Ο Toto Wolff αναγκάστηκε να παρακολουθήσει ένα δύσκολο αγώνα το απόγευμα της Κυριακής στο Μονακό, καθώς και οι δύο οδηγοί του κόλλησαν πίσω από τα μονοθέσια της Williams, τα οποία εφάρμοζαν τακτικές της ομάδας για τους δικούς τους σκοπούς. Το αφεντικό της Mercedes αποκάλυψε μετά τον αγώνα ότι ο επικεφαλής της Williams, James Vowles, του έστειλε μάλιστα ένα μήνυμα στη μέση του αγώνα για να του ζητήσει συγγνώμη.
Η αλήθεια είναι ότι τα προβλήματα της ομάδας ξεκίνησαν το Σάββατο, όταν ο Antonelli έμεινε εκτός κατατακτήριων δοκιμών πριν ο Russell υποστεί απώλεια ισχύος στον κινητήρα του μονοθεσίου του. Αυτό άφησε το δίδυμο της Mercedes στην 14η και 15η θέση της εκκίνησης – γνωρίζοντας ότι τους περίμενε ένα δύσκολο απόγευμα.
Όμως, με τα δύο μονοθέσια να έχουν τοποθετήσει την σκληρή γόμα στην εκκίνηση και με στόχο να πάνε μακριά πριν πραγματοποιήσουν την πρώτη τους στάση στα pit, η μέρα της Mercedes πήγε από το κακό στο χειρότερο, όταν πρώτα τα μονοθέσια των Racing Bulls άρχισαν να παίζουν το ομαδικό παιχνίδι και στη συνέχεια ακολούθησε η Williams. Καθώς αυτοί οι δύο άρχισαν να απομακρύνονται προς τα πίσω για να δημιουργήσουν κενά για τα pit stop, η Mercedes έμεινε πίσω, καθώς χρειαζόταν δύο pit stop, ενώ ήταν ήδη έναν γύρο πίσω από τους πρωτοπόρους.
«Σήμερα δεν ήταν η μέρα μας. Η εκκίνηση από τις θέσεις 14 και 15 θα ήταν μια πρόκληση και το γνωρίζαμε αυτό από την αρχή», δήλωσε ο Wolff. «Δεν υπήρχαν σενάρια που θα μπορούσαν να μας φέρουν κάποιους βαθμούς και η ελπίδα για μια κόκκινη σημαία ή ένα Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν η μόνη επιλογή που είχαμε στη διάθεσή μας. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου μας τιμώρησαν για τον σημερινό αγώνα, και αυτό συμβαίνει συνήθως στο Μονακό όταν ξεκινάς πιο πίσω στον αγώνα».
Ο Wolff χαρακτήρισε τον αγώνα «απογοητευτικό» και έτσι ακριβώς φάνηκε. Πρώτα ο Liam Lawson άρχισε να δημιουργεί απόσταση από τον team mate του Isack Hadjar με σκοπό να μπει δύο φορές στα pit, στη συνέχεια ο Carlos Sainz έκανε το ίδιο για τον Alex Albon – και με αυτόν τον τρόπο, επέτρεψε στον Lawson να κάνει τις στάσεις του. Στη συνέχεια η Williams άλλαξε τους οδηγούς της και επέτρεψε στον Sainz να πραγματοποιήσει με άνεση τα pit stop του, με τους Russell και Antonelli πίσω τους να γίνονται όλο και πιο ανυπόμονοι καθώς έβλεπαν τον αγώνα να απομακρύνεται από αυτούς και μαζί με αυτόν κάθε πιθανότητα να μπουν στην πρώτη 10άδα. Ο Russell τερμάτισε τελικά 11ος, με τον Antonelli στην 18η θέση.
«Υπήρχαν ομάδες που έπαιζαν πάνω από το βάρος τους, όπως οι [Racing Bulls], και έπρεπε να προστατεύσουν τη θέση τους, όπως και οι Williams, και εμείς ήμασταν μάλλον ένα από τα θύματα αυτού. Αλλά ήμασταν, επειδή το Σάββατο δεν πήγε καλά», πρόσθεσε ο Wolff.
Ο James Vowles στη Williams συνεργαζόταν στενά με τον Wolff επί των ημερών τους στη Mercedes και ο Αυστριακός επιβεβαίωσε ότι το αφεντικό της Williams του έστειλε μήνυμα κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς οι στρατηγικές εξελίσσονταν, λέγοντάς του: «Λυπάμαι. Δεν είχαμε άλλη επιλογή».
Η απάντηση του Wolff; «Το ξέρουμε».
It’s never easy racing in Monaco. Even though it didn’t go our way, the team kept pushing in very tricky conditions 👊
Bring on Barcelona ➡️ pic.twitter.com/HNEjHjmCtw
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 26, 2025
Στο τέλος, ο Russell πήρε την κατάσταση στα χέρια του, κόβοντας το σικέιν για να περάσει μπροστά από τον Albon και στη συνέχεια κερδίζοντας αρκετό χρόνο για να εκτίσει την ποινή που του επιβλήθηκε, ενώ η Williams συνέχισε να κάνει πίσω. Αλλά δεν είχε κανένα αποτέλεσμα, καθώς είχε μπει δύο φορές στα pits για τα ελαστικά του, ο Russell εξακολουθούσε να βρίσκεται στην 11η θέση.
Όταν ρωτήθηκε γιατί η Mercedes δεν δοκίμασε κάτι διαφορετικό, είτε με πρώιμα pit είτε με στρατηγική διαχωρισμού, ο Wolff επιβεβαίωσε ότι αυτές οι ιδέες είχαν αναλυθεί – αλλά δεν θα τους έφερναν βαθμούς. Αυτό φάνηκε στον αγώνα, με τον Yuki Tsunoda να επιλέγει μια πρώιμη στάση με τη Red Bull – αλλά να καταλήγει πολύ πιο κάτω στη σειρά κατά το δεύτερο στοπ.
Όσο για το πού αφήνει αυτό το αποτέλεσμα τη Mercedes, με την Ισπανία στον ορίζοντα και τη Ferrari να επιστρέφει δυνατά στην διεκδίκηση της 2ης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ο Wolff δεν είναι πολύ σίγουρος.
«Έχουμε δει, όχι μόνο με εμάς, αλλά και με τη Red Bull και τη Ferrari, ότι ξαφνικά χάνεις λίγο το δρόμο σου και έρχεσαι σε μια κατάσταση όπου δεν είσαι σίγουρος αν μια αναβάθμιση λειτουργεί, αν φταίνε οι συνθήκες του περιβάλλοντος – οι ζεστοί αγώνες ήταν η αχίλλειος πτέρνα μας πέρυσι. Και στους κρύους, κυριαρχήσαμε. Έτσι, θα αξιολογήσουμε. Ας δούμε πώς θα πάει η Βαρκελώνη και οι επόμενοι αγώνες. Σίγουρα, είναι κατώτερες οι επιδόσεις από αυτές που είχαμε πριν τον Μάιο», κατέληξε.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!