Η FIA επιβεβαίωσε πως τα Rally1 αγωνιστικά της επόμενης σεζόν δεν θα έχουν υβριδικές μονάδες ισχύος, επιστρέφοντας σε κλασσικούς κινητήρες.
Τα υβριδικά συστήματα των 100 kW που εισήχθησαν το 2022 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally αναμένεται να αποχωρήσουν πρόωρα από το WRC, με την απόφαση να παίρνεται κατόπιν ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και να βασίζεται σε λόγους περικοπής κόστους.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC), προέβη χθες, Παρασκευή σε ηλεκτρονικής ψηφοφορία σχετικά με την παραμονή ή όχι των μπαταριών στα Rally 1 αγωνιστικά και του χρόνου, με τα αποτελέσματα να κατακυρώνουν την αποχώρησή τους, ήδη από την επερχόμενη σεζόν.
Το κόστος της λειτουργίας των υβριδικών μονάδων αυξήθηκε σημαντικά, ήδη από τον περασμένη Σεπτέμβριο. Στο πλαίσιο του EKO Rally Acropolis, η Compact Dynamics, κατασκευαστής των μπαταριών, εξέδωσε νέες οδηγίες ασφαλείας, οι οποίες έκαναν σημαντικά πιο περίπλοκα και δαπανηρά τα πράγματα για τους Κατασκευαστές.
Σύμφωνα με την εταιρεία, όλες οι υβριδικές μονάδες θα πρέπει να λύνονται και να στέλνονται πίσω στο εργοστάσιο για πλήρη επιδιόρθωση εάν έχουν υποστεί πάνω από τρεις συγκρούσεις άνω των 15G επιβράδυνσης ή μόλις μία άνω των 25G. Πριν την παραπάνω οδηγία, οι μονάδες μπορούσαν να εξεταστούν επί τόπου, κατά τη διάρκεια των Rally.
Η M-Sport, η μοναδική ομάδα της Rally1 κατηγορίας που δεν είναι πλήρως εργοστασιακή, δήλωσε προβληματισμένη αναφορικά με το κατά πόσο μια τέτοια διαδικασία είναι βιώσιμη για το πρόγραμμά της στο WRC.
Το συγκεκριμένο ζήτημα συζητήθηκε λοιπόν ανάμεσα σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, με την απόφαση να λαμβάνεται μια εβδομάδα πριν το φινάλε της φετινής σεζόν, στο Rally Ιαπωνίας.
Σε ανακοίνωση που αποκαλύπτει την απόφαση που πάρθηκε, o Xavier Mestelan-Pinon, Επικεφαλής Ασφάλειας και Μηχανικής της FIA, δήλωσε πως οι τωρινές μονάδας που παρέχει η Compact Dynamics “δεν είναι πλέον προς το συμφέρον του WRC”.
“Κατόπιν εκτενούς διαλόγου με βασικούς ενδιαφερόμενους, έγινε σαφές πως η συνέχιση της χρήσης αυτών των plug-in υβριδικών μονάδων που παρέχονται υπό την τρέχουσα συμφωνίας προμήθειας αντιβαίνουν στο βέλτιστο συμφέρον του FIA World Rally Championship”.
“Μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε με πλήρη εμπιστοσύνη πως το WRC θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο και θα δυναμώσει, με εξελίξεις να βρίσκονται εν αναμονή, ενόψει και των τεχνικών κανονισμών του 2027”.
“Και πάλι, υπογραμμίσαμε την ικανότητα του πρωταθλήματος να προσαρμόζεται χωρίς να μειώνει το αγωνιστικό θέαμα, ενώ παράλληλα αγκαλιάζει με υπευθυνότητα τις προκλήσεις των καιρών μας”.
“Είμαστε επίσης χαρούμενοι που η χρήση των 100% βιώσιμων καυσίμων παραμένει ακρογωνιαίος λίθος της δέσμευσης του πρωταθλήματος να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα”.
Croatia will return to the FIA World Rally Championship in 2026 and 2027, following the signing of a three-year agreement that will also see the country host an FIA European Rally Championship (ERC) round in 2025*#WRC pic.twitter.com/Iqg4Eq5z0q
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 14, 2024
Για να διατηρηθεί ο ίδιος λόγος ισχύος-βάρους με το 2024, το ελάχιστο βάρος των Rally1 αγωνιστικών θα μειωθεί από τα 1260 στα 1180 kg. Επίσης, το μέγεθος του περιοριστή εισαγωγής αέρα έχει μειωθεί από τα 36 στα 35 mm.
Τέλος, η FIA έφερε ως θετικό παράδειγμα την περίπτωση του Martins Sesks, ο οποίος στο φετινό Rally Πολωνίας πήρε μέρος με μη-υβριδικό Rally1 spec Ford Puma. Η συμμετοχή αυτή, λειτούργησε εν πολλοίς και σαν απόδειξη πως τα Rally1 χωρίς τις μπαταρίες είναι μια βιώσιμη εναλλακτική, που δεν συνεπάγεται εκπτώσεις στο θέαμα και την ανταγωνιστικότητα του θεσμού”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!