Ο George Russell έδωσε στη Mercedes την πρώτη νίκη της το 2025 και ο Kimi Antonelli έκανε το 1-3 σε ένα μεγάλο τριήμερο για τα ασημένια βέλη.
Χωρίς τις McLaren στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, ήταν ο Russell αυτός που κλήθηκε να αντιμετωπίσει την επίθεση του Max Verstappen στην πρώτη στροφή. Το οποίο και έκανε χωρίς πρόβλημα, κάτι που δεν κατάφερε ο Oscar Piastri λίγο παρακάτω, που είδε τον Antonelli να προσπερνά από την εσωτερική μερικές στροφές μετά. Πιο πίσω, Franco Colapinto και Alex Albon έδωσαν μάχη για την ένατη θέση, με τη Williams να καταλήγει στο γρασίδι και τον Nico Hulkenberg να αναδεικνύεται ο νικητής, καθώς προσπέρασε αμφοτέρους, ενώ ο Albon έχασε στη συνέχεια και μια θέση ακόμα από τον Isack Hadjar. Στις θέσεις τους, παρά τα σκληρά ελαστικά, έμειναν Lando Norris και Charles Leclerc.
Ο Verstappen δεν έχασε χρόνο και ξεκίνησε να καταδιώκει τον Russell, μην αφήνοντας τη Mercedes να διαφύγει και παραμένοντας εντός του ορίου DRS για αρκετούς γύρους. Δεν κατάφερε να βρεθεί σε σημείο επίθεσης ωστόσο και σταδιακά άρχισε να υποχωρεί, καθώς και τα ελαστικά άρχισαν να φθείρονται στο βρόμικο αέρα. Κατάσταση που αντιμετώπιζαν παράλληλα αρκετοί οδηγοί στην πίστα, όπως φάνηκε και από δηλώσεις στον ασύρματο, με την επιθετικότητα απάντων να έχει πρακτικά εκμηδενιστεί μέχρι το δέκατο γύρο και σχεδόν κανένα να μην πιέζει. Εξαίρεση σε αυτό ο Norris, που με τα πιο ανθεκτικά σκληρά προσπέρασε στο 12ο γύρο τον πάσχοντα Fernando Alonso.
Στα πρόθυρα του προσπεράσματος βρέθηκε ένα γύρο μετά και ο Antonelli, με τον Verstappen αντί άμυνας να επιλέγει να μπει στα pits για ένα σετ σκληρών. Η δυναμική αυτής της γόμας διαφαινόταν πλέον σε όλην την κατάταξη, με τον Esteban Ocon να προσπερνά εύκολα τον ομόσταβλό του και τον Isack Hadjar και όλους τους χρήστες της μεσαίας να αρχίζουν να κοιτούν προς τα pits. Οι Mercedes έκαναν τις αλλαγές τους στους επόμενους δύο γύρους για να καλύψουν τον Verstappen, που είχε να αντιμετωπίσει κίνηση, με τον Antonelli εν τέλει να βγαίνει δυόμισι δευτερόλεπτα πίσω από τον Ολλανδό, αλλά τον Russell να κερδίζει καταλήγοντας μπροστά από το «τσούρμο» προς το τέλος της δεκάδας που χρειάστηκε να αντιμετωπίσει η Red Bull.
Lewis Hamilton, Alonso και Piastri μπήκαν και αυτοί για σκληρά, με τον Ισπανό δυστυχώς να καταλήγει 18ος, πίσω από ένα μακρύ «τρενάκι» DRS, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου οριακά απέφυγε ο οδηγός της Ferrari. Ο δε Piastri χρειάστηκε να προσπεράσει τον Hulkenberg, αλλά σύντομα ξεπέρασε το εμπόδιο και ςπικεντρώθηκε ξανά στον Antonelli.
Μέχρι τον 20ο γύρο όλοι οι οδηγοί που είχαν εκκινήσει με μεσαία ελαστικά είχαν περάσει στα σκληρά, πλην του Albon που βρέθηκε ουσιαστικά στο κενό, έχοντας ξεμείνει με την παλιά γόμα και αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο κατακρημνισμού στην κατάταξη αν τελικά έμπαινε για αλλαγή, κατάσταση για την οποία έκανε πολύ σαφή τη δυσαρέσκειά του στον ασύρματο. Ο Ταϊλανδός άρχισε να χάνει τη μία θέση μετά την άλλη, πριν μπει τελικά στον 24ο γύρο, με τις ελπίδες του για βαθμούς να έχουν εξανεμιστεί.
