Ποινές για το grid της εκκίνησης του GP του Μονακό δέχτηκαν από διάφορα συμβάντα στις χθεσινές δοκιμές οι Lance Stroll και Oliver Bearman.
Τα εξωαγωνιστικά συμβάντα στο Μονακό ξεκίνησαν ήδη από τις χθεσινές δοκιμές. Σε FP1 και FP2 υπήρχαν αρκετά συμβάντα με επαφές, παραβάσεις και ατυχήματα, τα οποία ανεβάζουν το κλίμα και την αγωνιστική θερμοκρασία ενόψει των σημερινών κατατακτηρίων και του αγώνα της Κυριακής.
Πιο συγκεκριμένα, ωστόσο, ξεχώρισαν τα συμβάντα που επέφεραν ποινές για τους Lance Stroll και Oliver Bearman.
Ο οδηγός της Aston Martin, στο χθεσινό FP1, είχε επαφή με τον Charles Leclerc στη φουρκέτα, για την οποία και κρίθηκε υπαίτιος και έλαβε ποινή μιας θέσεις στο grid της Κυριακής.
Πιο συγκεκριμένα, ο Μονεγάσκος έπεσε πάνω στην Aston Martin του Καναδού στο 9ο λεπτό του χθεσινού FP1, ενώ έκανε τη γρήγορη προσπάθειά του. Από τα τηλεοπτικά πλάνα, φαίνεται πως ο Stroll έχει κινηθεί προς την αγωνιστική γραμμή, προκαλώντας την επαφή παρά το γεγονός πως ο Leclerc προσπάθησε να επιβραδύνει άμεσα.
Λόγω της επαφής, τα δύο μονοθέσια υπέστησαν ζημιές, ωστόσο όχι ικανές για να τους καθηλώσουν επί τόπου, με αμφότερους να γυρίζουν στα pit.
Ο Leclerc, συγκεκριμένα, χρειάστηκε αλλαγή στην εμπρός πτέρυγά του, ενώ ο Stroll δεν ξαναβγήκε στην πίστα, καθώς η πίσω του ανάρτηση υπέστη κρίσιμη ζημιά, ενώ έγινε αλλαγή και στο κιβώτιο της AMR25 του.
Η σχετική αναφορά των αγωνοδικών ανέφερε: “Οι αγωνοδίκες άκουσαν τη γνώμη των οδηγών του #18 και #16, τους εκπροσώπους της ομάδας και εξέτασαν τα δεδομένα του συστήματος επόπτευσης, αλλά και τηλεοπτικά πλάνα, χρόνους, υλικό από ενδοεπικοινωνίες και πλάνα από το εσωτερικό των μονοθεσίων. Από αυτά, αποφάσισαν πως το #18 μπήκε στην τροχιά κίνησης του #16 στη Στροφή 6, προκαλώντας σύγκρουση”.
“Το #16 υπέστη ζημιά εξαιτίας αυτού. Ο οδηγός του #18 τόνισε πως, αν και η ομάδα τον προειδοποίησε για την έλευση του #16, δεν άκουσε το μήνυμα και αυτό οδήγησε στην επαφή. Κρίνουμε πως το #18 φέρει πλήρη υπαιτιότητα. Το #16 δεν ήταν σε θέση να αποφύγει τη σύγκρουση που συνέβη. Υπό τις περιστάσεις αυτές, επιβάλλεται ποινή 1 θέσεις στο grid και 1 πόντου ποινής στην αγωνιστική άδεια”.
Βέβαια, το συμβάν αυτό δεν φέρεται να πτόησε ιδιαίτερα τον οδηγό της Ferrari. Μετά την αλλαγή πτέρυγας, ο Leclerc έκανε τον ταχύτερο χρόνο στο FP1, μπροστά από τις McLaren, κάτι που επανέλαβε και στο FP2.
Charles 🗣️”It’s still too early to feel very confident for the weekend, but it has been a positive first day on track for us. Our one-lap pace was strong and I felt comfortable in the car, no matter which compound we were running on.”
A positive Friday in the Principality 🇲🇨
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 23, 2025
Όσο για τον οδηγό της Haas, ο πέλεκυς ενόψει του κυριακάτικου αγώνα έπεσε βαρύς: 10 θέσεις ποινής στο grid για τον νεαρό Βρετανό, που προσπέρασε στο FP2 τον Carlos Sainz υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας.
Ο Bearman έκανε την προσπέραση πριν τη La Rascasse, την ώρα που η διαδικασία είχε τεθεί υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας λόγω του ατυχήματος του Oscar Piastri στη Sainte Devote.
Βάσει της αναφοράς της FIA, η Haas ενημέρωσε “αρκετά αργά” τον Bearman, “ακριβώς πριν συμβεί η προσπέραση”. Ωστόσο, πλάνα από το μονοθέσιο δείχνουν πως εκείνη τη στιγμή υπήρχε στο οπτικό πεδίο του οδηγού πάνελ που αναβόσβηνε κόκκινο.
“Επίσης, η οθόνη του τιμονιού έδειχνε την κόκκινη σημαία, αρκετά πριν η προσπέραση συμβεί”, αναφέρει η σχετική αναφορά.
“Οι κανονισμοί απαιτούν από τους οδηγούς ‘αμέσως’ να μειώσουν ταχύτητα και να επιστρέψουν βραδυπορώντας στα pits τους. Οι ίδιοι κανονισμοί εφιστούν την προσοχή στους οδηγούς πως, υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, ‘απαγορεύονται οι προσπεράσεις’ και πως οι οδηγοί θα πρέπει ‘να θυμούνται πως εντός της πίστας μπορεί να βρίσκονται αγωνιστικά ή οχήματα υπηρεσίας'”.
“Ο οδηγός ισχυρίστηκε πως είδε τις κόκκινες σημαίες, όμως αποφάσισε να μην επιβραδύνει απότομα επειδή ένιωσε πως αν συνέβαινε αυτό, τότε θα δημιουργούσε πιο επισφαλή κατάσταση. Εκτίμησε πως αυτό που έκανε ήταν πιο ασφαλής τρόπος για τη διαχείριση της κατάστασης”.
“Οι αγωνοδίκες διαφωνούν με την απόφασή του να μην λάβει μέτρα για να επιβραδύνει αρκετά ώστε να αποφύγει το να προσπεράσει ένα άλλο μονοθέσιο και, αντιθέτως να μπει στη διαδικασία να επιστρέψει αργά στα pits, όπως και απαιτείται”.
Monaco streets always serve 🤩🇲🇨#HaasF1 #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/y5VKCIkR46
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 23, 2025
“Όλος ο σκοπός της απαίτησης για επιβράδυνση των οδηγών αμέσως είναι η ασφάλεια. Δεν μπορούν να γνωρίζουν τί βρίσκεται μπροστά τους ή τον λόγο που η κόκκινη σημαία σηματοδοτείται. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για μια πίστα όπως το Μονακό”.
“Υπό τις περιστάσεις αυτές, οι αγωνοδίκες κρίνουν πως δεν υπάρχει ανασταλτικός παράγοντας για το γεγονός ότι προσπέρασε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Έτσι, επιβάλλεται ποινή 10 θέσεων στο grid του αγώνα, καθώς και δύο θέσεις ποινής στο δίπλωμα του οδηγού”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!