Ο χρόνος κλήσης του αυτοκινήτου ασφαλείας της F1 και οι θερμοκρασίες στην πίστα οδήγησαν τον Andrea Stella της McLaren να χαρακτηρίσει την ποινή των 10 δευτερολέπτων του Oscar Piastri ως «πολύ αυστηρή»
Πριν από την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 21ο γύρο σε αγώνα μεικτού καιρού, ο επικεφαλής Piastri πάτησε φρένο στην Hangar ευθεία ακριβώς τη στιγμή που τα φώτα έσβησαν στο αυτοκίνητο ασφαλείας για να σηματοδοτήσουν επανεκκίνηση στον επόμενο γύρο.
Πίσω του, ο Max Verstappen έπρεπε να στρίψει λίγο και να αποφύγει την επαφή, προσπερνώντας στιγμιαία τον Piastri από τα δεξιά και εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του στον Αυστραλό.
Οι αγωνοδίκες έδωσαν στον Piastri ποινή 10 δευτερολέπτων επειδή θεώρησαν ότι η αυστηρότητα με την οποία επιβράδυνε ξαφνικά ήταν ακανόνιστη.
«Το αυτοκίνητο 81 φρέναρε ξαφνικά δυνατά (59,2 psi πίεσης φρένων) και μείωσε την ταχύτητα στη μέση της ευθείας μεταξύ T14 και T15, από 218 χλμ/ώρα σε 52 χλμ/ώρα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο 1 να αναγκαστεί να λάβει μέτρα αποφυγής για να αποφύγει τη σύγκρουση», έγραψαν οι αγωνοδίκες της FIA.
«Το άρθρο 55.15 των Αθλητικών Κανονισμών της FIA απαιτούσε από το αυτοκίνητο 81 να προχωρήσει με ρυθμό που δεν περιλάμβανε ακανόνιστο φρενάρισμα ούτε οποιονδήποτε άλλο ελιγμό που είναι πιθανό να θέσει σε κίνδυνο άλλους οδηγούς από το σημείο στο οποίο σβήνουν τα φώτα στο αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό που έκανε το αυτοκίνητο 81 ήταν σαφώς παραβίαση αυτού του άρθρου».
Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Stella, ο οποίος μελέτησε το βίντεο και τα δεδομένα πριν μιλήσει στα έντυπα μέσα ενημέρωσης, θεώρησε ότι η ποινή ήταν «πολύ αυστηρή», καθώς οι αγωνοδίκες δεν είχαν λάβει υπόψη τις ελαφρυντικές περιστάσεις.
«Πρέπει να πω ότι η ποινή εξακολουθεί να φαίνεται πολύ αυστηρή», είπε. «Υπάρχουν μερικοί παράγοντες που θα θέλαμε να λάβουν υπόψη οι αγωνοδίκες.
«Πρώτα απ ‘όλα, το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε πολύ αργά, χωρίς να αφήνει πολύ χρόνο στον πρωτοπόρο να επανεκκινήσει, σε συνθήκες όπου χάνεις θερμοκρασία ελαστικών, χάνεις θερμοκρασία φρένων, και το ίδιο ίσχυε για όλους.
«Τα 50 bar, είναι μια πίεση που βλέπεις κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας όταν κάνεις κάποιο φρενάρισμα και επιτάχυνση.»
Αναφερόμενος στα σχόλια του Verstappen στο ραδιόφωνο, πρόσθεσε: «Θα θέλαμε επίσης να δούμε αν άλλοι ανταγωνιστές έκαναν την κατάσταση να φαίνεται χειρότερη από ό,τι είναι, επειδή γνωρίζουμε ότι ως μέρος της αγωνιστικής τέχνης για ορισμένους ανταγωνιστές, σίγουρα υπάρχει και η δυνατότητα να κάνουν τους άλλους να φαίνονται σαν να προκαλούν σοβαρή παράβαση ενώ δεν είναι έτσι. Οπότε, μερικά πράγματα που πρέπει να επανεξεταστούν.»
Ο Verstappen αργότερα είπε ότι ένιωθε ότι η ποινή των 10 δευτερολέπτων του Piastri ήταν «ακραία».
Ο Stella είπε ότι η McLaren, η οποία εξακολουθεί να κατέχει το 1-2 με τον Norris να κερδίζει τον αγώνα, δεν θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες σχετικά με την ποινή, αλλά θα ήθελε να παρακολουθήσει το περιστατικό με την αρμόδια αρχή.
«Τώρα η ποινή έχει αποφασιστεί, έχει εκτελεστεί και προχωράμε», είπε ο Ιταλός. «Θα δούμε αν υπάρχει κάτι να μάθουμε από την πλευρά μας και είμαι σίγουρος ότι ο Oscar θα χρησιμοποιήσει αυτό το κίνητρο για να είναι ακόμη πιο αποφασισμένος για τους αγώνες που έρχονται.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!