Το Rally Acropolis φημίζεται ως ένας από τους διαχρονικά πιο σκληρούς αγώνες στο WRC, συχνά απαιτώντας μοναδική προσαρμογή ταχύτητας και αξιοπιστίας για να κυριαρχήσει κάποιος σε αυτό το μοναδικό μα ανελέητο τερέν.
Αν μια ομάδα έχει καταφέρει ανά τα έτη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally να βρει το μυστικό της επιτυχίας στον Εθνικό μας αγώνα, αυτή είναι η M-Sport Ford.
Ανά τα χρόνια, η βρετανική ομάδα έχει πετύχει 8 νίκες στα σκληρά τερέν των ελληνικών ειδικών υπό τη διοργάνωση του WRC. Εάν ανατρέξουμε, μάλιστα, από το το 1951 έως και σήμερα, απ’ όταν και ξεκίνησε ο θεσμός του Rally Acropolis, η Ford σαν κατασκευαστής έχει πετύχει 13(!) νίκες στην Ελλάδα.
Τις επιτυχίες της Ford στην Ελλάδα υπογραμμίζει το γεγονός πως, η επόμενη ομάδα σε νίκες στη χώρα μας, η Lancia, έχει 6 συνολικά επιτυχίες. Οι παρόντες αντίπαλοι της M-Sport, Toyota και Hyundai, έχουν να επιδείξουν μόλις 3 και 2 επιτυχίες αντίστοιχα.
Πάμε να ρίξουμε μια ματιά στις αξιομνημόνευτες επιτυχίες της M-Sport στο WRC.
1997 – Η πρώτη νίκη του Sainz για την M-Sport στο WRC
Το Rally Acropolis εκείνης της σεζόν θα μνημονεύεται για πάντα στους διαδρόμους του Dovenby Hall, καθώς ήταν η πρώτη νίκη του οργανισμού στο WRC.
Τρέχοντας με ένα εργοστασιακό Ford Escort, η ομάδα δεν είχε ιδιαίτερες επιτυχίες στην Κένυα, επίσης πολύ σκληρό αγώνα, όπου πρωταγωνίστησαν οι Ιάπωνες, Subaru και Mitsbubishi.
Στην Ελλάδα, ωστόσο, φαίνεται πως η ομάδα πήρε τα μαθήματά της. Αν και σε καμία περίπτωση δεν ήρθε αβίαστα η νίκη, τα retro πλέον Escort με το livery της Repsol, με μπροστάρη τον Carlos Sainz και δεύτερο τον Juha Kankkunen, έκαναν ένα μαγικό 1-2 στο Acropolis.

Ιστορικά τα χρώματα του Ford Escort WRC
2000 – 2003 Η κυριαρχία McRae
Στις αρχές των 2000s, η M-Sport κέρδισε τον τίτλο του απόλυτου φαβορί στο Acropolis, κάνοντας ένα σερί τεσσάρων νικών.
Στις ειδικές της χώρας μας, ο συνδυασμός των Colin McRae και Ford Focus έδειχνε ανίκητος. Η ωμή ταχύτητα του Σκωτσέζου, καθώς και η ανθεκτικότητα του Focus, είχαν ως αποτέλεσμα μια τριπλέτα νικών για την ομάδα κατά την περίοδο 2000-2002.
Το 2003, η νίκη πήρε στον Εσθονό Markko Martin, που την προηγούμενη χρονιά είχε τεθεί εκτός πρωτιάς λόγω κλαταρίσματος. Εκείνη τη χρονιά, ήταν η πρώτη νίκη του Martin στο WRC καθώς και η πρώτη για το νέο spec του Focur της M-Sport. Για όσους έχουν δυνατή μνήμη, εκείνη τη χρονιά θα θυμούνται πως η νίκη του Martin δεν ήρθε άνετα, καθώς υπήρξε ένα περίεργο περιστατικό που αποκολλήθηκε το καπό του Focus του Εσθονού, μπλοκάροντας την ορατότητα στο πλήρωμα στην 5η ειδική του αγώνα.

Δεν στοίχισε στο τέλος στον Martin το συμβάν με το ανοιχτό καπό στο Acropolis του 2003
2006 – 2007 Gronholm vs Loeb σημειώσατε 1 (δις)
Άπιαστος αποδείχτηκε τη διετία αυτή στο Acropolis ο Φινλανδός Marcus Gronholm, που κατάφερε να κερδίσει κατά κράτος τον παντοδύναμο Sebastien Loeb, επιβεβαιώνοντας πως ο αγώνας αυτός, είναι συνήθως υπόθεση της M-Sport.
Το 2006, ο Loeb ήρθε με 5 σερί νίκες στο Acropolis και προβάδισμα 31 βαθμών στο Πρωτάθλημα, όμως ουδέποτε κατάφερε να συμβαδίσει με τον Gronholm που πήρε 11 νίκες σε 18 ειδικές και κέρδισε με διαφορά μεγαλύτερη των δύο λεπτών.
Από τα αξιομνημόνευτα εκείνης της χρονιάς, η επιστροφή του Loeb στο Service Park με τρεις τροχούς στο Xsara του, μάσα στην Αθήνα.
Το 2007, αν και τα βρήκε πιο σκούρα, ο Gronholm κέρδισε ξανά, ανοίγοντας μάλιστα τη διαφορά στο Πρωτάθλημα για 9 βαθμούς απ’ τον Loeb. Ωστόσο, ο τίτλος με την M-Sport δεν ήρθε ποτέ.

Από τις πιο καλτ στιγμές του Acropolis 2006 η λειψή Xsara του Loeb στην Αθήνα
2009 – Η τελευταία δια χειρός Hirvonen, με τον Loeb να τίθεται εκτός
Το 2009 ξεκίνησε ως μια χρονιά κυριαρχίας για τη Citroen, με τον Loeb να παίρνει 5 σερί νίκες στο ξεκίνημα. Ωστόσο, η συνέχεια θα είχε μεγάλες ανατροπές, όταν η M-Sport έφερε αναβαθμίσεις στο πακέτο της, μεσούσης της σεζόν.
Στον 6ο γύρο, η ομάδα κέρδισε με τον Latvala στη Σαρδηνία, ενώ στο Acropolis, που ήταν ο 7ος αγώνας της σεζόν, η νίκη πήγε στον Hirvonen, αν και ο Latvala ξεκίνησε πιο δυνατά, πριν χάσει χρόνο λόγω εξόδου.
Ο Hirvonen πιέστηκε απ’ το δίδυμο της Citroen, Sordo-Loeb, ωστόσο αμφότεροι εγκατέλειψαν στην πορεία του σκληρού Acropolis. Μάλιστα, η έξοδος του Loeb ήταν με ένα αρκετά σοβαρό ατύχημα, όπου το C4 τους έφερε αρκετές τούμπες πριν σταματήσει σε γκρεμό.
Στο βάθρο, πάνω από ένα λεπτό πίσω απ’ τον Hirvonen, θα ανέβαινε για πρώτη φορά και ένας νεαρός οδηγός, άγνωστος εν πολλοίς στους λιγότερο σχετικούς, ο Sebastien Ogier…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!