Ο Max Verstappen κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε αγώνα Sprint στην σεζόν στο Grand Prix του Βελγίου το μεσημέρι του Σαββάτου, με τον οδηγό της Red Bull να κρατάει τη νίκη μετά από ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στον Oscar Piastri κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου.
Ενώ ο Piastri έκανε αρχικά μια σταθερή εκκίνηση για να κρατηθεί στην πρώτη θέση από την οποία ξεκίνησε, ο Verstappen πέρασε μπροστά λίγες στιγμές αργότερα στην Kemmel Straight για να πάρει την πρωτιά στον αγώνα. Όμως, καθώς το σπριντ έμπαινε στο δεύτερο μισό του, ο Ολλανδός αντιμετώπιζε αυξανόμενη πίεση τόσο από τον Piastri όσο και από την άλλη McLaren του Lando Norris.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Piastri, ο Verstappen συνέχισε να υπερασπίζεται τη θέση του και σφράγισε μια κυρίαρχη νίκη, με τους Piastri και Norris να αρκούνται τελικά στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Ο Charles Leclerc ακολούθησε στην τέταρτη θέση για τη Ferrari, παρά το γεγονός ότι πέρασε για λίγο μπροστά από τον Norris στα πρώτα στάδια, ενώ ο Esteban Ocon της Haas, ο Carlos Sainz της Williams, η άλλη Haas του Ollie Bearman και ο Isack Hadjar της Racing Bulls ακολούθησαν από την πέμπτη έως την όγδοη θέση.
Μετά από μόλις μία περίοδο δοκιμών την Παρασκευή, οι κατατακτήριες δοκιμές Sprint είχαν καθορίσει το grid για την τρίτη γρήγορη διαδικασία των 100 χιλιομέτρων της σεζόν, μια μορφή που απονέμει βαθμούς στους οκτώ πρώτους τερματίζοντες, από το μέγιστο των οκτώ για την 1η θέση έως έναν για την 8η.
Ο Piastri κατέκτησε την πρώτη του pole σε Sprint μέσα στην σεζόν, κάνοντας έναν εντυπωσιακό γύρο 1.40,510s, που τον έφερε πάνω από τέσσερα δέκατα μακριά από τον Verstappen στη δεύτερη θέση, ενώ η άλλη McLaren του Norris έπρεπε να αρκεστεί στην τρίτη θέση.
Εν τω μεταξύ, υπήρξαν κάποιες εκπλήξεις πιο κάτω στην κατάταξη: ο Hamilton ήταν η έξοδος-σοκ από το SQ1 στην 18η θέση, ενώ και τα δύο μονοθέσια της Mercedes έχασαν την είσοδο στην πρώτη 10άδα, με τον Antonelli να αποχωρεί νωρίς στην 20η θέση και τον Russell να τερματίζει στην 13η θέση.
Πριν από την έναρξη του Sprint, επιβεβαιώθηκε μία αλλαγή στο grid, καθώς ο Franco Colapinto – ο οποίος είχε τερματίσει τις κατατακτήριες δοκιμές Sprint στην 19η θέση – θα εκκινούσε από το pit lane λόγω της αλλαγής της πίσω πτέρυγας της Alpine στο A525 του σε συνθήκες parc ferme.
Υπήρξε περαιτέρω πρόβλημα για την ομάδα με έδρα το Enstone, όταν το αυτοκίνητο του Pierre Gasly αποσύρθηκε από την εκκίνηση στην προετοιμασία του Sprint, με το πλήρωμα της Alpine να επαναφέρει το όχημα μέσω του pit lane και στο γκαράζ λόγω προβλήματος στο σύστημα νερού.
Όταν οι κουβέρτες των ελαστικών βγήκαν πριν από τον γύρο σχηματισμού, αποκαλύφθηκε ότι όλοι οι οδηγοί θα εκκινούσαν με τη μεσαία γόμα ελαστικών, με εξαίρεση τον Colapinto, που ξεκινούσε με τα μαλακά ελαστικά από το pit lane. Εν τω μεταξύ, σύντομα επιβεβαιώθηκε ότι ο Gasly δεν θα έπαιρνε εκκίνηση, με την ομάδα να μην μπορεί να επιδιορθώσει εγκαίρως το πρόβλημα στο μονοθέσιό του.
