Ο Lando Norris έκανε τον καλύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών για το Grand Prix Ουγγαρίας, έχοντας ωστόσο ελάχιστα πίσω του τον Oscar Piastri.
Οι οδηγοί δεν έχασαν χρόνο και βγήκαν αμέσως στην πίστα, αδειάζοντας τα γκαράζ μέσα στο πρώτο τρίλεπτο και όντας μοιρασμένοι στις επιλογές τους ανάμεσα σε σκληρή και μεσαία γόμα. Χρησιμοποιώντας τα μεσαία, ο George Russell τέθηκε προσωρινά επικεφαλής στους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους με 1:19.111, αλλά οι χρόνοι γρήγορα άρχισαν να πέφτουν.
Οι McLaren γρήγορα επιδόθηκαν σε μια μικρή μάχη, με αμφότερους τους οδηγούς να κατεβαίνουν κάτω από το 1:18. Ο Norris βγήκε νικητής, όντας περί τα δυόμισι δέκατα ταχύτερος του Piastri, με τον Alex Albon και στη συνέχεια τον Carlos Sainz να ξαφνιάζουν καθώς κατάφεραν οριακά να μπουν ανάμεσά τους και μάλιστα με τα σκληρά ελαστικά. Ο καλύτερος χρόνος του πρώτου εικοσαλέπτου της διαδικασίας ωστόσο τελικά πήγε στον Charles Leclerc, που βρήκε άλλα δύο δέκατα και ολοκλήρωσε στο 1:17.420. Βίοι αντίθετοι για τον Lewis Hamilton, που ήταν στην ένατη θέση και ένα δευτερόλεπτο πιο αργός.
Αρκετοί οδηγοί παρέμειναν στην πίστα για παραπάνω διάστημα ωστόσο, ανάμεσά τους και ο Norris που τελικά σημείωσε τον κορυφαίο χρόνο με τα μεσαία, σταματώντας το ρολόι στο 1:16.837 και βάζοντας σχεδόν έξι δέκατα μεταξύ του ιδίου και του Leclerc.
Εκτός των Williams, οι Racing Bulls είχαν επίσης καλή αρχή στη διαδικασία, όντας στην έκτη και έβδομη θέση πίσω από τον Piastri και μπροστά από τον Max Verstappen, που έμεινε στην όγδοη θέση ιαι δεν έκανε πολλούς γύρους. Μάλλον αναμενόμενα δύσκολα τα πράγματα και για τις δύο Mercedes, που για άλλη μια φορά δεν έδειξαν να τα πάνε πολύ καλά με τις υψηλότερες θερμοκρασίες.
Απρόοπτα πάντως δεν προέκυψαν στο πρώτο μισάωρο, με εξαίρεση μηχανικό πρόβλημα που χτύπησε τη Sauber του αναπληρωματικού οδηγού Paul Aron, υποχρεώνοντάς τον να σταματήσει στην άκρη της πίστας. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ενεργοποιήθηκε για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο, ωστόσο ελάχιστοι βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή εκτός των pits και η διακοπή λίγο επηρέασαν το πρόγραμμα των ομάδων, εκτός φυσικα της Sauber και του ίδιου του Aron, που σίγουρα δεν ήθελε να δει την ώρα του στην Ουγγαρία να τελειώνει τόσο νωρίς. Για την ομάδα τα πράγματα δυσκόλεψαν περισσότερο αργότερα, καθώς νέο πρόβλημα κράτησε στα pits τα τελευταία λεπτά των δοκιμαστικών και τον Gabriel Bortoleto.
Με το πέρας αυτής της μικρής καθυστέρησης, λίγο μετά το μισάωρο, ο Franco Colapinto ήταν ο πρώτος που έκανε γύρο με τα μαλακά, ανεβαίνοντας για λίγο στην έκτη θέση. Ακολούθησαν αμέσως μετά οι Ferrari, με τον Hamilton να φτάνει μέχρι την τρίτη θέση και τον Leclerc να επανακτά μεν την πρωτοπορία, αλλά μόνο για μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου σε σχέση με το χρόνο που είχε κάνει ο Norris με τα μεσαία. Ο Albon συνέχισε να κάνει καλούς χρόνους παίρνοντας την τρίτη θέση από τον Hamilton πριν τη χάσει από το πουθενά από τον Lance Stroll, ενώ ο Norris απλά επιβεβαίωσε την ανωτερότητά του σε αυτό το στάδιο του τριημέρου, ανεβαίνοντας πρώτος με διαφορά επτά δέκατα από τον Leclerc.
Ο Piastri έβγαλε με τη σειρά του αντίδραση και σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση, παραμένοντας ωστόσο ενάμισι δέκατο μακριά από την κορυφή. Μια ακόμα προσπάθεια πάντως τον έφερε στα 19 χιλιοστά, αφήνοντας ανοιχτό το λογαριασμό. Ο Leclerc αν μη τι άλλο εντυπωσίασε καθώς πλησίασε και αυτός με την επόμενη γρήγορη προσπάθειά του, αλλά αυτό ήταν το μόνο που κατάφερε, καθώς κατέληξε 217 χιλιοστά πίσω από την επικεφαλής McLaren, όμως και σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον ομόσταβλό του που είχε εν τω μεταξύ ανεβεί στην τέταρτη θέση.
Τη Racing Bulls συνέχισε να κρατά ψηλά ο Isack Hadjar στην πέμπτη, μπροστά από τους Russell και Verstappen, με τον Ολλανδό να συνεχίζει να μην πείθει την ώρα που ο οδηγός της Mercedes φάνηκε να βρίσκει επιτέλους κάποιο ρυθμό. Ο Hadjar ανέβηκε μια ακόμα θέση στην πορεία, ξεπερνώντας το χρόνο του Hamilton, ενώ ο Oliver Bearman έδωσε απάντηση από τη Haas με την έκτη θέση.
Κάπου εκεί, με 15 λεπτά να απομένουν στη διαδικασία, οι περισσότεροι οδηγοί αποσύρθηκαν στα pits για να προετοιμαστούν για το τελευταίο κομμάτι του προγράμματός τους. Οι σκληρότερες συνθέσεις ελαστικών «κούμπωσαν» ξανά και η διαδικασία ολοκληρώθηκε με προσομοιώσεις μεγαλύτερων stint, χωρίς προβλήματα στην πίστα.
Η μέρα συνεχίζεται με το FP2 το απόγευμα. Μείνετε μαζί μας στο F1fan.gr.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
TIME / GAP |
LAPS |
---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
1:16.052 |
25 |
2 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
+0.019s |
29 |
3 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+0.217s |
27 |
4 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
+0.629s |
30 |
5 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
+0.682s |
27 |
6 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
+0.826s |
25 |
7 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
+0.828s |
26 |
8 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
+0.873s |
25 |
9 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
+0.888s |
24 |
10 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
+0.906s |
24 |
11 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
+0.932s |
27 |
12 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
+0.952s |
25 |
13 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
+1.071s |
26 |
14 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
+1.132s |
28 |
15 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
+1.143s |
30 |
16 |
34 |
Felipe Drugovich |
Aston Martin |
+1.217s |
26 |
17 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
+1.341s |
26 |
18 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
+1.412s |
28 |
19 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
+1.600s |
17 |
20 |
97 |
Paul Aron |
Kick Sauber |
+3.736s |
9 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!