Ο George Russell εκτιμά πως είναι πλέον η κατάλληλη στιγμή ώστε η FIA να εφαρμόσει σύστημα με σταθερούς και εργαζόμενους αγωνοδίκες, ώστε να γίνουν πιο σταθερές οι αποφάσεις που λαμβάνονται από αγώνα σε αγώνα.
Η δήλωση αυτή του οδηγού της Mercedes έρχεται κατόπιν όσων συνέβησαν σε Austin και Μεξικό, με τους Verstappen και Norris να εμπλέκονται σε πολλαπλές περιπτώσεις και τον Ολλανδό από τη μία να παίρνει δύο ποινές των 10 δευτερολέπτων, αλλά και τον Βρετανό από την άλλη να παίρνει 5 δευτερόλεπτα ποινής στην COTA.
Ο Verstappen αντέκρουσε και τις δύο ποινές εις βάρος του, ενώ ο Norris, ενόψει του GP του Sao Paulo το προσεχές τριήμερο, σχολίασε πως μέσα του νιώθει ότι ο Verstappen γνωρίζει ότι έκανε λάθος στις αποφάσεις του στον αγώνα του Μεξικό.
Όσα συνέβησαν άνοιξαν ξανά τον διάλογο γύρω από το πώς ερμηνεύονται οι οδηγίες της F1. Έτσι, ο Russell, που είναι και ο πρόεδρος της Ένωσης Οδηγών Grand Prix, δήλωσε πως, αν και θεωρεί ότι οι κανονισμοί δεν χρειάζονται ριζική αναθεώρηση, απαιτείται ένα σταθερό σώμα εποπτών που θα βελτιώσει τη σταθερότητα των ποινών στον τρόπο και τις περιστάσεις που αυτές αποδίδονται.
Ο Βρετανός δήλωσε επί του θέματος: “Προσωπικά, όχι ως σύνολο, δεν θεωρώ (πως οι κανονισμοί) χρειάζονται ριζική αναθεώρηση. Απλά χρειάζονται κάποιες βελτιώσεις ή μικρές προσθήκες. Είναι αρκετά σαφή τα περισσότερα”.
“Οι οδηγίες θα πρέπει να είναι σε ισχύ αλλά επίσης θα πρέπει να θυμόμαστε πως είναι οδηγίες. Δεν είναι γραπτοί κανόνες και επαφίεται στους αγωνοδίκες το να πάρουν τη βέλτιστη κρίση επ’ αυτών. Όταν τα πράγματα εξαρτώνται από την ερμηνεία, και όταν παίζει ρόλο η συνέπεια, τότε θα μπορούσαμε να επιχειρηματολογήσουμε υπέρ της χρήσης των ίδιων αγωνοδικών σε κάθε αγώνα. Θα υπάρχει καλύτερη σταθερότητα επειδή θα ερμηνεύουν τα συμβάντα με τον ίδιο τρόπο. Και οι οδηγοί κατανοούν ακριβώς το τί να αναμένουν σε μια δεδομένη περίσταση”.
“Πραγματικά νιώθω, και αυτό είναι προσωπικό, δεν μιλώ εκ μέρους των οδηγών, πως είμαστε πλέον σε ένα σημείο στο άθλημα που χρειαζόμαστε εργαζόμενους, επαγγελματίες αγωνοδίκες που να κερδίζουν κανονικά τον μισθό τους”.
“Να μην είναι επί της ουσίας εθελοντές. Στο σώμα των αγωνοδικών που έχουμε αυτή τη στιγμή, έχουμε σίγουρα αρκετούς καλά καταρτισμένους. Δεν θέλω να πω κάτι άσχημο προς τους τρέχοντες αγωνοδίκες, απλά λέω πως νιώθω ότι θα έπρεπε να έχουμε κάθε εβδομάδα το ίδιο σύστημα εποπτείας αγώνα”.
George Russell’s road to his first win at Brazil 2022 🏆🤩 #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/gw5mzYPp4c
— Formula 1 (@F1) October 31, 2024
Η FIA, από τη θέση της, θέλει να συνομιλήσει με τους οδηγούς για καλύτερο ξεκαθάρισμα γύρω από τις οδηγίες για τους μελλοντικούς αγώνες. Ο Max Verstappen, ωστόσο, που έχει πολλάκις αναφερθεί στο γεγονός πως χάνει το ενδιαφέρον του με τη F1, θεωρεί πως οι πολλοί κανονισμοί δεν κάνουν καλό.
Μιλώντας ενόψει του GP του Sao Paulo, ο οδηγός της Red Bull δήλωσε: “Ποτέ δεν πρόκειται να είναι τέλεια τα πράγματα. Ακόμα και αν αφαιρέσουμε εντελώς τους κανόνες, τότε μπαίνεις σε μάχες και δεν θα ξέρεις τί επιτρέπεται και τί όχι”.
“Έπειτα, όταν έχεις υπερβολικούς κανόνες, θες λιγότερους. Απλά η κατάσταση πάει από το ένα στο άλλο άκρο συνεχώς. Αν θεωρώ πως το άθλημα είναι υπερβολικό στους κανονισμούς; Πιθανώς ναι. Θέλω να πω, γενικά, οι κανονισμοί απλά γίνονται κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι. Δεν θεωρώ πως πάντα αυτός είναι ο σωστός τρόπος”.
Ο Russell, από την πλευρά του, θεωρεί πως μαζί με επαγγελματίες αγωνοδίκες, οι οδηγίες χρειάζονται και ξεκαθάρισμα, όμως αυτό συμβαίνει μόνο όταν τα λεγόμενά τους δοκιμάζονται από κάποια ιδιάζουσα περίσταση.
“Εάν διαβάσετε τους κανόνες, υπάρχουν γραμμές που λένε ότι εάν οδηγείς παράλογα ή επικίνδυνα, θα τιμωρηθείς. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι εάν ένας οδηγός αργήσει να φρενάρει και χάσει τη στροφή στην έξοδο, τότε μιλάμε για παράλογη οδήγηση εκτός πίστας”.
“Υπάρχει στοιχείο ερμηνείας εδώ, σίγουρα θα πρέπει να ξεκαθαριστεί λίγο αυτό. Στο τέλος της ημέρας, κάθε συμβάν είναι διαφορετικό. Σίγουρα, τα πράγματα τώρα βρίσκονται σε εξέλιξη…είναι σαν την ασφάλεια των μονοθεσίων, πρέπει να υπάρξει ένα σοβαρό ατύχημα για να γίνει η πραγματική πρόοδος με τους κανονισμούς”.
“Το ίδιο ισχύει και με τους κανονισμούς για την οδήγηση. Χρειάζεσαι κάτι ή κάποιες λάθος αποφάσεις ή πράγματα να περάσουν το όριο πριν συνειδητοποιήσεις ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!