Όταν έσβησαν τα φώτα, ο Piastri έκανε μια δυνατή εκκίνηση για να ξεφύγει από την pole position – αλλά ο Verstappen δεν ήταν έτοιμος να τα παρατήσει, και ο Ολλανδός έκανε μια εκπληκτική προσπέραση, μπαίνοντας στο slipstream του Piastri στην ευθεία Kemmel για να περάσει στην 1η θέση.
Εν τω μεταξύ, η άλλη McLaren του Norris έχασε επίσης μια θέση, με τον Leclerc να παίρνει την 3η θέση από τον Βρετανό ακριβώς πίσω από τους πρωτοπόρους. Πίσω τους, ο Ocon είχε κρατηθεί στην 5η μπροστά από τον Sainz στην 6η, τον Bearman στην 7η και τον Hadjar στην 8η, με τον Γάλλο να κερδίζει μια θέση μετά την έξοδο του συμπατριώτη του.
Ο Piastri παρέμεινε στην ουρά του Verstappen, με τη διαφορά να βρίσκεται περίπου στο μισό δευτερόλεπτο καθώς ο 4ος γύρος περνούσε, ωστόσο ο Αυστραλός δεν μπορούσε να πλησιάσει αρκετά. σε άλλο σημείο της πίστας, ο Norris ανέκτησε την τρίτη θέση από τον Leclerc, ενώ η Alpine επιβεβαίωσε ότι ο Gasly είχε ενταχθεί στο Sprint δύο γύρους πίσω, ενώ η ομάδα φαίνεται να χρησιμοποιεί τον αγώνα ως δοκιμαστική περίοδο.
Πιο πίσω, ο Antonelli έκανε μια κίνηση στον Nico Hulkenberg για να πάρει την 17η θέση, με τον Ιταλό να θέλει να επανορθώσει για την απογοητευτική του κατάταξη στο Sprint. Ο Piastri, εν τω μεταξύ, φάνηκε να έχει κλωτσήσει λίγο χαλίκι, καθώς πίεζε σκληρά στην καταδίωξη του Verstappen.
«Ήδη δεν έχω πίσω», ακούστηκε να λέει στον ασύρματο ο Hamilton στον 7ο γύρο, με τον οδηγό της Ferrari να βρίσκεται στην 14η θέση μετά την αποχώρησή του στις κατατακτήριες Sprint το Σάββατο. Στις πρώτες θέσεις, ο Norris φαινόταν να πιάνει τους πρωπορευόμενους Verstappen και Piastri – θα εξελισσόταν μια μάχη τριών μονοθεσίων για την πρωτιά;
Ο Antonelli κυνηγούσε τον Hamilton από τον 9ο γύρο, με τον νεαρό οδηγό να προσπαθεί να πιέσει τον οδηγό που αντικατέστησε στη Mercedes. Μπροστά, ο Norris ήταν πλέον μόλις έξι δέκατα πίσω από τον Piastri, με τον Αυστραλό να έχει την ίδια διαφορά από τον Verstappen.
Ο Piastri έψαξε να βρει τρόπο να περάσει από την εξωτερική πλευρά της Red Bull στον 11ο γύρο, αλλά ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής κατάφερε να αμυνθεί. «Δεν μπορώ να φρενάρω», ανέφερε ο Verstappen, έχοντας μια μικρή στιγμή στο τελευταίο σικέιν.
Κανείς από την τριάδα δεν ήταν έτοιμος να τα παρατήσει καθώς το σπριντ έμπαινε στους τελευταίους γύρους του, με τον Norris να λέει ότι η μπαταρία του Piastri ήταν στο «μεσαίο επίπεδο», καθώς ο Βρετανός παρέμενε στην ουρά του team mate του.