Norris και Leclerc λοιπόν βρέθηκαν επικεφαλής, έχοντας εκκινήσει με τα σκληρά και μπαίνοντας εμπόδιο στον Russell, που βρέθηκε στον 25ο γύρο εντός απόστασης DRS από το Μονεγάσκο, με τον Verstappen ενάμισι δευτερόλεπτο μακριά. Ευτυχώς για τον οδηγό της Mercedes, δε χρειάστηκε να προσπαθήσει πολύ για να προσπεράσει τη Ferrari και δεν έχασε χρόνο πίσω της, φεύγοντας μπροστά ένα γύρο μετά. Ο Verstappen δε χρειάστηκε να πράξει ανάλογα, καθώς ο Leclerc μπήκε στα pits για δεύτερη αλλαγή στον 29ο γύρο, επιλογή που δε φάνηκε να εγκρίνει στον ασύρματο, έχοντας νωρίτερα υποστηρίξει στρατηγική ενός stop. Χαμηλότερα, ο Alonso επανήλθε στη δεκάδα προσπερνώντας τον Yuki Tsunoda, πετώντας και ένα «αγωνιζόμαστε, δεν κάνουμε δοκιμές» στον ασύρματο όταν του ζητήθηκε να είναι προσεκτικός στις στροφές 3 και 8.
Ο Norris μπήκε με τη σειρά του στα pits για να καλύψει τον Leclerc, βάζοντας τη μεσαία γόμα (ο μοναδικός που το έκανε αυτό) και βγαίνοντας μπροστά του στην πέμπτη θέση, αμφότεροι εις βάρος του Hamilton στην έβδομη. Ο έτερος χαμένος της στρατηγικής Alonso συνέχισε να προσπαθεί να πάρει κάτι πίσω στην πίστα, προσπερνώντας και τον Carlos Sainz και βάζοντας κατόπιν στο στόχαστρο τον Ocon, που επίσης δεν άργησε να αφήσει πίσω του.
Μπροστά επανήλθαν οι Russell, Verstappen, Antonelli και Piastri, με το Βρετανό να ξεφεύγει στον καθαρό αέρα και τους υπόλοιπους τρεις να διατηρούν σχετικά σταθερή διαφορά για ένα διάστημα. Ο Antonelli ωστόσο ξεκίνησε μετά από λίγο να πλησιάζει τον Verstappen, που δυσκολευόταν να βρει ρυθμό και το διόρθωσε μπαίνοντας για φρέσκια γόμα στον 38ο γύρο, ξανά ο πρώτος που το έκανε αυτό. Ο Antonelli κάλυψε επιτόπου τη Red Bull και μάλιστα βγήκε δίπλα στον Verstappen, με τον Ολλανδό ωστόσο να έχει την ταχύτητα και τη θερμοκρασία λειτουργίας που τον κράτησαν μπροστά. Ο Russell πραγματοποίησε τη δική του αλλαγή στον 43ο γύρο, βγαίνοντας με ασφάλεια μπροστά από τον Verstappen.
Δυσκολία στην οδήγηση ανέφερε σύντομα και ο Piastri, που μπήκε για να ξεφορτωθεί την παλιά του γόμα στον 45ο γύρο, με τον Hamilton να κινείται ανάλογα. Norris και Leclerc βρέθηκαν ξανά στις δύο πρώτες θέσεις, με το Βρετανό να μη δείχνει ιδιαίτερα προβληματισμένος με τη μεσαία γόμα του. Η αλλαγή για αυτόν ήρθε στον 48ο γύρο, αλλά αυτό δεν τον έφερε μπροστά από τον ομόσταβλό του. Λίγα δευτερόλεπτα μετά προέκυψε και εγκατάλειψη, με τον Albon να παρκάρει με μηχανικό πρόβλημα πίσω από τις μπαριέρες στη φουρκέτα και τη διεύθυνση αγώνα να κρίνει ότι δεν υπήρχε ανάγκη για αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Leclerc παρέμεινε εκτός μέχρι τον 53ο γύρο, συνεχίζοντας να διαφωνεί με την ομάδα και προτιμώντας να περάσει στα μεσαία ελαστικά, τα οποία η Ferrari ήθελε να χρησιμοποιήσει για όσο το δυνατό λιγότερο. Κατέληξε έντεκα δευτερόλεπτα πίσω από τον Norris στην πίστα με 16 γύρους να απομένουν και τις πιθανότητές του να πιάσει την ταχεία McLaren εκμηδενισμένες. Ταχύς στην άλλη McLaren και ο Piastri, που είχε εν τω μεταξύ βρεθεί εντός του ορίου DRS του Antonelli και ξεκίνησε να πιέζει ασφυκτικά. Ο Αυστραλός, που οσμιζόταν ακόμα και το ενδεχόμενο νίκης καθώς δεν απείχε ούτε πέντε δευτερόλεπτα από τον πρωτοπόρο Russell, έκανε μια απόπειρα στις πρώτες στροφές, αλλά ο Antonelli κρατήθηκε μπροστά και στη συνέχεια βρέθηκε και αυτός με DRS λόγω ντουμπλαρισμάτων, που του επέτρεψαν να απομακρυνθεί. Ο Piastri παράλληλα μεταμορφώθηκε από κυνηγό σε κυνηγημένο, καθώς πίσω του ο Norris είχε πλησιάσει και αυτός στο δευτερόλεπτο και το άνοιγμα της διαφοράς από τη Mercedes τον άφησε χωρίς DRS.
