Ένα ακόμα 1-2 για μια McLaren που βρισκόταν σε άλλο πλανήτη στο Miami, με τον Oscar Piastri να αυξάνει τη διαφορά του στο πρωτάθλημα.
Max Verstappen και Lando Norris έφυγαν καλά με το που έσβησαν τα φώτα, αλλά η χαμηλή πρόσφυση οδήγησε σε μπλοκάρισμα τον παγκόσμιο πρωταθλητή στην πρώτη στροφή και τον ανάγκασε να αμυνθεί στις επόμενες. Ο οδηγός της Red Bull κατάφερε να κλείσει επιτυχώς τη McLaren με μια μάλλον οριακή αλλά εντέλει καθαρή κίνηση που έφερε την RB21 πάνω από τα κερμπ και το πορτοκαλί μονοθέσιο εκτός. Ο Verstappen κράτησε έτσι την πρωτοπορία ενώ ο Norris έπεσε έκτος, πίσω από τον Alex Albon που είχε περάσει στην εκκίνηση τον Carlos Sainz. Πιο πίσω, ο Jack Doohan είχε επαφή με τον Liam Lawson που οδήγησε σε κλατάρισμα και εγκατάλειψη την Alpine, καθώς και στην ενεργοποίηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Στην επαναφορά δύο γύρους μετά ο Piastri, που είχε νωρίτερα επιχειρήσει προσπέρασμα στον Kimi Antonelli όταν ο Ιταλός μπλόκαρε στην πρώτη στροφή ακριβώς όπως ο Verstappen, έπιασε στον ύπνο τον Ιταλό και εκμεταλλευόμενος το DRS που μόλις είχε ενεργοποιηθεί κινήθηκε αποφασιστικά για τη δεύτερη θέση. Παράλληλα, μια θέση πήρε και ο Norris με αντίστοιχο τρόπο εναντίον του Albon, ο οποίος στη συνέχεια δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Sainz, με τον Ισπανό να ανακτά τα κεκτημένα του. Ο Norris συνέχισε ακάθεκτος από την πλευρά του και σύντομα εξαπέλυσε επιτυχή επίθεση και στον George Russell, ο οποίος πήρε ανοιχτή γραμμή και άφησε επαρκές, όπως αποδείχθηκε, κενό.
Η αδιαμφισβήτητη ταχύτητα των McLaren έφερε και τους δύο οδηγούς σε απόσταση βολής στους επόμενους γύρους, με Verstappen και Antonelli να βλέπουν τους καθρέφτες τους να γίνονται πορτοκαλί. Ο Antonelli δεν είχε απάντηση στον Norris και σύντομα παρέδωσε τη θέση του, αλλά ο Verstappen κρατήθηκε παρά την έλλειψη πρόσφυσης και χρησιμοποίησε εφευρετικά τις γραμμές του για να μη δώσει χώρο στον επίμονο Piastri, αναμένοντας και τη βροχή που είχε προβλεφθεί. Ο Αυστραλός είχε τη δική του πάλη με το οδόστρωμα, μπλοκάροντας στην πρώτη στροφή και κάνοντας προσπάθεια για να συγκρατήσει το μονοθέσιο, φρόντισε όμως να μείνει κοντά στον Ολλανδό αξιοποιώντας και την ανωτερότητα της McLaren. Τελικά ανταμείφθηκε στο 14ο γύρο, με τον Verstappen να φρενάρει αργά στην πρώτη στροφή και να βγαίνει εκτός, παραδίδοντας την πρωτοπορία.
Ο Ολλανδός δεν είχε την ευκαιρία να ανασάνει, καθώς ο Norris ήταν ήδη πίσω του και η Red Bull έπρεπε ξανά να παίξει άμυνα, ενώ ο Piastri εξαφανιζόταν στον ορίζοντα. Η νέα μάχη εκτυλίχθηκε σε μεγάλο βαθμό όπως η προηγούμενη, με τον Verstappen να κάνει ότι μπορεί με τις επιλογές της αγωνιστικής γραμμής, προσπαθώντας παράλληλα να μη χάσει την ατίθαση ουρά του μονοθεσίου. Όπως και πριν, οι τακτικές είχαν επιτυχία για ένα διάστημα, αλλά η εντύπωση ήταν ξανά αντίστοιχη, αυτή μιας τετελεσμένης υπόθεσης. Ο Norris όντως προσπέρασε, αλλά βρέθηκε εκτός ορίων πίστας και λίγο μετά παρέδωσε τη θέση του, για να επανέλθει στην επίθεση αμέσως και τελικά να βρεθεί μπροστά στον 18ο γύρο. Η ζημιά είχε ήδη γίνει όμως, καθώς ο ρυθμός της McLaren ήταν τόσο ανώτερος ώστε ο Piastri να βρίσκεται σχεδόν 9 δευτερόλεπτα μακριά όταν τελικά το 1-2 επετεύχθη, κάνοντας πολύ δύσκολες τις προοπτικές του Norris για τη νίκη.
Να σημειωθεί ότι όσο εκτυλίσσονταν τα παραπάνω, η δράση στην υπόλοιπη πίστα ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη, με τη μοναδική αλλαγή στην κατάταξη να γίνεται ανάμεσα στις δύο Williams και μάλλον κόντρα σε εντολές από το γκαράζ. Ο μόνος άλλος που προσπάθησε σταδιακά κάτι ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος χρειάστηκε περισσότερο χρόνο απ’όσο θα περίμενε κανείς για να προσπεράσει, ομολογουμένως μαεστρικά, τον Esteban Ocon και να μπει στους βαθμούς, με τη Ferrari να εξακολουθεί να δείχνει πολύ αδύναμη στο Miami.
