Οι τύχες της Haas άλλαξαν άρδην το 2024, με την ομάδα να δείχνει ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο.
Πέραν των κακών αποτελεσμάτων των προηγούμενων ετών, με το 2023 να είναι η δεύτερη φορά σε τρία χρόνια που το αμερικάνικο σύνολο ολοκλήρωσε στην τελευταία θέση της βαθμολογίας, το σημαντικότερο πρόβλημα της Haas μέσα στη δεκαετία ήταν η έλλειψη κατεύθυνσης και αφοσίωσης. Υπήρχαν περιπτώσεις που δε θα είχε κάποιος άδικο να αναρωτηθεί γιατί αυτή η ομάδα συνέχιζε να βρίσκεται στη Formula 1.
Το 2024 απαιτούσε ριζική αλλαγή και αυτό έγινε. Η αποχώρηση του Guenther Steiner και η προαγωγή του Ayao Komatsu, σε συνδυασμό με ένα μονοθέσιο που τουλάχιστον δεν είχε τις τραγικές αδυναμίες των προγόνων του και μια καλή χρονιά από τον Nico Hulkenberg έφεραν τη Haas στην έβδομη θέση των Κατασκευαστών. Δικαίως μπορούν να δηλώνουν και άτυχοι που δε βρέθηκαν ψηλότερα, καθώς γενικά έδειξαν καλύτεροι από την Alpine μηχανολογικά και οδηγικά, με το κενό να κλείνει μόνο προς το τέλος του χρόνου. Το γεγονός ότι η μισή βαθμολογική συγκομιδή του γαλλικού στρατοπέδου προήλθε από έναν αγώνα και η τελική διαφορά ήταν μόλις επτά βαθμοί σίγουρα ήταν απογοητευτικό για τη Haas, που μέχρι ενός σημείου είχε τις σοβαρότερες αξιώσεις για την έκτη θέση του πρωταθλήματος.
Όπως προαναφέρθηκε, ο Hulkenberg ήταν η αιχμή του δόρατος σε μια από τις μάλλον καλύτερες σεζόν της καριέρας του. Γενικά, ο Γερμανός ήταν από τους αποτελεσματικότερους οδηγούς του φετινού grid. Αν και ουδέποτε βρέθηκε σε σημείο να έχει μια ρεαλιστική ευκαιρία για το βάθρο, το οποίο εξακολουθεί να του διαφεύγει στη μακρά καριέρα του, ο Hulkenberg έκανε ως επί το πλείστον το μέγιστο δυνατό, τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή. Ήταν δε σχεδόν καθολικά ανώτερος του Kevin Magnussen στο δεύτερο κόκπιτ της Haas και δύσκολα μπορεί κανείς να του προσάψει κάτι. Οι περισσότερες ομάδες θα ήθελαν να έχουν έναν οδηγό επιπέδου Hulkenberg φέτος και ότι οριακά βρέθηκε εκτός της δεκάδας στο τέλος της χρονιάς ήταν επίσης απόρροια της όποιας επαναφοράς και τύχης της Alpine.
Από την πλευρά του, ο Magnussen υπέπεσε σε σαφώς περισσότερα λάθη και μάλλον άφησε αρκετά στο τραπέζι. Ο Δανός, στην πιθανότατα τελευταία σεζόν του στη Formula 1, έδειξε μέχρι τέλους ανυποχώρητος και πεισματάρης, τα τυπικά χαρακτηριστικά που στο πέρασμα του χρόνου έχουν κερδίσει οπαδούς αλλά έχουν φέρει και αρκετούς εχθρούς. Αμφιλεγόμενος σε κάποιες περιπτώσεις, δυναμικός σε ορισμένες, απογοητευτικός σε άλλες, ομολογουμένως πάντα ομαδικός, ο Magnussen δεν έκανε αρκετά για να πείσει τη Haas να τον κρατήσει και για το 2025, αλλά είχε τη συνεισφορά του. Ανά σημεία, θα μπορούσε κανείς να σχολιάσει ότι μόνο κάποιος με τη δική του προσέγγιση ήταν ικανός να φέρει τα αποτελέσματα που χρειαζόταν η ομάδα και οι άμυνές του, που έφταναν ή και ξεπερνούσαν τα όρια του επιτρεπτού, αποσκοπούσαν πάντα σε θετικό πρόσημο για την ομάδα, συχνά εις βάρος της δικής του τελικής επίδοσης. Η διαφορά του από τον Hulkenberg ήταν δυστυχώς σημαντική, του κόστισε το κόκπιτ μαζί με την όχι και τόσο σταθερή παρουσία του οδηγικά και ίσως το κάτι παραπάνω να έδινε στη Haas την έκτη θέση, ακόμα και με τα συμβάντα της Βραζιλίας, αλλά υπήρχαν και ημέρες που ο Magnussen ήταν ο ήρωας του γκαράζ.
Όπως και αν το δει κανείς πάντως, το 2024 ήταν ξεκάθαρα χρονιά ανόδου για τη Haas και η δυνατότητα για το κάτι παραπάνω μόνο έναυσμα για μια ανάλογη προσπάθεια το 2025 δίνει. Φυσικά, αυτή θα πρέπει να γίνει με ένα εντελώς διαφορετικό οδηγικό δίδυμο, καθώς ο Esteban Ocon καταφτάνει από την Alpine και ο Oliver Bearman ετοιμάζεται για την πρώτη του πλήρη σεζόν στη Formula 1. Το παρελθόν της ομάδας προϊδεάζει ανησυχητικά όσον αφορά αυτές τις καθολικές αλλαγές πίσω από το τιμόνι, αλλά η αλλαγή φιλοσοφίας και προσέγγισης είναι σχεδόν απτή και αυτό σίγουρα αφήνει περισσότερες ελπίδες για τη σωστή διαχείριση των οδηγών. Για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια, η Haas μοιάζει να λειτουργεί σαν ομάδα που θέλει να βρίσκεται στο άθλημα και να κοιτά προς το μέλλον. Το ζητούμενο είναι να παραμείνουν σε αυτήν την πορεία και να μη δούμε του χρόνου επανάληψη παλαιότερων πτώσεων και αβεβαιότητας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!