Για μερικούς γύρους, ο Piastri χρειάστηκε να βάλει όλη του την προσοχή για να μην αφήσει άνοιγμα και να μην επιτρέψει στον Norris να εκμεταλλευτεί το DRS του. Στον 64ο γύρο είχε πλησιάσει επαρκώς τον Antonelli για να μπορεί να ανοίξει και αυτός τη δική του αεροτομή και αυτήν τη φορά ο Ιταλός δεν είχε αργά μονοθέσια μπροστά του για να τον ενισχύσουν. Με λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο να τα χωρίζει ανά σημεία, τα τρία μονοθέσια έδωσαν μάχη για το βάθρο και ήταν ο Norris που έκανε πρώτος τη βουτιά στη φουρκέτα της στροφής 10. Ο Piastri ωστόσο επανήλθε και οι δύο McLaren βρέθηκαν η μία δίπλα στην άλλη μέχρι το τελευταίο σικέιν, όπου ο Αυστραλός φρέναρε αργά και κρατήθηκε μπροστά. Ο Norris, που είχε το πλεονέκτημα της ταχύτητας στην ευθεία εκκίνησης, κόλλησε πίσω από τον Piastri αλλά υπολόγισε λάθος την ταχύτητα και το χώρο, χτύπησε τον ομόσταβλό του και κατέληξε στις μπαριέρες, παραδεχόμενος την ευθύνη του στον ασύρματο.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε στην πίστα και για παν ενδεχόμενο όλοι οι οδηγοί μπήκαν για μια τελευταία αλλαγή ελαστικών, αλλά δεν έμελλε να κερδίσουν κάτι από αυτό. Οι τρεις εναπομείναντες γύροι έγιναν πίσω από την κόκκινη Mercedes, ένα απότομο φρενάρισμα του Russell που οδήγησε σε προσπέρασμα του Verstappen και προφανώς εκατέρωθεν κατηγορίες για παραβίαση των κανονισμών ήταν το μόνο συμβάν και ο Βρετανός πανηγύρισε την πρώτη του φετινή νίκη, με τον Antonelli να συμπληρώνει με το πρώτο βάθρο της καριέρας του μια σπουδαία μέρα για τη Mercedes.
Ο Verstappen αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, μειώνοντας τη διαφορά από τις McLaren και διατηρώντας κάποιες ελπίδες παραπάνω ζωντανές για φέτος, ενώ ο τέταρτος Piastri απομακρύνθηκε στο βαθμολογικό πίνακα από τον Norris. Στην πέμπτη και έκτη θέση ακολούθησαν οι Leclerc και Hamilton, με τον Alonso, που είχε ξανακάνει μια σειρά από προσπεράσματα μετά τη δεύτερη αλλαγή του, έβδομο και «best of the rest». Τη δεκάδα έκλεισαν οι Hulkenberg, Ocon και Sainz, που εκμεταλλεύτηκαν και οι τρεις στο έπακρο τη στρατηγική του ενός pit stop με εξαιρετικά stints στη σκληρή γόμα.
Η Formula 1 επιστρέφει σε δύο εβδομάδες στην Ευρώπη για το Grand Prix Αυστρίας και εμείς θα τα πούμε τις επόμενες μέρες μέσω του podcast του F1fan. Εις το επανιδείν.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
70 |
1:31:52.688 |
|
2 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
70 |
+0.228s |
|
3 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
70 |
+1.014s |
|
4 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
70 |
+2.109s |
|
5 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
70 |
+3.442s |
|
6 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
70 |
+10.713s |
|
7 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
70 |
+10.972s |
|
8 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
70 |
+15.364s |
|
9 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
69 |
+1 lap |
|
10 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
69 |
+1 lap |
|
11 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
69 |
+1 lap |
|
12 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
69 |
+1 lap |
|
13 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine Renault |
69 |
+1 lap |
|
14 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
69 |
+1 lap |
|
15 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
69 |
+1 lap |
|
16 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
69 |
+1 lap |
|
17 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
69 |
+1 lap |
|
18 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
66 |
DNF |
|
NC |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
53 |
DNF |
|
NC |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
46 |
DNF |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!