Την τελευταία ημέρα του φετινού Acropolis, είχαμε τη χαρά και την τιμή να συζητήσουμε με τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή του WRC και αναπληρωτή επικεφαλής της Toyota, Juha Kankkunen.
Πρόκειται για μια από τις πιο εικονικές μορφές του κόσμου των Rally. Πριν την εποχή των Γάλλων, Loeb και Ogier, ήταν ίσως η πιο πετυχημένη μορφή που πέρασε ποτέ από το χώμα και τον κόσμο του WRC.
Πλέον, μετά από 4 παγκόσμιους τίτλους (με 3 διαφορετικές ομάδες παρακαλώ), ο Juha Kankkunen υπηρετεί τα rally υπό έναν διαφορετικό, με άλλες απαιτήσεις ρόλο, αυτό του αναπληρωτή επικεφαλής στην Toyota, την πρωτοπόρο στο πρωτάθλημα!
Εκτελώντας χρέη επικεφαλής στο πλαίσιο του φετινού Acropolis, είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε μαζί του, για να δούμε από κοντά τον άνθρωπο, τον οδηγό, και τον μάνατζερ, όλα σε ένα.

Ένας νέος Juha Kankkunen, πολύ πριν τους 4 παγκόσμιους τίτλους
Γ.Φ.: Φέτος, το Acropolis έχει αποδειχτεί αρκετά σκληρό rally, περισσότερο και από τα προηγούμενα χρόνια. Οι συνθήκες ήταν έτσι όταν οδηγούσες εδώ στο παρελθόν; Υπήρχαν ομοιότητες, διαφορές;
J.K.: Όχι, πολύ πιο ζέστη (πλέον). Στις μέρες μου όταν οδηγούσαμε, συνήθως ο αγώνας γινόταν τέλη Μαΐου, αρχές Ιουνίου. Ήταν ακόμα άνοιξη και οι θερμοκρασίες πιο χαμηλές. Είχε ήλιο, αλλά τρέχαμε στους 25 βαθμούς περίπου. Πλέον, φτάνουμε σχεδόν τους 45. Οι οδηγοί και όλος ο κόσμος υποφέρει. Όταν είναι τόσο ζεστά, πάντα υπάρχουν προβλήματα.
Γ.Φ.: Πίσω στην εποχή σου, όταν οδηγούσες, τί ήταν το δυσκολότερο που αντιμετώπιζες στο Acropolis; Ήταν χειρότερα ή καλύτερα τα πράγματα;
J.K.: Ήταν αρκετά διαφορετικά. Τότε, το Acropolis ήταν μεγαλύτερο (σε χιλιόμετρα) και είχαμε τμήματα που υπήρχαν πάρα πολλές πέτρες. Πάντα ήταν ένα από τα δυσκολότερα rally, ίσως το δεύτερο πιο σκληρό μετά το Rally Safari, σε όλο το WRC. Μιλάμε για σκληρές συνθήκες: ζέστη, πέτρα και τέτοια πράγματα. Πλέον, οι αποστάσεις είναι μικρότερες, αλλά πρέπει να πας με το πόδι κολλημένο στο γκάζι απ’ την αρχή έως το τέλος. Παλιά, μπορούσες να πας πιο συντηρητικά σε δύσκολα σημεία.
Γ.Φ.: Μπορείς να θυμηθείς από όταν έτρεχες στο Acropolis μια σημαντική στιγμή για σένα, που έχει μείνει χαραγμένη; Καλή ή και κακή…
J.K.: Φυσικά και είναι οι νίκες. Όταν ήρθα εδώ πρώτη φορά και κέρδισα με την πρώτη τον αγώνα. Αυτό φέρνει πάντα καλές αναμνήσεις. Πάντα έπαιρνα καλά αποτελέσματα εδώ. Μου αρέσει η Ελλάδα, είναι ένα ωραίο μέρος.
Γ.Φ.: Φέτος, το Acropolis έχει αποδειχτεί λίγο σκληρό για την Toyota. Όχι σαν πέρσι, που ήταν το ναδίρ της ομάδας. Και πάλι, φαίνεται πως φέτος μάλλον η ομάδα θα μείνει για δύο σερί χρόνια χωρίς νίκη εδώ. Αυτό φέρνει μαθήματα στην ομάδα; Πέρα απ’ την Ελλάδα, η Toyota αυτή τη στιγμή δείχνει να τρέχει αήττητο σερί φέτος έως τώρα…
J.K.: Ναι, έχουμε ένα σερί 6 νικών (γέλιο). Είναι λίγο πιο δύσκολα εδώ τα πράγματα. Και πάλι όμως, δυσκολευόμαστε λίγο με τα ελαστικά και κάποια μηχανικά προβλήματα. Χτες, οι Kalle και Taka είχαν και κάποια μικρά λάθη και εξόδους. Και πάλι όμως, είμαστε σε έναν βαθμό εντάξει και ικανοποιημένοι. Είμαστε σε καλή θέση απέναντι στη Hyundai στο πρωτάθλημα. Οι δυσκολίες προκλήθηκαν όταν οι πρώτοι μας τρεις οδηγοί, όντας πρώτοι στο πρωτάθλημα, ξεκίνησαν πρώτοι την Παρασκευή και καθάριζαν τον δρόμο. Έτσι, είναι η κατάσταση όμως αλλά έως τώρα είμαστε ικανοποιημένοι.
