Η ώρα που στην χώρα μας χτυπά η καρδιά του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού έφτασε για ακόμα μια χρονιά, με το EKO Rally Acropolis να έρχεται για να σαρώσει τα πάντα το τριήμερο 6-8 Σεπτεμβρίου, την ώρα που η μάχη για τον τίτλο στο WRC βρίσκεται στο απόγειό της!
Έχει γίνει πλέον συνήθεια από το 2021 και μετά: από την επιστροφή του Rally των Θεών στο καλεντάρι του WRC, η χώρα μας στρέφει τα βλέμματα πάνω της στις αρχές του Σεπτεμβρίου, διοργανώνοντας ένα απαιτητικό event για τα πληρώματα και τις ομάδες, με απίστευτο, ωστόσο φυσικό κάλλος και πολύ θετικές εντυπώσεις στη FIA.
Για ακόμα μια χρονιά, και την τελευταία απ’ ό,τι φαίνεται στο τωρινό του slot (μετακινείται στον παραδοσιακό Ιούνιο από το 2025), τα ορεινά της Βοιωτίας, της Φθιώτιδας και της Κορινθίας φιλοξενούν τα “άγρια άλογα” της Rally1 κατηγορίας, καθώς και όλες τις άλλες κατηγορίες αλλά και πολλές τοπικές συμμετοχές.
Συμμετοχές
72 συμμετοχές περιλαμβάνει στο σύνολό του το φετινό Rally Acropolis, με 9 εκ των οποίων να ανήκουν στην κορυφαία κατηγορία.
Για πρώτη φορά φέτος, υπάρχει απόλυτη συμμετρία στους τρεις μεγάλους κατασκευαστές: Toyota, Hyundai και M-Sport κατεβάζουν από τρία Rally1 αγωνιστικά, στο κυνήγι ενός δυνατού αποτελέσματος σε ένα event που, μόνο εύκολο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Η πρωταθλήτρια Toyota, κατεβαίνει με τους σταθερούς Elfyn Evans και Takamoto Katsuta, ενώ και ο Sebastien Ogier θα πάρει εκκίνηση, έχοντας στο παλμαρέ του την κατάκτηση του Rally Acropolis, πίσω στο 2011!
Όσο για τον πρωταθλητή, Kalle Rovanpera, αν και έχει κερδίσει στα τελευταία 2 από τα 3 Acropolis, το part-time πρόγραμμά του δεν περιλάμβανε τη χώρα μας!
Η Hyundai θα κατέβει με τους Thierry Neuville και Ott Tanak, ενώ η σταθερή παρουσία του Dani Sordo σε Acropolis θα συνεχιστεί για ακόμα μια σεζόν, με το φετινό event να είναι ίσως και ο τελευταίος αγώνας της καριέρας του!
Τέλος, η M-Sport θα πλαισιώσει τους σταθερούς της Adrien Fourmaux και Gregoire Munster με τον Ιορδάνη Σερδερίδη! Αν και πέρυσι ανακοίνωσε πως θα ήταν η τελευταία φορά που θα έτρεχε στο επίπεδο αυτό, ο Έλληνας οδηγός δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην πρόκληση ενός ακόμα Acropolis και θα ξεσηκώσει και φέτος το κοινό της χώρας του!
Πέρα από τη συμμετοχή του Σερδερίδη, ξεχωρίζουν ακόμα πολλά ελληνικά πληρώματα που θα προσπαθήσουν να πετύχουν ένα αξιοθαύμαστο αποτέλεσμα στις απαιτητικές ειδικές του Acropolis.
Ασφαλώς, ξεχωρίζουν στη Rally2 κατηγορία οι Βασιλάκης/Krawszik με Ford Fiesta, οι Αθανασούλας/Ζακχαίος με Skofa Fabia Evo, Κεχαγιάς/Πετρόπουλος με Skofa Fabia R5, Ρουστέμης/Βακλώρης, επίσης με Fabia R5, Χαλκιάς/Κόμνος με Clio Rally3 και Στεφανής/Στεφανής με Ford Fiesta Rally3.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το σύνολο των 72 συμμετοχών μπορείτε να βρείτε εδώ!
Πρόγραμμα και χάρτες
Για ακόμα μια σεζόν, το Rally απαρτίζεται από 15 συνολικά ειδικές, με μια εξ’ αυτών να είναι υπερειδική.
Αρχικά, το ζέσταμα ξεκινά από την Πέμπτη, με το shakedown στην ειδική Λυγαριά, λίγο έξω από τη Λαμία, όπου και θα χτυπά και φέτος η καρδιά του Rally.
Μάλιστα, φέτος η εκκίνηση του event δε θα δοθεί κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, αλλά στην Έκθεση της Λαμίας.
Με κάθε επισημότητα, η δράση ξεκινά την Παρασκευή με διπλά περάσματα στις ειδικές Άνω Παύλιανη, Δάφνη και Ταρζάν.
Πρώτη ειδική της ημέρας, στις 07:58 η Άνω Παύλιανη, σε μια διαδρομή που συνδυάζει την περσινή ειδική της Παύλιανης αλλά και νέα μονοπάτια.
Η Δάφνη, θυμίζει εν πολλοίς την ειδική του Πύργου από την περίοδο 2021/2022, ενώ η Ταρζάν μένει απαράλλαχτη, στη βάση του “συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει”.
Το Σάββατο βρίσκει τα πληρώματα να “κατηφορίζουν” προς τα νότια. Μονή ειδική Ρεγκίνι στις 08:16, ενώ ακολουθεί επίσης μονή ειδική στη Θήβα και το πρώτο πέρασμα στην ειδική Άγιοι Θεόδωροι.
