Η Κομισιόν της F1 αποφάσισε να προχωρήσει κανονικά με τα πλάνα για τους κινητήρες του 2026, ωστόσο εξετάζει πιθανές τροποποιήσεις σε κάποιες διατάξεις.
Η F1 δεν πρόκειται να γυρίσει σε ατμοσφαιρικούς V10 στο εγγύς μέλλον, με την Κομισιόν του αθλήματος να επιβεβαιώνει πως θα στηρίξει το τωρινό πλάνο για τους κινητήρες της επόμενης σεζόν.
Οι κανονισμοί αυτοί έχουν συνταχθεί και εγκριθεί από τη FIA πίσω στο 2022, με τους κατασκευαστές κινητήρων που είναι ενεργοί στη F1 να δουλεύουν εδώ και καιρό πάνω σε αυτές τις οδηγίες ενόψει 2026.
Ωστόσο, η FIA έδωσε στον εαυτό της το περιθώριο για “μικρές τροποποιήσεις”, οι οποίες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την αποτροπή της εξάντλησης της ηλεκτρικής ισχύος στις μεγάλες ευθείες ανά πίστες, κάτι που έχει ως ενδεχόμενο προκαλέσει την ανησυχία ομάδων, οδηγών και φίλων του σπορ.
Έτσι, το κυβερνόν σώμα της F1 αναμένεται να προχωρήσει στην εισαγωγή ενός ειδικού συστήματος περιοριστή, το οποίο θα αποτρέπει τις ομάδες από το να χρησιμοποιούν πλήρως την ηλεκτρική ισχύ όταν εξέρχονται από στροφές, με την απόδοση της ηλεκτρικής ισχύος να γίνεται πιο βαθμιαία. Στόχος του μέτρου αυτού είναι να μην χρησιμοποιείται από πολύ νωρίς όλη η διαθέσιμη ηλεκτρική ισχύς.
Από του χρόνου, το 50% της συνολικής αποδιδόμενης ισχύος των μονοθεσίων αναμένεται να είναι ηλεκτρική, ήτοι 350 kW ισχύος. Μια άλλη πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι είναι να πέσει η συνιστώσα αυτή στα 200 kW, κάτι που θα περιόριζε τις αρνητικές συνέπειες μιας εξαντλημένης μπαταρίας, ακόμα και σε πίστες όπως η Jeddah, η Monza, το Μπακού και το Las Vegas, όπου η τελική παίζει μεγάλο ρόλο.
Οι προτάσεις αυτές αναμένεται να συζητηθούν στην επερχόμενη συνεδρίαση της Κομισιόν, αύριο ημέρα Πέμπτη. Ορισμένοι κατασκευαστές, ωστόσο, είναι γνωστό πως είναι αρκετά σκεπτικιστές για τα προτεινόμενα μέτρα αυτά. Θεωρούν, μάλιστα, πως η επιλογή να μειωθεί η ηλεκτρική συνιστώσα σε μόλις 35%, έστω και μόνο για τις πιο power sensitive πίστες, δεν αποτελεί και μικρή τροποποίηση στους τεχνικούς κανονισμούς των μονάδων ισχύος.
Βέβαια, άλλοι κατασκευαστές είναι πιο δεκτικοί σε τέτοιες προτάσεις, παραλληλίζοντας την ιδέα αυτή με την παλαιότερη γενιά turbo μονοθεσίων, όπου η αποδιδόμενη ισχύς στις κατατακτήριες ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από τον αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!