Το 2024 αναμενόταν από κάποιες απόψεις ως το ξεκίνημα μιας μεταβατικής περιόδου για τη Sauber, από άλλες ως μια χρονιά που η ομάδα θα βρισκόταν ουσιαστικά στον αέρα. Όπως και αν το δει κανείς πάντως, δεν επρόκειτο για ομαλές εποχές.
Οι αριθμοί μιλούν μόνοι τους για το ελβετικό σύνολο. Εν αναμονή για την πλήρη εμπλοκή της Audi στα τεκταινόμενα της ομάδας και την προετοιμασία για τα νέα δεδομένα το 2026, η Sauber συνέλεξε μόλις τέσσερις βαθμούς και αυτούς στην εκπνοή της σεζόν, έναντι 17 της Williams που κατέλαβε την ένατη θέση. Ο Valtteri Bottas ήταν ο ένας εκ των τριών οδηγών με μηδενική συγκομιδή μέσα στη χρονιά και ο μόνος ανάμεσά τους που συμμετείχε σε όλους τους αγώνες (ο Logan Sargeant είδε την πόρτα της εξόδου κατά τη διάρκεια της χρονιάς και ο Jack Doohan έκανε μόλις μία εκκίνηση).
Ακόμα πιο ανησυχητικό για το Hinwil δύσκολα θα μπορούσαν να έχουν πάρει κάτι παραπάνω. Η εικόνα στο μεγαλύτερο μέρος του 2024 ήταν άκρως απογοητευτική για τη Sauber, με αμφότερους τους οδηγούς της συχνά να αποκλείονται από το Q1 το Σάββατο και να δείχνουν σπάνια ικανοί για βαθμούς την Κυριακή, ακόμα και σε αγώνες με εκπλήξεις και ανακατατάξεις. Παρ’όλο που υπήρξαν λίγες στιγμές όπου θα μπορούσε κανείς να κάνει λόγο για ατυχία, στις περισσότερες των περιπτώσεων η αιτία πίσω από τα αποτελέσματα των πρασινόμαυρων μονοθεσίων ήταν απλή. Δεν υπήρχε ρυθμός. Η Sauber ήταν χωρίς αμφιβολία η πιο αργή ομάδα φέτος και σε ένα πρωτάθλημα όπου οι διεκδικητές των τελευταίων θέσεων της βαθμολογίας είχαν μεγάλη ποικιλία δεν είχαν κάποια ελπίδα ανάδειξης.
Υπό αυτό το πρίσμα, δεν υπάρχουν πολλά να ειπωθούν για τους Bottas και Zhou Guanyu. Ο Φινλανδός ήταν αυτός που μάλλον ήταν καλύτερος μέσα στη σεζόν, έστω και αν ο Κινέζος ήταν εν τέλει ο φορέας του ενός τερματισμού στη δεκάδα και της μοναδικής περίπτωσης βαθμολόγησης της ομάδας μέσα στο 2024. Το να κρίνει κανείς την απόδοσή τους είναι δύσκολο με ένα ξεκάθαρα κατώτερο μονοθέσιο και οι μεταξύ τους διαφορές δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλες. Επίσης, κανείς τους δε θα βρίσκεται στο grid του χρόνου και η σύγκριση μεταξύ τους μοιάζει λίγο με άσκηση ματαιότητας, δεδομένου και του τι οδηγούσαν.
Η καμπάνα χτυπά περισσότερο για τη Sauber. Το 2026 φυσικά αναμένεται να ανατρέψει τις ισορροπίες του grid, αλλά η ομάδα, στην παρούσα κατάστασή της, φαίνεται χαμένη και τέτοιες ομάδες δεν μπορούν συνήθως να εκμεταλλευτούν κατάλληλα ριζικές αλλαγές. Η έλευση της Audi ενδεχομένως να φέρει κάποια σταθερότητα, αλλά μπορεί εξίσου εύκολα να δημιουργήσει περισσότερο χάος, καθώς ο Γερμανός κατασκευαστής δεν παύει να είναι καινούργιος στον κόσμο της Formula 1. Το 2025 μπορεί να μην είναι μια κομβική σεζόν από πλευράς αποτελεσμάτων για τη Sauber, αλλά μπορεί από αρκετές απόψεις να κρίνει το μέλλον της.
Έχοντας δύο νέους οδηγούς στο πρόσωπο του έμπειρου Nico Hulkenberg και του πρωταθλητή της Formula 2 για το 2024 Gabriel Bortoleto, καθώς και τον Mattia Binotto σε πλήρη πλέον ενασχόληση και εμπλοκή στο μονοθέσιο, η ομάδα χρειάζεται τουλάχιστον μια αποτελεσματική ανασυγκρότηση για την επόμενη χρονιά. Οι βαθμοί είναι δευτερεύοντες και η διαφορά ανάμεσα σε μηδέν, τέσσερις ή δέκα είναι περισσότερο ψυχολογική όταν είναι κανείς τελευταίος ούτως ή άλλως. Αλλά αν η επερχόμενη πορεία ως Audi, με όλα τα εμπόδια που ήδη έχει να αντιμετωπίσει, δε στηριχτεί από ένα σύνολο οργανωμένο, λειτουργικό και αποτελεσματικό, τα πράγματα θα είναι πάρα πολύ δύσκολα για τα επόμενα χρόνια.
Το rebranding δεν αρκεί από μόνο του. Η Sauber πρέπει να βρει τον προσανατολισμό της το 2025, αν είναι το πείραμα της Audi να έχει πιθανότητες επιτυχίας. Προς το τέλος του 2024 έδειξαν να έχουν βρει κάποια πατήματα, αλλά αυτό θα πρέπει να συνεχιστεί και στο ξεκίνημα της νέας σεζόν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!