Η Red Bull πήρε μια τολμηρή απόφαση κατά την επανεκκίνηση του Q3, μετά το ατύχημα του Lando Norris, η οποία εν τέλει ήταν και αυτή που απέδωσε, μιας και η pole πήγε στα χέρια του Max Verstappen!
Συχνά, στη Formula 1 αρκούν μερικές μικρές αποφάσεις ώστε να οδηγήσουν σε μεγάλα γεγονότα. Χθες, στη Jeddah, ήταν η απόφαση του μηχανικού αγώνα του Max Verstappen, Gianpiero Lambiase, που εν τέλει άλλαξε και το ποιος πέρασε στην ιστορία ως poleman για το 2025.
Λίγες στιγμές πριν, ο Lando Norris εγκατέλειπε από τη διαδικασία, καθώς είχε ατύχημα με τον τοίχο μετά τη Στροφή 5, όταν και το πάτημά του πάνω από τα κερμπ δεν ήταν ιδανικό, η MCL39 του αποσταθεροποιήθηκε και έφυγε ανεξέλεγκτα εκτός τροχιάς.
Το παραπάνω, έφερε την κόκκινη σημαία και τη διακοπή στη διαδικασία, με τον μοναδικό που πρόλαβε να κάνει χρόνο να είναι ο Oscar Piastri. Εν τέλει, με την επανεκκίνηση να γίνεται με 8 λεπτά στο χρονόμετρο, ήταν εμφανές πως το να γίνουν δύο γύροι με επίσης δύο γύρους εξόδου αλλά και τον ενδιάμεσο ανεφοδιασμό στα γκαράζ ήταν κάτι που απλά “δεν έβγαινε” χρονικά.
Έτσι, στη Red Bull πήραν μια απόφαση με το παραπάνω: να βάλουν φρέσκια γόμα στον Verstappen, να του δώσουν καύσιμα για δύο γύρους, να κάνει ο Ολλανδός την πρώτη του προσπάθεια, κατόπιν να μπει για ένα κανονικό pit stop αλλαγής γόμας, και να του μείνει αρκετός χρόνος για μια δεύτερη απόπειρα για την pole.
Ο πρώτος γύρος του πρωταθλητή ήταν αρκετά καλός, δίνοντάς του θεωρητικά την pole για 1 χιλιοστό σε σχέση με τον χρόνο που είχε κάνει ο Piastri στο σημείο αυτό. Όμως ο Αυστραλός δεν είχε κάνει ακόμα τη δεύτερη προσπάθειά του.
Ο Verstappen ήξερε πως ο πρώτος του γύρος δεν ήταν το απόλυτο τέλειο, καθώς έβλεπε τη γόμα του να μην έχει θερμανθεί αρκετά στο ξεκίνημα της γρήγορης προσπάθειας, κάτι που ανέφερε και στο team radio.
Στην επόμενη προσπάθειά του, όμως, φρόντισε αυτό να μην ξανασυμβεί, βελτιώνοντας τον χρόνο του και εν τέλει παίρνοντας την pole για 10 χιλιοστά από τον βελτιωμένο χρόνο του Piastri.
Μέσα στο Σαββατοκύριακο, η Red Bull είχε δοκιμάσει αρκετά με το στήσιμο της RB21, θέλοντας να δει στην πράξη όσα δεν της έδειχναν τα μοντέλα με τα γνωστά προβλήματα συσχέτισης πράξης-θεωρίας που αντιμετωπίζουν πολλές ομάδες.
Έτσι, η επιλογή για stint δύο γρήγορων γύρων, δούλεψε και υπέρ των χαρακτηριστικών του μονοθεσίου, με τα παθήματα του πρώτου γύρου να γίνονται μαθήματα για τον δεύτερο. Επίσης, δεδομένης της χάραξης της Jeddah Corniche, μιας πίστας με πολύ υψηλή ταχύτητα και ροή στις στροφές της, οι οδηγοί συνεχώς βρίσκουν πράγματα για να βελτιώσουν τον γύρο τους, όταν έχουν συνεχόμενες προσπάθειες.
