Ο George Russell διατήρησε τη 2η θέση στο GP του Bahrain, παρά το γεγονός πως εξετάστηκε για πιθανή παράβαση στη χρήση του DRS, η οποία προκλήθηκε από πρόβλημα στο λογισμικό.
Ο οδηγός της Mercedes βρισκόταν στη δεύτερη θέση του χθεσινού αγώνα στην πίστα του Sakhir, αρκετά πίσω από τον πρωτοπόρο, Oscar Piastri, όταν άρχισε να αντιμετωπίζει ηλεκτρολογικά προβλήματα με το μονοθέσιό του, και συγκεκριμένα απώλεια του συστήματος brake-by-wire αλλά και μικροπροβλήματα λογισμικού στο τιμόνι του.
Πρόβλημα προκλήθηκε και στον πομποδέκτη του μονοθεσίου του που χρησιμοποιείται για να σημάνει τη θέση των μονοθεσίων στην πίστα, το οποίο τον έριξε προσωρινά στην τελευταία θέση του grid, επηρεάζοντας και το σύστημα ανίχνευσης για το DRS του.
Βάσει της τυπικής διαδικασίας, η FIA επέτρεψε στη Mercedes, εν οίδει του προβλήματος αυτού, να προχωρήσει σε χειροκίνητο παράκαμψη. Έτσι, ο οδηγός πήρε τη συμβουλή από την ομάδα του να ενεργοποιεί το DRS μέσω του κουμπιού που χρησιμοποιείται ως back-up team radio.
Ο Russell, χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο κουμπί ώστε να μιλήσει στον μηχανικό του, όμως κατά λάθος άνοιξε το DRS, παρά το γεγονός πως ήταν αρκετά μακριά από το 1 δευτερόλεπτο απόσταση από το προπορευόμενο μονοθέσιο που επιτρέπει τη χρήση του DRS.
Αφήνοντας αμέσως το πόδι από το γκάζι ώστε να κλείσει ο μηχανισμός, χάνοντας και χρόνο στο ενδιάμεσο, η FIA αποφάσισε πως δεν υπήρχε λόγος για περαιτέρω τιμωρία, έτσι ο Βρετανός διατήρησε μια αξιέπαινη 2η θέση, ανάμεσα στις δύο McLaren.
“Εκείνη τη στιγμή, ο οδηγός αντιμετώπιζε πρόβλημα με το brake-by-wire και άλλα ηλεκτρονικά μέρη. Έλαβε τη συμβουλή να χρησιμοποιεί βοηθητικό μπουτόν στο cockpit το οποίο εξυπηρετεί ως back-up team radio αλλά και ως back-up μπουτόν χειροκίνητης χρήσης του DRS”, αναφέρει το πόρισμα των αγωνοδικών”
Team ❤️ pic.twitter.com/wILLcmGWe4
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 14, 2025
“Στην ευθεία ανάμεσα στις Στροφές 10 & 11, ο οδηγός προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το radio με την ομάδα του, χρησιμοποιώντας το κομβίο αυτό, όμως κατά λάθος άνοιξε στιγμιαία το DRS. Για μια απόσταση 37 μέτρων, το DRS ενεργοποιήθηκε σε μια ευθεία περίπου 700 m. Αν και κέρδισε περίπου 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου, έχασε χρόνο 28 χιλιοστών στην επόμενη στροφή, θέλοντας να εξισορροπήσει το λάθος του. Το παραπάνω έχει επιβεβαιωθεί και από την τηλεμετρία”.
“Αντίστοιχα, αν και αποτελεί τεχνικά παράβαση, οι αγωνοδίκες αποφασίζουν πως δεν υπήρξε κάποιο αγωνιστικό κέρδος απ’ ό,τι συνέβη, έτσι δεν επιβάλλεται κάποια ποινή”.
Παρόμοιο πρόβλημα έχει ανακύψει και πίσω στο 2018, στο GP του Αζερμπαϊτζάν, το οποίο λειτούργησε ως δεδικασμένο για την περίπτωση Russell.
Τότε, οι Sergio Perez (ως οδηγός της Racing Point), Lance Stroll (επίσης για τη Racing Point) και Kevin Magnussen (για τη Haas) είχαν λανθασμένα ενεργοποιήσει το DRS τους μετά από προβλήματα που υπήρχαν γύρω από τις ζώνες ανίχνευσης, κάτι που είχε αναγκάσει τους οδηγούς να ανοίγουν χειροκίνητα τον μηχανισμό. Και οι τρεις οδηγοί τότε είχαν αποφύγει την ποινή, με τον Perez να διατηρεί και το βάθρο που είχε τότε κατακτήσει.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!