Μετά από πέρασμα στο γνώριμο Λουτράκι (θα έχει και tyre fitting zone το μεσημέρι) αλλά και τη δεύτερη Άγιοι Θεόδωροι, τα πληρώματα και τους θεατές περιμένει το “κερασάκι στην τούρτα” του φετινού Acropolis: η υπερειδική στα ΣΕΑ Μαλακάσας “Σείριος”.
Σε μια διαδρομή που συνδυάζει τεχνικά περάσματα μέσα από το parking των ΣΕΑ, αλλά και χιλιόμετρα πάνω στην Ε.Ο. Αθηνών Λαμίας, στόχος των διοργανωτών είναι να ξεχωρίσουν για ακόμα μια χρονιά, έχοντας περάσει πρώτα από Σύνταγμα, ΟΑΚΑ και Πλατεία Νερού.
Τέλος, η Κυριακή κλείνει με τρεις ειδικές: μονό πέρασμα από την ειδική Οινοχώρι που είναι εντελώς νέα στις ομάδες, ενώ ακολουθεί διπλή δοκιμασία στο πασίγνωστο Ελευθεροχώρι. Το δεύτερο, μάλιστα, πέρασμα θα είναι και η Power Stage του event.
Μετά τη δράση στις ειδικές, ακολουθεί η καθιερωμένη τελετή απονομής στην Έκθεση της Λαμίας.
Το status quo στο πρωτάθλημα
Με το Acropolis να αποτελεί μια δοκιμασία που δεν επιβραβεύει τον πιο γρήγορο, αλλά τον πιο επίμονο και υπομονετικό, τα πληρώματα που διεκδικούν τον τίτλο έχουν μπροστά τους μια τεράστια δοκιμασία να ανταπεξέλθουν.
Ο πρωτοπόρος αυτή τη στιγμή στο πρωτάθλημα, Neuville, απολαμβάνει μεν μια διαφορά 27 βαθμών από τον Ogier, όμως γνωρίζει πως αυτή μπορεί εύκολα να εξαϋλωθεί σε κλάσματα δευτερολέπτου σε ένα “σπαστήρι” όπως το Acropolis.
“Το Rally Acropolis είναι τεράστια πρόκληση και είναι πολύ μακρύς αγώνας. Στο αυτοκίνητο υποφέρουμε από τη ζέστη και το σκληρό τερέν. Οι ειδικές πάντα παρουσιάζουν εναλλαγές. Ερχόμαστε αντιμέτωποι με διαφορετικά προφίλ”, σχολίασε ο Βέλγος ενόψει του εθνικού μας αγώνα.
“Τον απολαμβάνω πολύ σαν αγώνα, μου αρέσει η δυσκολία του να πρέπει να διαχειριστείς τα ελαστικά σου αλλά και το αυτοκίνητό σου. Οι δρόμοι είναι εντελώς διαφορετικοί σε σχέση με ό,τι βλέπουμε σε άλλους αγώνες. Έχουμε ένα καλό πακέτο και συνήθως τα πάμε καλά στην Ελλάδα. Ελπίζω και φέτος να συμβεί το ίδιο”.
Από την πλευρά του ο Ogier βρέθηκε μόλις στη Φινλανδία να είναι το κορυφαίο Toyota Yaris στο Πρωτάθλημα. Έτσι, όλα δείχνουν πως το part-time φετινό πρόγραμμα, θα καταλήξει σε ένα full-time δεύτερο σκέλος για το πλήρωμα Ogier/Landais.
Ο Ogier είναι σαφώς χορτασμένος από τίτλους, ωστόσο η προοπτική ενός 9ου τίτλου, ειδικά σε μια χρονιά που δεν έχει πάρει παντού εκκίνηση, είναι μια εντελώς διαφορετική πρόκληση. Εάν αυτό συνδυαστεί και με νίκη σε έναν αγώνα που δεν τον έχει πάει καλά, με μόλις μια νίκη στην καριέρα του, τότε σίγουρα υπάρχει το κίνητρο για έναν εντυπωσιακό αγώνα από τον Ogier στο Acropolis.
Μπορεί Tanak και Evans να έχασαν αρκετό έδαφος μετά τα προβλήματά του στη Φινλανδία, όμως ξέρουν πως οι ευκαιρίες δεν περισσεύουν στο Acropolis. Εκμεταλλευόμενοι την καλύτερη θέση εκκίνησης την Παρασκευή σε σχέση με τον Neuville, σκοπός τους θα είναι να ροκανίσουν τη διαφορά και να δουν τί μπορούν να πάρουν από το Rally. Θα πρέπει, πρώτα, ωστόσο να επιβιώσουν και οι ίδιοι…
Τέλος, στους Κατασκευαστές, η Hyundai απολαμβάνει ένα ισχνό πλεονέκτημα 20 βαθμών, το οποίο μόνο ασφάλεια δεν πρέπει να δίνει στους Κορεάτες. Εάν θέλει να πάρει ξανά το Κατασκευαστών για πρώτη φορά από το 2020, η Hyundai θα πρέπει να παίρνει σταθερά βαθμούς απ’ όλα της τα πληρώματα, έως και το τέλος της σεζόν. Πιο πίσω, στους 207 βαθμούς, ακολουθεί η M-Sport.
Κλείνοντας, και με την προσμονή για ένα απροβλημάτιστο και γεμάτο όμορφες στιγμές και εικόνες για όλους μας, Acropolis, η μάχη για τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally περνά δυναμικά από τη χώρα μας, η οποία έχει όλα τα φώτα να παίξει τον ρόλο του ρυθμιστή με τη μοναδική της φύση και δυσκολία.
Ποιος θα ανέβει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου το μεσημέρι της Κυριακής και ποιος θα φύγει κερδισμένος απ’ τη Λαμία;
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση στα ελληνικά βουνά, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!