Τα μονοθέσια της Formula 1 για το 2026 θα είναι περίπου δύο δευτερόλεπτα πιο γρήγορα ανά γύρο ως αποτέλεσμα των αλλαγών στους κανονισμούς που έγιναν από τη FIA.
Η επόμενη γενιά των αυτοκινήτων της F1 αποκαλύφθηκε πριν από το Καναδικό Grand Prix, αλλά, μετά από ανησυχίες που εκφράστηκαν σχετικά με το πιθανό επίπεδο απόδοσής τους, προκηρύχθηκαν αλλαγές.
Ο επικεφαλής σε ζητήματα των μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε ότι η νέα έκδοση των κανονισμών θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα να είναι περίπου ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο πιο αργά από τα τρέχοντα μονοθέσια.
«Έχει υπάρξει αύξηση της κάθετης δύναμης του αυτοκινήτου κατά περίπου 50 μονάδες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τομπάζης.
«Αυτό έχει φέρει την απόδοση από το πιθανό μείον 40% σε σύγκριση με τα τρέχοντα αυτοκίνητα, σε περίπου μείον 15% όσον αφορά την κάθετη δύναμη. Όσον αφορά την απόδοση, το γυρολόγιο των αυτοκινήτων είναι πολύ κοντά στα τρέχοντα αυτοκίνητα. Όλα θα γίνουν όπως είχαμε υποσχεθεί τον Ιούνιο.»
Όταν ρωτήθηκε για το ποια θα ήταν η ταχύτητα των αυτοκινήτων αν δεν είχαν γίνει τροποποιήσεις στους κανονισμούς που δημοσιεύθηκαν αρχικά, ο Τομπάζης είπε: «Αν δεν είχαμε κάνει καμία αλλαγή μετά τον Ιούνιο, υποθέτω ότι θα ήταν πιθανώς περίπου δύο δευτερόλεπτα πιο αργά».
Αναφέροντας στο που είχε επικεντρωθεί η προσοχή των αλλαγών για το 2026 ώστε να προστεθεί η κάθετη δύναμη και ο χρόνος στον γύρο, ο Τομπάζης εξήγησε ότι αυτές αφορούσαν αρκετές βασικές περιοχές του αυτοκινήτου.
«Οι κύριες αλλαγές στην αεροδυναμική ήταν η ελαφρά αύξηση του “κουτιού” στο οποίο βρίσκεται το μπροστινό φτερό», είπε.
«Έχουμε επίσης προσθέσει τον “φράχτη” της εμπρός αεροτομής στο ίδιο στυλ που υπήρχε σε προηγούμενα αυτοκίνητα.»
«Έχουμε προσθέσει λίγο χώρο για εξαρτήματα μπροστά από το πάτωμα. Έχουμε αυξήσει το μέγεθος του διαχύτη, ο οποίος ξεκινά λίγο πιο μπροστά και είναι λίγο μεγαλύτερος.»
«Έχουμε επανασχεδιάσει κάποια μέρη του αμαξώματος γύρω από τους μπροστινούς τροχούς, και συνεχίζουμε να εξελίξουμε προσπαθώντας να φτάσουμε σε κάποιες τελικές ρυθμίσεις για το πίσω μέρος του αμαξώματος, και πώς αυτό αλληλεπιδρά με τον διαχύτη σε αυτή την περιοχή.»
Οι αλλαγές που έγιναν στους κανονισμούς περιλαμβάνουν αρκετές τροποποιήσεις στην εμπρός πτέρυγα. Εν τω μεταξύ, προστέθηκε μια λωρίδα κάτω από το αμάξωμα για να βοηθήσει στη διεύθυνση της ροής του αέρα, όπως συνέβαινε πριν από την αναθεώρηση των κανονισμών το 2019, όταν οι λωρίδες αφαιρέθηκαν εντελώς. Εν τω μεταξύ, η «σανίδα του πατώματος» μπορεί τώρα να έχει τρία τμήματα, αντί για δύο.
Για να μειωθεί η κάμψη του δαπέδου, υπάρχει τώρα περιθώριο για περισσότερα μεταλλικά στηρίγματα, καθώς ο αριθμός τους αυξάνεται από δύο σε τρία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!