Πιο πίσω, ο Alex Albon ήταν επίσης σε κατάσταση μάχης, καθώς συμμετείχε σε μια στενή μάχη με τον Fernando Alonso για την P14.
Παρά τις προσπάθειές του, ο Piastri δεν μπόρεσε να μειώσει περαιτέρω τη διαφορά από τον Verstappen και ο Ολλανδός οδηγός πέρασε τη γραμμή για να σφραγίσει μια κυρίαρχη νίκη στο σπριντ, με τον άνθρωπο της Red Bull να παίρνει την καρό σημαία με διαφορά 0,753 δευτερολέπτων από τον πλησιέστερο αντίπαλό του.
Ο Norris ήταν ακόμη έξι δέκατα πίσω από τον Piastri στην τρίτη θέση, μπροστά από τους Leclerc, Ocon, Sainz, Bearman και Hadjar στις υπόλοιπες βαθμολογούμενες θέσεις από την τέταρτη έως την όγδοη αντίστοιχα.
Ο Gabriel Bortoleto της Kick Sauber και ο Liam Lawson της Racing Bulls συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, με τον Yuki Tsunoda της Red Bull και τον George Russell της Mercedes να χάνουν μόλις την 11η και 12η θέση.
Το ζεύγος των Lance Stroll και Alonso της Aston Martin κατέλαβε τις θέσεις P13 και P14, ενώ ο Hamilton ολοκλήρωσε έναν δύσκολο αγώνα Sprint στην 15η θέση.
Ο Albon αναγκάστηκε να αρκεστεί στην 16η θέση, ακολουθούμενος από τους Antonelli, Hulkenberg και Colapinto στις τελευταίες θέσεις μπροστά από τον Gasly, ο οποίος κατατάχθηκε ως εγκαλούμενος μετά τη σύντομη επιστροφή του στη δράση.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Verstappen δήλωσε, “Δούλεψε πολύ καλά αυτή είναι η μόνη πραγματική ευκαιρία που θα έχεις απέναντί τους και την βρήκαμε στη στροφή 5. Ήξερα ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να τους κρατήσουμε πίσω, οπότε ήταν πολύ σαν τη γάτα με το ποντίκι με το DRS, τη χρήση της μπαταρίας και όλος ο αγώνας ήταν μέσα σε επτά δέκατα. Δεν είχα την πολυτέλεια να κάνω μεγάλα λάθη. Είχα ένα μικρό πρόβλημα στην τελευταία στροφή, αλλά πέρα από αυτό, ήταν ένα σπουδαίο αποτέλεσμα να τους κρατήσω πίσω. Το να έχω μια νίκη εδώ στο Spa, για μένα είναι μια νίκη στο Sprint, αλλά εξακολουθεί να μετράει και είμαι πολύ χαρούμενος με αυτό που κάναμε εκεί έξω”.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
LAPS |
TIME / RETIRED |
PTS. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
15 |
26:37.997 |
8 |
2 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
15 |
+0.753s |
7 |
3 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
15 |
+1.414s |
6 |
4 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
15 |
+10.176s |
5 |
5 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
15 |
+13.789s |
4 |
6 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
15 |
+14.964s |
3 |
7 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
15 |
+18.610s |
2 |
8 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
15 |
+19.119s |
1 |
9 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
15 |
+22.183s |
0 |
10 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
15 |
+22.897s |
0 |
11 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
15 |
+24.551s |
0 |
12 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
15 |
+25.969s |
0 |
13 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
15 |
+26.595s |
0 |
14 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
15 |
+29.046s |
0 |
15 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
15 |
+30.175s |
0 |
16 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
15 |
+30.941s |
0 |
17 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
15 |
+31.981s |
0 |
18 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
15 |
+32.867s |
0 |
19 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
15 |
+38.072s |
0 |
NC |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
12 |
DNF |
0 |
Μετά το Sprint, οι οδηγοί θα επιστρέψουν στη δράση κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών για το Grand Prix αργότερα το Σάββατο, με τη διαδικασία να ξεκινά στις 16:00 τοπική ώρα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!