“Προσπαθείς να βρεις βελτιστοποίηση πριν τις κατατακτήριες, για να πετύχεις την τέλεια ισορροπία”, εξήγησε σχετικά ο Verstappen στη συνέντευξη τύπου μετά τις χθεσινές κατατακτήριες.
“Δοκιμάσαμε πολλές κατευθύνσεις με το στήσιμο αυτό το Σαββατοκύριακο και θεωρώ πως επιλέξαμε τη σωστή για τις κατατακτήριες. Είναι θετικό που πετύχαμε το στήσιμο εδώ. Και μετά, με το τρακάρισμα, θεωρώ πως έπρεπε αναπόφευκτα να αλλάξουμε προσέγγιση. Και δεν ήμουν απόλυτα βέβαιος τι να κάνουμε”.
“Και ο GP είπε ‘Ας βάλουμε καύσιμο για δύο γύρους’. Έτσι, κάνεις τον πρώτο γύρο με τη χρησιμοποιημένη γόμα και μετά μπαίνεις στα pit για φρέσκια γόμα. Φυσικά, στο σενάριο αυτό κουβαλάς περισσότερο καύσιμο, έτσι στην πρώτη σου προσπάθεια ίσως είσαι λίγο πιο αργός”.
“Θεωρώ πως ήταν η σωστή απόφαση όμως. Και στο τέλος, ήταν ξεκάθαρα το ορθό για μένα, τουλάχιστον αναφορικά με την αίσθηση που είχα στο μονοθέσιο και το πώς βήμα-βήμα έψαχνα να βρω το όριο”.
A Super Saturday in Saudi 🏆 #F1 || #SaudiArabianGP pic.twitter.com/iE5LuHCsgJ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 20, 2025
Ενδιαφέρον προκαλεί πως και η McLaren αξιολόγησε το ίδιο σενάριο με τη Red Bull, ωστόσο επέλεξαν να το απορρίψουν. Για τη βρετανική ομάδα είχε λιγότερο νόημα μια τέτοια κίνηση, καθώς ήδη η μοναδική MCL39 που έτρεχε, αυτή του Piastri, είχε κάνει γύρο που ήταν σε καλό επίπεδο, χωρίς βέβαια να σημαίνει πως θα ήταν σε κάθε περίπτωση αρκετός για την pole.
“Μιλήσαμε για αυτό, ναι, όμως αποφασίσαμε να μην προχωρήσουμε έτσι”, δήλωσε ο Piastri. “Είχα ήδη σημειώσει γύρο, προφανώς δεν χρειαζόμουν να βάλω και έναν τρίτο γύρο εκεί”.
“Στον χρόνο που μας απέμενε, θα ήταν αρκετά στενά τα χρονικά πλαίσια. Όπως είπε και ο Max, έπρεπε να βάλουμε καύσιμο και για τις δύο προσπάθειες. Έτσι, αυτός ο πρώτος γύρος, με την πατημένη γόμα και τα παραπάνω καύσιμα, σε κάνει να αναλογίζεσαι πόσα θα μάθαινες στην πράξη και κατά πόσο θα απέδιδε καρπούς”.
“Θεωρώ πως, όταν δεν έχει κάνει γύρο, τότε είναι ένα εντελώς διαφορετικό σενάριο. Αλλά για εμάς, που ήδη είχαμε γύρο, δεν είχε αξία, είχαμε ήδη χρησιμοποιήσει στη σειρά 3-4 σετ φρέσκιας γόμας”.
“Εν τέλει, λοιπόν, αποφασίσαμε να πάμε στη λογική του ενός γρήγορου γύρου στο τέλος. Και θεωρώ πως για εμάς ήταν η σωστή απόφαση”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!