Ο Carlos Sainz πιστεύει ότι ο παράγοντας τύχη θα είναι ακόμα μεγαλύτερος στο φετινό Grand Prix του Μονακό, όπου θα είναι υποχρεωτικά τα δύο pit stop.
Ο ειδικός αυτός κανονισμός ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο, σε μια προσπάθεια της FIA να αυξήσει το ενδιαφέρον για έναν αγώνα που συχνά κρίνεται αδύναμος από πλευράς θεάματος.
Οι πάντα στενοί δρόμοι του Πριγκιπάτου έχουν καταλήξει σχεδόν ασφυκτικοί για τα φαρδιά μονοθέσια του σήμερα, τα ανέκαθεν λίγα προσπεράσματα έχουν ελαχιστοποιηθεί και οι στρατηγικές ενός pit stop πρακτικά καθολικές λόγω χαμηλής φθοράς ελαστικών, μικρής συνολικής απόστασης και τη σημασία που έχει η θέση στην πίστα.
Το 2024 είδε μια πραγματικά ακραία μορφή των παραπάνω, καθώς μια κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο επέτρεψε ελεύθερη «αλλαγή» ελαστικών, με αποτέλεσμα μόνο έξι οδηγοί να μπουν εν τέλει στα pits υπό συνθήκες αγώνα, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έβγαλαν ουσιαστικά όλα τα χιλιόμετρα με το ίδιο σετ.
Η υποχρέωση σε δύο αλλαγές αλλάζει κάπως αυτά τα δεδομένα, αλλά δεν είναι βέβαιο σε τι βαθμό, καθώς υπάρχουν και αυτοί που πιστεύουν, για παράδειγμα, ότι οι οδηγοί θα κάνουν απλά δύο αλλαγές νωρίς και μετά θα συνεχίσουν με τη σκληρή γόμα όπως στο παρελθόν.
Ο Sainz πιστεύει ότι ο κανονισμός θα αποτελέσει έναν ακόμα παράγοντα αβεβαιότητας σε έναν αγώνα όπου η τύχη μπορεί ήδη να παίξει σημαντικό ρόλο, αλλά να επηρεάσει και τις εντολές των ομάδων στους οδηγούς.
«Το Μονακό είναι πάντα λίγο λαχείο. Νομίζω ότι φέτος θα είναι λίγο περισσότερο λόγω των δύο αλλαγών αντί της μίας,» σχολίασε ο οδηγός της Williams.
«Νομίζω ότι όποιος δεν εκκινεί από την pole θέλει τη δεύτερη αλλαγή. Μόνο αυτός που θα είναι στην pole θα καταριέται λίγο το ότι βρίσκεται στην pole τη χρονιά που είναι υποχρεωτικές οι δύο αλλαγές και πολλά άγνωστα μπορούν να συμβούν.
Απλά ανησυχώ λίγο ότι οι ομάδες θα παίξουν παραπάνω απ’όσο πρέπει με το ρυθμό προκειμένου να βοηθηθούν οι ομόσταβλοι (σ.σ. βλέπε Alonso να κρατά πίσω του το μισό grid). Ελπίζω να μην προκύψουν πολλά περίεργα με αυτό.»
Σε μια λίγο διαφορετική τοποθέτηση, ο Nico Hulkenberg παρέμεινε στο ότι η θέση στην πίστα είναι καίριας σημασίας στο Μονακό, ανεξαρτήτως αριθμού αλλαγών, έστω και αν κάποιος μπορεί να σταθεί τυχερός.
«Νομίζω ότι όλα εξαρτώνται από το που εκκινείς, από τη θέση σου στην πίστα εκείνη τη στιγμή, το συγχρονισμό. Αλλά σίγουρα βάζει άλλη μία μεταβλητή σε έναν αγώνα που μπορεί να πάει με τα νερά σου ή εντελώς εναντίον σου υποθέτω.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!