leclerc κλήθηκε για αλλαγή σε ενδιάμεσα, όντας πρωτοπόρος. Πολύ σύντομα, όμως, μπήκε ξανά για αλλαγή σε slick, κάτι που τον έριξε 4ο σε μια πίστα όπως αυτή του Πριγκιπάτου.
Το 2019, στη Σιγκαπούρη, η ομάδα έδωσε τη δυνατότητα στον Sebastian Vettel, τότε ομόσταβλο του Leclerc, να τον περάσει με undercut, παίρνοντας τη νίκη μέσα απ’ τα χέρια του.
Φυσικά, δεν ήταν όλες οι ατυχίες πέραν του άμεσου ελέγχου του. Παράδειγμα είναι το Γαλλικό GP του 2022, όπου ο Leclerc έχασε τη νίκη όντας πρώτος, όταν είχε έξοδο και εγκατάλειψη από απώλεια του ελέγχου στο πίσω μέρος της SF-22.
Τέλος, 6 χρόνια πίσω, στο GP της Αυστρίας το 2019, Leclerc και Verstappen είχαν τη δική τους μάχη για τη νίκη, όπου, παρά τα παράπονα του Μονεγάσκου για αξιόποινες κινήσεις απ’ τον Ολλανδό, ο οδηγός της Red Bull ήταν αυτός που τελικά επικράτησε, κάνοντας τις πιο σωστές κινήσεις στην πίστα στο τέλος, σε μια ευθεία μάχη των δυο τους.
Εάν βάλουμε όλα τα παραπάνω παραδείγμα μαζί, τότε διαμορφώνεται ένα “μωσαϊκό” αιτιών που έχουν στερήσει απ’ τον οδηγό περισσότερες επιτυχίες απ’ το 2019 μέχρι και σήμερα. Αυτές, διαμορφώνουν ένα αρκετά πενιχρό 5/27 στις μετατροπές pole σε νίκες, που δεν αποτελεί, σε καμία περίπτωση, δίκαιη αποτύπωση του ταλέντου και των οδηγικών ικανοτήτων του, όπως σωστά επεσήμανε και ο Brown.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!