Γ.Φ.: Ως οδηγός, έχεις αποδείξει ξανά και ξανά την αξία σου. 4 παγκόσμιοι τίτλοι. Πώς είναι η δουλειά του επικεφαλής όμως; Διαφορετική, πιο απαιτητική; Ως οδηγός, ενδέχεται να είναι περισσότερα πράγματα στον άμεσο έλεγχό σου σε σχέση με την τωρινή θέση.
J.K.: Ας πούμε πως είναι διαφορετικά τα πράγματα (γέλιο). Φυσικά και έχω περάσει από διαφορετικές ομάδες κατά την καριέρα μου. Ήδη δουλεύω 3 χρόνια στην Toyota, υπό άλλο ρόλο, έχω βρεθεί σε πολλούς αγώνες, γνωρίζω τον κόσμο. Δεν μου είναι εντελώς ξένο. Ας πούμε όμως, πως εδώ είμαι πιο αγχωμένος απ’ όταν οδηγούσα (χαμογελάει).

Ιπτάμενος Kankkunen το 1993 στο Rally Safari
Γ.Φ.: Μέχρι στιγμής, πώς θα αξιολογούσες την πορεία των πληρωμάτων φέτος; Είναι μια πετυχημένη χρονιά για όλους; Υπάρχουν βελτιώσεις;
J.K.: Πάντα βελτιώνουμε και κάτι, αλλά, θέλω να πω, είχαμε μια καλή σεζόν ως τώρα για οδηγούς και συνοδηγούς. Αλλιώς, δεν θα είχαμε κερδίσει 6 σερί rally. Θεωρώ πως έχει γίνει εξαιρετική δουλειά απ’ την ομάδα συνολικά και απ’ τους οδηγούς.
Γ.Φ.: Υπάρχουν σκέψεις για την επόμενη σεζόν να δοθεί ευκαιρία σε κάποιον νέο οδηγό; Φέτος, για παράδειγμα, ο Sami (Pajari) τρέχει σε κάποιους αγώνες…
J.K.: Έχουμε νέους οδηγούς στη Rally2. Είναι επιλογή της ομάδας, πρόκειται κυρίως για Ιάπωνες οδηγούς. Είναι κάτι που σίγουρα θα σκεφτούμε για του χρόνου. Ίσως να φέρουμε έναν νέο οδηγό να τρέξει κάποιους αγώνες και να τον δούμε. Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα όμως..
Γ.Φ.: Αναφέρομαι κυρίως στον άνθρωπο που αυτή τη στιγμή είναι πρώτος στη Rally2 στο Acropolis, τον Oliver Solberg. Τρέχει με Yaris, επομένως θα έλεγε κάποιος πως υπάρχουν δεσμοί με την ομάδα, ενώ φέτος τα πάει καλά.
J.K.: Όντως, τα πάει καλά. Θα δούμε, ίσως υπάρχει ευκαιρία και για τον ίδιο να τρέξει με Rally1 και να δείξει πόσο γρήγορος είναι.
Γ.Φ.: Τελευταία ερώτηση. Πέρα από το Acropolis που είναι μέρος του WRC, υπάρχει και το Ιστορικό Acropolis. Υπάρχει πιθανότητα να σε δούμε εκεί;
J.K.: Όχι, όχι. Έχω κάνει στη ζωή μου 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε rally και δεν πρόκειται να τρέξω ξανά σε rally. Ίσως να τρέξει ο Jari-Matti εκεί. Εγώ όμως δεν πρόκειται να τρέξω ξανά. Έχω κάνει πολλά.
Κάπου εκεί, η συνέντευξη ολοκληρώθηκε. Ο Kankkunen ήταν ευθύς και λακωνικός όμως προσιτός, παίρνοντας, αν θέλετε, τον σύντομο και πιο αποδοτικό τρόπο στις απαντήσεις του, απομεινάρι ίσως της καριέρας του ως οδηγός, μιας από τις κορυφαίες καριέρες συνολικά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!