Η FIA αποκάλυψε μια σειρά από μικρές αλλαγές στους κανονισμούς του 2025 που αφορούν την ψύξη του οδηγού και την εφαρμογή του DRS, καθώς επίσης και μερικούς επαναξιολογημένους κανονισμούς για το 2026.
Οι νέοι κανόνες για το 2025 ορίζουν πως, όταν τα ραντάρ καιρού της FIA προβλέπουν θερμοκρασίες άνω των 30.5 βαθμών Κελσίου (ή αν δώσει εντολή η διεύθυνση αγώνα), θα δίνεται κατάσταση «επικίνδυνης ζέστης» (heat hazard).
Οι ομάδες θα είναι τότε υποχρεωμένες να εξοπλίζουν τους οδηγούς με το σύστημα ψύξης του κόκπιτ και το ελάχιστο βάρος για το τριήμερο θα ανεβαίνει κατά πέντε κιλά προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτήν την αλλαγή/
Για το ζήτημα του DRS, τα κενά της πίσω αεροτομής για τις δύο λειτουργίες του DRS θα πρέπει να μικρύνουν, με το στόχο να είναι σχεδόν σίγουρα άλλες προσπάθειες τύπου mini-DRS όπως αυτού της McLaren, που εκμεταλλεύτηκε τα κενά στα άκρα της πτέρυγας για να επιτρέψει στο ένα στοιχείο να ανοίγει ελαφρά στις υψηλές ταχύτητες.
Το κενό τώρα θα μειωθεί, από τα 10-15 χιλιοστά στα 9,4-13. Οι κανόνες σχετικά με τις λειτουργίες του DRS έχουν επίσης γίνει πιο συγκεκριμένοι, επιτρέποντας πλέον μόνο δύο διαφορετικές θέσεις λειτουργίας, με την περαιτέρω αποσαφήνιση ότι απενεργοποίηση του DRS θα πρέπει να φέρνει την αεροτομή ακριβώς όπως ήταν πριν την ενεργοποίηση.
Για το 2026, υπάρχουν μερικές βελτιστοποιήσεις και αλλαγές όσον αφορά τι επιτρέπεται για τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία.
Ξεκαθαρίζεται πλέον ότι επιτρέπονται δύο κινητά στοιχεία στην εμπρός αεροτομή, τα οποία είναι αναγκαία για τις δύο διαφορετικές λειτουργίες της, μία για τις στροφές και μία για τις ευθείες, με ορισμένη μέγιστη δυνατότητα περιστροφής. Οι ομάδες θα μπορούν επίσης να προσθέσουν μικρά «φτερά» στα άκρα της αεροτομής.
Για την πίσω αεροτομή, ο κανονισμός που όριζε τη χρήση τριών στοιχείων για την κατασκευή της τώρα επιτρέπει «μέχρι τρία», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αεροτομών δύο στοιχείων. Το κατώτατο στοιχείο είναι το μόνο που δε θα επιτρέπεται να είναι κινητό.
Το πάτωμα φαίνεται ότι θα έχει λίγο μεγαλύτερη συμμετοχή στην αεροδυναμική σε σχέση με τα αρχικά σχέδια, καθώς τώρα αναφέρεται η ύπαρξη πλευρικού τοιχώματος και μικρών πτερυγίων, προς αύξηση της κάθετης δύναμης που θα παράγεται από το νέο σχέδιο.
Τέλος, «επεμβάσεις» έχουν γίνει και γύρω από τους τροχούς, που πλέον θα έχουν ένα μικρό προφυλακτήρα θραυσμάτων.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!