Ένα από τα θεμέλια της επιτυχίας της McLaren τα τελευταία δύο χρόνια στη F1 είναι ο ρυθμός με τον οποίο βελτιώνει το μονοθέσιό της μέσα στη σεζόν, με όλα να ξεκινούν το 2023, από το Αυστριακό GP.
Πίσω στο 2023, η McLaren ξεκίνησε τη σεζόν με μια MCL60 η οποία γνώριζε πολύ καλά πως είχε αρκετές αδυναμίες στην αεροδυναμική της πλατφόρμα. Μέρος της διαδικασίας επίλυσής τους ήταν η ριζική αναδόμηση του τεχνικού τμήματος, αλλά και ο προγραμματισμός μιας γενναίας σειράς αναβαθμίσεων, με στόχο να καμφθούν αυτές οι αδυναμίες.
Με μια σημαντική αναβάθμιση να έρχεται στο Αυστριακό Grand Prix της χρονιάς εκείνης, η McLaren έγινε από μια ομάδα με περιστασιακές βαθμολογήσεις σε έναν τακτικό διεκδικητή βάθρων.
Το 2024, η βάση του μονοθεσίου ήταν ψηλότερα απ’ αυτή του 2023, όμως μετά από την αναβάθμιση στο GP του Miami εκείνης της σεζόν, με το νέο πάτωμα της MCL38, μπόρεσε η ομάδα του Woking να πάρει την πρώτη της νίκη, η οποία ήταν και το πρελούδιο του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών που ήρθε πέρυσι.
Η ομάδα του Woking χτίζει διαρκώς στο momentum αυτό, με την MCL39, το φετινό μονοθέσιο, να είναι εξαρχής το δυνατότερο του grid, με τους κοντινότερους αντιπάλους του να δυσκολεύονται αρκετά να διεκδικήσουν τη νίκη στις περισσότερες περιστάσεις.
Γίνεται αντιληπτό πως οι διαδικασίες που έχει σε ισχύ η McLaren, πίσω στο εργοστάσιό της, ώστε να συσχετίζει τα δεδομένα του πραγματικού κόσμου με τις προσομοιώσεις, είναι κορυφαίες στο είδος τους, φτάνοντας στο σημείο που δείχνει κάθε αναβάθμιση να δένει τέλεια με το υπάρχον πακέτο, βρίσκοντας ασφαλώς το κάτι παραπάνω.
Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, πιστεύει πως αυτό οφείλεται στο ότι η ομάδα του έχει πετύχει διάνα με τα “βασικά” πίσω από κάθε νέα, εν δυνάμει, αναβάθμιση που εξετάζεται.
“Η τάση που έχουμε καταφέρει να θεσπίσουμε, όπου οι αναβαθμίσεις, όντας από μηχανική σκοπιά αλλά και πάνω απ’ όλα αεροδυναμική, είναι πετυχημένες, αποτελεί αποτέλεσμα πολλών παραγόντων”, ανέφερε σχετικά ο Ιταλός.
“Δεν υπάρχουν πανάκειες και άμεσες λύσεις στα βασικά ζητήματα της Formula 1. Είναι στην πράξη το αποτέλεσμα δουλειάς πάνω στις βασικές αρχές. Αυτές, δεν περιλαμβάνουν μόνο την ικανότητα να γεννάς ιδέες, να σχεδιάζεις την επόμενη γεωμετρία του πατώματος ή μιας πτέρυγας. Περιλαμβάνουν επίσης και την κατανόηση των μεθοδολογιών που χρησιμοποιείς για την εξέλιξη, καθώς και την κατανόηση όταν αυτές δεν είναι αποτελεσματικές μόνο επειδή είναι καινοτόμες, αλλά επειδή σου δίνουν και την ασφάλεια πως, ότι πετυχαίνεις στην αεροσήραγγα ή με το CFD, θα μεταφερθεί στην πράξη σε ένα εξάρτημα στην πίστα που να δουλεύει”.
“Αυτό είναι μέρος της διαμόρφωσης της τεχνογνωσίας ως ομάδα, το οποίο από μόνο του αποτελεί ολύ απλό αφήγημα ‘ας διαμορφώσουμε την τεχνογνωσία για να έχουμε την καλύτερη συσχέτιση’. Στην πράξη, όμως, είναι ένα από τα πιο δύσκολα πεδία μαχών για κάθε ομάδα της F1”.
“Έχουμε επενδύσει πολλά από την οπτική αυτή. Θα πρέπει να επευφημήσω την ποιότητα του κόσμου μας επειδή, ακόμα κι αν μιλήσουμε για μεθοδολογίες, πάντα αυτές καθοδηγούνται από ανθρώπους. Έχω υπάρξει πολύ τυχερός, καθώς μπορώ να βασιστώ σε πολύ ικανούς ηγέτες και άκρως ταλαντούχα ομάδα”.
