Μετά και τη συνάντηση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, οι τεχνικοί κανονισμοί του WRC ενόψει των αλλαγών του 2027 επικυρώθηκαν, με τα πλαίσια των προδιαγραφών των Rally2 να μπαίνουν σε πρώτο πλάνο.
Στην συνάντηση της Τετάρτης στη Ρουάντα, το WMSC επικύρωσε τους τεχνικούς κανονισμούς των πρωταθλημάτων δρόμου της FIA για το 2027 και μεθύστερα.
Βάσει των όσων “πέρασαν”, τα Rally1 αγωνιστικά αναμένεται να αλλάξουν, χρησιμοποιώντας spaceframe για το αμάξωμα και κινητήρες επιπέδου Rally2, αλλά και συστήματα μετάδοσης κίνησης και φρένα. Ακόμα, αναμένεται να υιοθετηθεί cost cap και εδώ, ίσο με 345.000 ευρώ ανά αγωνιστικό.
Η επίσημη επικοινωνία του WMSC ανέφερε χαρακτηριστικά: “Μετά από εκτενείς διαβουλεύσεις και συνεργασία ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους του WRC, η σημερινή επιβεβαίωση των κανονισμών, γνωστή και ως WRC27, προτάθηκε και ψηφίστηκε από την Επιτροπή του WRC, η οποία αποτελείται από μέλη των Κατασκευαστών, τον διοργανωτή του WRC και αντιπροσώπους των πληρωμάτων. Οι νέοι κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ από τη σεζόν του 2027”.
Ο νέος κύκλος κανονισμών θα τρέξει για 10 χρόνια (το διπλάσιο από τη συνήθη περίοδο), αλλά αναμένεται να υπάρχει ειδική πρόβλεψη γύρω από τις μονάδες ισχύος εντός αυτής της δεκαετούς περιόδου “κλειδώματος”.
Το 2027, το ενδιαφέρον θα στραφεί στις μηχανές εσωτερικής καύσης και τα βιοκαύσιμα, αλλά βάσει και της FIA: “Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally αποτελεί έναν από τους πρωτοπόρους στη χρήση βιώσιμων καυσίμων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθιστώντας αναγκαία τη χρήση τους από το 2022. Με τους κανονισμούς του 2027, υπάρχει εγγενής ελευθερία για επιλογή ανάμεσα σε ΜΕΚ και βιοκαύσιμα, υβριδικές μηχανές ή πλήρως ηλεκτρικούς κινητήρες”.
“Ο αρχικός στόχος είναι οι διαγωνιζόμενοι να χρησιμοποιήσουν ΜΕΚ με βιώσιμα καύσιμα το 2027. Σε επόμενο στάδιο, θα μπορούν να διαφοροποιηθούν με τις επιλογές ενός υβριδικού κινητήρα ή του πλήρους εξηλεκτρισμού”.
“Πρόκειται ουσιαστικά για αποτύπωση του παρόντος τοπίου στην αυτοκίνηση, όπου υπάρχει πληθώρα διαφορετικών λύσεων για διαφορετικές καταστάσεις σε διάφορες αγορές. Παραμένοντας ανοιχτοί σε όλες αυτές τις επιλογές, ενώ παράλληλα διατηρώντας στον πυρήνα την βιωσιμότητα του περιβάλλοντος, το WRC θα συνεχίσει να είναι πρωτοπόρος στην τεχνολογία”.
Η πρόταση που έγινε αποδεκτή από το WMSC, αναφέρει επίσης σχετικά για τα νέα αγωνιστικά πως θα χρησιμοποιούν “κανονισμούς για κινητήρες κατηγορίας Rally2, σύστημα μετάδοσης κίνησης και φρένα προδιαγραφών Rally2 με αναρτήσεις διπλού wishbone για μείωση κόστους/περιπλοκότητας”.
“Το σώμα θα σχεδιαστεί ώστε το αμάξωμα να είναι πιο ανθεκτικό στα Rally, συμπεριλαμβάνοντας χαλύβδινες επενδύσεις στις αψίδες των τροχών για καλύτερη απόκριση σε κλαταρίσματα. Το βάρος των αγωνιστικών θα βρίσκεται στα 1230 kg, όπως είναι τα τωρινά Rally2”.
Με στόχο τα 1230 kg, λοιπόν, για το 2027, ανοίγει ο δρόμος και για ορισμένα SUV κατασκευαστών να πάρουν μέρος, όπως είναι αυτή τη στιγμή το Ford Puma της M-Sport, ενώ επίσης θα μπορούν να παίρνουν μέρος αυτοκίνητα κατηγορίας C & B του κλάδου της αυτοκίνησης.
WRC Promoter has welcomed the announcement of the technical regulations from 2027 onwards, which provide a clear roadmap for the pinnacle of rallying. pic.twitter.com/QQbMaU4vS6
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) December 12, 2024
Αναφορικά με την μείωση του κόστους, από τη FIA προσφέρθηκε το εξής: “Από τους εμπλεκόμενους στο WRC, ο έλεγχος του κόστους έχει εντοπιστεί ως περιοριστικός παράγοντας για τη συμμετοχή στην κορυφαία κατηγορία του σπορ. Έτσι, τα κόστη του 2027 (ανά αυτοκίνητο) θα έχουν άνω πλαφόν τις 345.000 ευρώ. Αυτό αποτελεί πάνω από 50% μείωση σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση”.
“Αυτή η εξοικονόμηση θα επιτευχθεί από συγκεκριμένες προδιαγραφές κόστους σε εξαρτήματα και όχι άλλους οικονομικούς κανονισμούς. Θα υπάρχουν επίσης εξοικονομήσεις και από τα τεχνικά σχέδια ορισμένων εξαρτημάτων, που θα γίνουν πιο ανθεκτικά για χρήση κατά τη διάρκεια των Rally”.
“Πέρα από την περικοπή του κόστους των ίδιων των αυτοκινήτων, τα κόστη λειτουργίας των ομάδων αναμένεται να μειωθούν από τον περιορισμό του προσωπικού, τη μείωση των εξόδων για logistics, την αύξηση στη χρήση των τοπικών εγκαταστάσεων αλλά και την επιπλέον υιοθέτηση συνδεσιμότητας μέσω γρήγορου διαδικτύου και τεχνολογίας δεδομένων, για απομακρυσμένες λύσεις μηχανικής για τις ομάδες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!