Η αποκάλυψη του οδηγού της McLaren αφότου ανέβηκε στην κορυφή των προκριματικών του ιταλικού GP υπογραμμίζει πόσα πολλά έχει κερδίσει η ομάδα για να νικήσει τη Red Bull και τις υπόλοιπες της F1 σε περιοχές όπου προηγουμένως δυσκολευόταν.
Ο Lando Norris λέει ότι η McLaren μπορεί τώρα να πηγαίνει 20 χλμ./ώρα πιο γρήγορα στις ευθείες της Monza σε σύγκριση με το μονοθέσιό της στη Formula 1 του 2023, αφού κέρδισε στα προκριματικά του Ιταλικού Grand Prix.
Ο Norris κέρδισε την πέμπτη του pole της καριέρας του στην F1 στη Monza, με τον team-mate του Oscar Piastri δεύτερο μπροστά από τον George Russell της Mercedes, το ζευγάρι της Ferrari και τον Lewis Hamilton.
Ο Max Verstappen ήταν ο κορυφαίος οδηγός της Red Bull στην έβδομη θέση, τις χαμηλότερες κατατακτήριές του στη Monza από το 2020.
Αυτό είναι ένα σοκ, δεδομένης της αεροδυναμικής απόδοσης σε ευθεία και της ικανότητας DRS που είναι το κλειδί για να είσαι γρήγορος στη Monza ήταν προηγουμένως σημαντικά δυνατά σημεία του πακέτου της Red Bull στη νέα εποχή των μονοθεσίων από το 2022.
Αυτό έχει μικρότερη σημασία από ό,τι στην πιο τεχνική πίστα του Spa που παραδοσιακά συνδυάζεται με τη Monza όσον αφορά το πού ορισμένα αυτοκίνητα είναι δυνατά ή αδύναμα, λόγω της συγκριτικής έλλειψης συνολικών στροφών και στροφών υψηλής ταχύτητας στην ιταλική πίστα.
Όταν ρωτήθηκε από το εάν οι τακτικές slipstream ήταν το κλειδί για το αποτέλεσμα της McLaren στη Monza το Σάββατο, ο Norris εξήγησε πώς αντίθετα «ήμασταν γρήγοροι μόνοι μας» λόγω της δουλειάς που έκανε η ομάδα για να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση.
Η McLaren προκρίθηκε στην έβδομη και ένατη στo ίδιo GP πέρυσι, με τον Piastri να προηγείται και τον Norris να δυσκολεύεται να περάσει τον οδηγό της Williams Alex Albon στον αγώνα, τον οποίο ονόμασε “πιθανώς έναν από τους χειρότερους αγώνες μας πέρυσι” πριν από την έναρξη της δράσης αυτού του Σαββατοκύριακου.
«Όταν συγκρίνετε φέτος με πέρυσι, είμαστε 20 χλμ./ώρα ή και πιο γρήγορα στις ευθείες», είπε ο Norris στη συνέντευξη Τύπου μετά τα προκριματικά.
“Είναι πολλά. Πέρυσι ήμασταν αρκετά συγκλονιστικοί στην ευθεία, κάτι που ήταν λίγο έκπληξη, αλλά δείχνει τη διαφορά μεταξύ του πότε δεν είσαι προετοιμασμένος και του όταν είσαι προετοιμασμένος για έναν αγώνα, το που ήμασταν πέρυσι καικ το που βρισκόμαστε τώρα.
Ωστόσο, ο Norris υποβάθμισε τον αντίκτυπο της σημαντικής αναβάθμισης από το Zandvoort της McLaren ως καθοριστικής σημασίας για τις επιδόσεις της στη Monza μέχρι στιγμής αυτόν τον όρο, με τον Piastri να υπογραμμίζει επίσης πώς «το βασικό επίπεδο του αυτοκινήτου ήταν πραγματικά κάπως ρυθμισμένο νωρίτερα μέσα στη χρονιά και μπορέσαμε να το βελτιώσουμε λίγο σταδιακά».
Ο Norris πρόσθεσε: “Σίγουρα – κάθε μικρό μετράει. Σίγουρα έχουμε κάνει μερικά μικρότερα βήματα προς τα εμπρός, αλλά ορισμένες από τις αναβαθμίσεις που είχαμε ήταν συγκεκριμένες για την πίστα.
“Το πίσω φτερό που είχαμε, το οποίο ήταν το κύριο μέρος της αναβάθμισης το περασμένο Σαββατοκύριακο, το έχουμε ξανατρέξει εδώ. Επομένως, δεν είναι όπως κάτι που δούλευε τέλεια εκεί, θα δουλέψει και εδώ.
«Το είχαμε αυτό, αλλά είχαμε και την πίσω πτέρυγα ξανά αυτό το Σαββατοκύριακο. Άρα, είναι συγκεκριμένα πράγματα, αλλά δεν είναι ότι φέραμε την επανάσταση στο αυτοκίνητο ή κάναμε το αυτοκίνητο να νιώθει πολύ καλύτερο.
«Είναι λίγο πιο αποτελεσματικό. Είναι μικρότερα πράγματα, αλλά τα μικρότερα πράγματα κάνουν μεγάλες διαφορές στο τέλος.
«Αν έχεις ένα ή δύο μικρότερα γλιστρήματα [λιγότερα] σε έναν μόνο γύρο, μπορείς να κερδίσεις μισό δέκατο, ένα δέκατο, πολύ γρήγορα επειδή τα ελαστικά είναι σε καλύτερη κατάσταση, η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη και τέτοια πράγματα.
“Σίγουρα βοήθησε, αλλά νομίζω λιγότερο από ό,τι περίμεναν όλοι. Όπως, πολλά εξαρτήματα, αλλά τίποτα από μόνο του που να σημαίνει ότι “θα είμαστε 0,3 δευτερόλεπτα πιο γρήγοροι ξαφνικά”.
“Λοιπόν, βήματα προς τα εμπρός, αλλά χρειαζόμαστε ακόμα περισσότερα. Όπως και να το κάνουμε, πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα και νομίζω ότι όταν πηγαίνουμε στις αναλύσεις, υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία ο Oscar κι εγώ παραπονιόμαστε και θα μας αρέσει να βελτιωνόμαστε και εργαζόμαστε σκληρά για να συνεχίσουμε να προσπαθούμε και να το κάνουμε αυτό».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!