Μετά από 20 Tissot Sprint και 19 Grand Prix, όλα κατέληξαν στον τελευταίο αγώνα της σεζόν… και ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) κράτησε την ψυχραιμία του. Ο #89 στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής του MotoGP για το 2024 με μια τρίτη θέση, και έγινε ο πρώτος αναβάτης Ανεξάρτητης Ομάδας που κατέκτησε τον τίτλο στο MotoGP. Ακόμη και με τον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) να κατακτά την απίστευτη 11η νίκη στο GP της σεζόν, το βάθρο ήταν αρκετό για τον #Mart1nator να πάρει το στέμμα.
Εν τω μεταξύ, ο Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP™) κέρδισε μια ισχυρή δεύτερη θέση, επισκιάζοντας τον Bagnaia για μεγάλο μέρος του αγώνα πριν αναγκαστεί να συμβιβαστεί με τη δεύτερη θέση. Ήταν, ωστόσο, το 150ο βάθρο του σε GP καθώς ετοιμάζεται να ντυθεί στα κόκκινα.
Ο Bagnaia είχε άψογη εκκίνηση για να πάρει την πρωτοπορεία, αλλά ο Martin είχε επίσης μια τέλεια εκκίνηση για να περάσει στη δεύτερη θέση – αρχικά. Ωστόσο, από τη στροφή 1 στον 2ο γύρο, ο Marc Marquez επιτέθηκε στον ηγέτη του Πρωταθλήματος για να κολλήσει στην πλάτη του Bagnaia στο προβάδισμα.
Ο Martin είχε τότε για παρέα τον Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team), αλλά σύντομα ο Aleix Espargaro (Aprilia Racing) βρέθηκε στη σκηνή. Είχε μονομαχία με τον «Beast» πριν ο Bastianini περάσει βαθιά στη στροφή 1 και έπεσε πίσω στη μάχη για την πέμπτη, αφήνοντας τον Espargaro ως τον αναβάτη ασφαλή στο κυνηγητό πίσω από τον Martin.
Ο Bastianini τελικά έμεινε να παλεύει με τον Franco Morbidelli (Prima Pramac Racing) και τον Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), καθώς μπροστά ο Bagnaia και ο Marquez απομακρύνονταν. Ο Martin βρισκόταν σε μία αρκετά ασφαλές τρίτη, αλλά καθώς οι γύροι περνούσαν η μάχη πίσω του γινόταν πιο σοβαρή, καθώς ο Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP™) και ο Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) έφτασαν στη σκηνή.
Ο ρυθμός του Bagnaia ήταν αμείλικτος, παραμένοντας εντός του 1:40 με 11 γύρους να απομένουν. Ήταν μια εντυπωσιακή κούρσα από τον Ιταλό, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον Marc Marquez. Ο #93 προσπάθησε τα πάντα για να ανταποκριθεί, αρχικά έμοιαζε σαν να μην έχει κάτι να δώσει πριν αρχίσει να ανεβάζει ρυθμό και να ταιριάζει με τον ρυθμό του Ιταλού.
Πίσω, ο Acosta ήταν έκτος στην πίστα, έχασε μια θέση από τον Bastianini πριν πέσει στην ένατη στον 18ο γύρο, έχασε μια επιπλέον θέση από τον Morbidelli και έλαβε μια προειδοποίηση ορίων πίστας καθώς η τριάδα και ο Binder μάχονταν.
Στα τελευταία στάδια γινόταν ξεκάθαρο. Ο Bagnaia επρόκειτο να κερδίσει το Grand Prix καθώς άρχισε να απομακρύνεται και ο Marc Marquez επρόκειτο να αποχωρήσει από την Gresini με βάθρο. Αλλά ο Martin επρόκειτο να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP του 2024. Όπου το 2023 μπορεί να έκανε λάθη ή να αμφέβαλλε, δεν το έκανε αυτή τη φορά. Ο Νο 89 ποντάρισε τη διεκδίκησή του στο Νο 1 με μια τρίτη θέση, γιορτάζοντας τον τίτλο με στυλ με ένα ρεκόρ στο 16ο GP βάθρο της χρονιάς, ένα νέο ρεκόρ για έναν αναβάτη της Ducati. Ένα που μοιράζεται με τον Bagnaia, του οποίου τον θρόνο αναλαμβάνει τώρα παρά τις εκπληκτικές νίκες των 11 GP φέτος του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 2022 και του 2023.
Ο Alex Marquez κατάφερε να ξεπεράσει τον Espargaro στους τελευταίους γύρους, τερματίζοντας τέταρτος και έχασε το βάθρο για μόλις 1.512 δευτερόλεπτα. Ο Espargaro θα συμπλήρωνε την πρώτη πεντάδα αφού ο #41 υπερασπίστηκε ηρωικά στους τελευταίους γύρους στην τελευταία του εμφάνιση ως αναβάτης πλήρους απασχόλησης. Εν τω μεταξύ, ο Binder κατέκτησε την όγδοη θέση, κερδίζοντας τον Bastianini στη γραμμή μετά από μια επική μάχη.
Πιο πίσω, ο Marco Bezzecchi (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) και ο Acosta ολοκλήρωσαν την πρώτη 10άδα, λίγο μπροστά από τον Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™), τον Miguel Oliveira (Trackhouse Racing) που επέστρεφε και τον Jack Miller (Red Bull KTM Factory Racing) καθώς οι δύο τελευταίοι πάνε για νέες περιπέτειες. Οι τελικοί βαθμοί απονεμήθηκαν στον Johann Zarco (IDEMITSU Honda LCR) και τον Maverick Viñales (Aprilia Racing), ο οποίος αναγκάστηκε να πάει βαθιά στη στροφή 1 στην εκκίνηση.
Και κάπως έτσι, το 2024 έφτασε στο τέλος του μετά από μια αξέχαστη σεζόν που θα μείνει στα βιβλία της ιστορίας. Ωστόσο, η εστίαση μετατοπίζεται τώρα στην Τρίτη για τη δοκιμή της Βαρκελώνης, καθώς οι αναβάτες και οι ομάδες επιστρέφουν στην πίστα για την πρώτη γεύση τους στις μηχανές του 2025, όπου θα σηματοδοτήσει το ντεμπούτο του Martin για την Aprilia! Και να θυμάστε: πρόκειται να δούμε και νέα μάρκα! Μείνετε συντονισμένοι.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!