Κάπου εκεί ξεκίνησαν και μερικά πρώτα pit stops, κυρίως από το δεύτερο μισό της κατάταξης, αλλά η απειλή της βροχής σήμαινε ότι δεν υπήρχε ιδιαίτερη βιασύνη, με τους περισσότερους οδηγούς να μη θέλουν να ρισκάρουν αλλαγή σε φρέσκα σλικ ενόψει ανάγκης για ενδιάμεσα. Οι McLaren συνέχισαν να απομακρύνονται λοιπόν κατά σχεδόν 1 δευτερόλεπτο το γύρο, το grid εξακολούθησε τη συντηρητική προσέγγιση και τα πράγματα παρέμειναν στάσιμα.
Ο χρόνος ωστόσο περνούσε, η βροχή δεν ερχόταν και η ανάγκη για φρέσκια γόμα άρχισε να γίνεται πιο επιτακτική, βάζοντας στο box τον Antonelli, τις Williams και τις Red Bull. Η στιγμή για τους υπόλοιπους δεν άργησε να έρθει, αλλά με σαφώς πιο ευνοϊκές συνθήκες, καθώς η εγκατάλειψη του Oliver Bearman ύστερα από αστοχία κινητήρα στον 28ο γύρο ενεργοποίησε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και έδωσε περιθώρια σε όσους δεν είχαν κάνει αλλαγή. Μεγάλοι κερδισμένοι από αυτό ήταν οι Russell και Charles Leclerc, με τον πρώτο να βγαίνει μπροστά από τον Verstappen στην τρίτη θέση, έχοντας μάλιστα μεσαία ελαστικά, και το δεύτερο να χωρίζει τις Williams.
Ο Μονεγάσκος δεν το χάρηκε για πολύ ωστόσο, καθώς η FW47 του Sainz σύντομα τον άφησε πίσω με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ πιο μπροστά ο Albon, που είχε δείξει και πριν τα stops ικανός να απειλήσει τον Antonelli, έκανε πραγματικότητα τη δυνατότητα και προσπέρασε τη Mercedes στην πρώτη στροφή με μια έξυπνη κίνηση στην εσωτερική, βάζοντας την ομάδα στο 5-7. Ένα ακόμα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ακολούθησε όμως για την εγκατάλειψη του Gabriel Bortoleto και η επαναφορά είδε τον Leclerc να προσπερνά ξανά τον Sainz αφότου έμεινε δίπλα του για ολόκληρο το τρίτο κομμάτι, με τον Hamilton, που είχε τη μεσαία γόμα, να βουτά και αυτός στην πρώτη στροφή και να περνά μπροστά από τη Williams, επιχειρώντας μάλιστα, αν και ανεπιτυχώς, να υπερσκελίσει και τον ομόσταβλό του με την ίδια κίνηση. Έχοντας το πλεονέκτημα της γόμας, ο Hamilton ζήτησε στη συνέχεια να περάσει μπροστά από τον Leclerc για να κυνηγήσει τον Antonelli και μετά από κάποια καυστική διαπραγμάτευση του δόθηκε το ΟΚ από το pit wall. Ο Βρετανός δεν απομακρύνθηκε ωστόσο και ο Leclerc δεν άργησε να αρχίσει παράπονα για το βρόμικο αέρα που είχε βρεθεί.
Ο ασύρματος της Ferrari ήταν η μόνη ψυχαγωγία για πολλούς γύρους, με τις μάχες να απουσιάζουν και τις διαφορές να είναι μεγάλες. Norris και Verstappen άρχισαν να ροκανίζουν τη διαφορά από Piastri και Russell, αλλά με αργούς ρυθμούς. Αντίστοιχα πλησίασαν οι οδηγοί της Scuderia τον Antonelli, και πάλι μια χρονοβόρα διαδικασία που δεν κατέληξε πουθενά, με τον Hamilton να επιστρέφει τελικά την έβδομη θέση στον Leclerc. Η απραξία κυριάρχησε στο τελευταίο τρίτο του αγώνα και τίποτα δε διατάραξε το δρόμο του Piastri προς την καρό σημαία.
Ο Αυστραλός πήρε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του λοιπόν και διεύρυνε τη διαφορά του από τον Norris, που συμπλήρωσε το 1-2 της McLaren. Μισό λεπτό πίσω, ο Russell ανέβηκε για άλλη μια φορά στο βάθρο, μπροστά από τον απογοητευμένο Verstappen και τον ικανοποιημένο Albon. Ο Antonelli κρατήθηκε μπροστά από τις Ferrari και ο Hamilton κέρδισε το σπριντ για τη γραμμή τερματισμού μετά από μια επίθεση της τελευταίας στιγμής από τον Sainz. Τη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Yuki Tsunoda.
Χρόνια Norris, ή μήπως χρονιά Piastri; Συνέχεια σε δύο εβδομάδες στην Imola.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
57 |
1:28:51.587 |
|
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
57 |
+4.630s |
|
3 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
57 |
+37.644s |
|
4 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
57 |
+39.956s |
|
5 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
57 |
+48.067s |
|
6 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
57 |
+55.502s |
|
7 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
57 |
+57.036s |
|
8 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
57 |
+60.186s |
|
9 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
57 |
+60.577s |
|
10 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
57 |
+74.434s |
|
11 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
57 |
+74.602s |
|
12 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
57 |
+82.006s |
|
13 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
57 |
+90.445s |
|
14 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
56 |
+1 lap |
|
15 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
56 |
+1 lap |
|
16 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
56 |
+1 lap |
|
NC |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
36 |
DNF |
|
NC |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
30 |
DNF |
|
NC |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
27 |
DNF |
|
NC |
7 |
Jack Doohan |
Alpine Renault |
0 |
DNF |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!