Η συσχέτιση σε περιπτώσεις τέτοιες, μετριέται καθώς μια ομάδα συλλέγει τα δεδομένα της από διάφορα εργαλεία προσομοίωσης και βρίσκει τα μοτίβα στα δεδομένα που εν γένει βιώνονται και στην πράξη, κάτα τη διάρκεια των δοκιμαστικών διαδικασιών. Μπορεί να υπάρχει μια απόκλιση στις τιμές ανάμεσα σε θεωρία και πράξη, όμως εάν αυτή η απόκλιση είναι ένας μικρός και, σχετικά σταθερός, παράγοντας, τότε η ομάδα μπορεί απλά να προσαρμόσει αυτή τη διακύμανση με επιπλέον δουλειά στην προσομοίωση.
Φυσιολογικά, όταν αυτός ο παράγοντας παρουσιάζει μεγάλες αστάθειες σε όλα τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου, τότε ξεκινάνε τα προβλήματα. Η McLaren δεν δείχνει να αντιμετωπίζει ένα τέτοιο σενάριο, όμως. Επίσης, τείνουν απ’ το Woking να μην βιάζονται να φέρουν νέα εξαρτήματα, δοκιμάζοντάς τα αρχικά σε κάποιο Free Practice, ενώ κατόπιν αναλύουν τα δεδομένα και τα αναθεωρούν, πριν αποφασίσουν ότι αξίζει η αναβάθμιση να χρησιμοποιηθεί και στο αγωνιστικό σκέλος ενός GP.
Παράδειγμα αποτελεί η εμπρός πτέρυγα που έφερε η ομάδα στον Καναδά. Στις δοκιμές της Παρασκευής, το νέο εξάρτημα δοκιμάστηκε για συλλογή δεδομένων, όμως η ομάδα δεν το χρησιμοποίησε στον αγώνα, θέλοντας πρώτα να “χωνέψει” τα δεδομένα. Στον επόμενο αγώνα, στην Αυστρία, η πτέρυγα χρησιμοποιήθηκε κανονικά.
Trophy count, anyone? 🏆#McLaren pic.twitter.com/HoPscAjzrr
— McLaren (@McLarenF1) August 9, 2025
Κάνοντας ανασκόπηση της παρουσίας της ομάδας του για το 2025, ο Stella παραδέχτηκε πως το επίπεδο ανταγωνιστικότητας του προκάλεσε έκπληξη, ωστόσο τόνισε πως η ομάδα του για φέτος πήρε μια ‘επιθετική’ προσέγγιση εξέλιξης, σε σχέση με το 2024. Η συνεχιζόμενη εξέλιξη που έχει δείξει η MCL39, αποτελεί προίόν των εκτιμήσεων της ομάδας, μέσα στο χειμώνα, πως η διαφορά που θα είχε με τις άλλες ομάδες θα ήταν πολύ μικρή.
“Έχω εκπλαγεί από το επίπεδο ανταγωνιστικότητας. Όταν πέρυσι συζητήσαμε για το πόση προσπάθεια θέλουμε να ρίξουμε στη βελτίωση του μονοθεσίου του 2024, ξεκάθαρα θέλαμε να είμαστε φιλόδοξοι”.
“Θέλαμε να προσπαθήσουμε να ξεκαθαρίσουμε το ποιος θα είναι ο καλύτερος σε κάθε αγώνα, μια κατάσταση που ήταν πολύ αβέβαιη πέρυσι. Έτσι, θεωρήσαμε πως έπρεπε να κάνουμε κάτι παραπάνω από μια φυσιολογική εξέλιξη”.
“Πώς το πετυχαίνουμε αυτό λοιπόν; Υιοθετήσαμε μια πολύ επιθετική προσέγγιση στην καινοτομία. Η MCL39 είναι ένα άκρως καινοτόμο μονοθέσιο. Από πλευράς μηχανικής, αγχωθήκαμε αρκετά για το εάν θα μπορούσαμε να δώσουμε κάποιες λύσεις”.
“Αλλά μετά είδαμε τα γυρολόγια και τους αριθμούς στις προσομοιώσεις, και είδαμε πως και αυτό δεν θα ήταν αρκετό. Στο ξεκίνημα της σεζόν, στην πράξη δε μας έφτανε αυτό”.
“Αυτός είναι ένας παράγοντας που έχει φανεί κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρονιάς, γι’ αυτό και το μονοθέσιο έχει λάβει αρκετή εξέλιξη απ’ την πλευρά μας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!