Βάσει ξένου δημοσιεύματος, η Red Bull φέρεται να έχει προχωρήσει σε κατάθεση επίσημου κατηγορητηρίου προς τη FIA για τις McLaren και Ferrari σχετικά με τα flexi-wings.
Άρθρο του FUnoAnalisiTechnica αναφέρει πως η ομάδα του Milton Keynes δείχνουν ιδιαίτερα προβληματισμένοι γύρω από το όλο ζήτημα των εύκαμπτων πτερύγων, με τον Τεχνικό Διευθυντή, Pierre Wache να μεταφέρει και επίσημα την ανησυχία του προς τους αγωνοδίκες στις χειμερινές δοκιμές του Bahrain, λίγο πριν την έναρξη της φετινής σεζόν.
Το δημοσίευμα αναφέρει πως, βάσει και του φακέλου που κατατέθηκε, η FIA θα κληθεί να επισκεφτεί τόσο το Woking όσο και το Maranello για να επιθεωρήσει την πρακτική που ακολουθούν οι ομάδες σχετικά με την κατασκευή και τον έλεγχο των πτερύγων τους.
Το ζήτημα των flexi-wings χρονολογείται από πέρυσι, όταν και η Red Bull καταπιάστηκε και τότε με τις πτέρυγες των μονοθεσίων των McLaren και Ferrari.
Η διαμάχη κυρίως επεκτάθηκε στις πίσω πτέρυγες, όπου ειδικά η πίσω πτέρυγα της MCL38 έδειχνε να βαδίζει σε γκρίζες περιοχές σε πίστες με πολύ χαμηλά επίπεδα αντίστασης, με εμφανή σημάδια κίνησης, που βαπτίστηκαν “mini-DRS”.
Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα από τα onboard πλάνα στο GP του Αζερμπαϊτζάν, έναν αγώνα που κέρδισε ο Oscar Piastri. Τα ανώτερα και κατώτερα τμήματα της πίσω πτέρυγάς του έδειχναν να κάμπτονται τόσο έντονα, που οι κινήσεις αυτές δημιουργούσαν ένα μικρό άνοιγμα, στα πρότυπα του DRS.
Για την πίσω πτέρυγα της McLaren, έχει αναφέρει χαρακτηριστικά ο Pierre Wache τον περασμένο Δεκέμβριο: “Θεωρώ πως είναι τόσο δύσκολο να βρεις πλέον ρυθμό που, σε ορισμένες γκρίζες περιοχές οι μηχανικοί βρίσκουν πολλά ελκυστικά σημεία”.
“Όταν βλέπετε την πίσω πτέρυγα της McLaren, λυπάμαι, αλλά είναι χειρότερα και από γκρι ζώνη, την χρησιμοποίησαν σε πολλούς αγώνες. Χωρίς αυτή, στο Μπακού, δεν θα κέρδιζαν. Ακόμα και η μάχη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών θα ήταν διαφορετική”.
Βέβαια, η FIA δεν έχει δηλώσει άπρακτη στο σχετικό ζήτημα. Έχει κλιμακώσει τις έρευνές της για να βρει πιθανές παραβάσεις στον κανονισμό, βάζοντας ειδικές κάμερες στο εμπρός μέρος των μονοθεσίων, ώστε να παρακολουθεί μη αποδεκτές κινήσεις.
Αυτή η πρακτική θα συνεχιστεί κανονικά και φέτος, με τις πίσω πτέρυγες να παίρνουν σειρά.
Από την αρχή του 2025, οι τεχνικοί έλεγχοι στις πίσω πτέρυγες θα γίνουν αυστηρότεροι, ενώ από τον 9ο αγώνα της χρονιάς, το Ισπανικό GP, αυτή η αυστηρότητα θα επεκταθεί και στις εμπρός πτέρυγες. Πρόκειται για μια ντιρεκτίβα που σίγουρα απειλεί να ανατρέψει τις δυναμικές στο grid, καθώς επηρεάζεται από το πώς κάθε ομάδα επέλεξε να ερμηνεύσει τους κανονισμούς.
Από την πλευρά της McLaren, που στο συγκεκριμένο ζήτημα έχει συγκεντρώσει τα περισσότερα βλέμματα, ο Andrea Stella, επικεφαλής της ομάδας, δήλωσε αισιόδοξος για τις αλλαγές, μιλώντας τον περασμένο μήνα στο Sky Sports:
“Δεν είναι καθόλου πονοκέφαλος (οι αλλαγές αυτές”, δήλωσε χαρακτηριστικά. “Δεν χρειάζεται να προχωρήσουμε σε καμία τροποποίηση πουθενά για το ξεκίνημα της σεζόν”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!