Ο τεχνικός διευθυντής της RedBull, PierreWache, παραδέχτηκε πως η ομάδα του μάλλον έχει πιάσει ταβάνι με την εξέλιξη του μονοθεσίου, αν και εκτιμά πως κανείς ακόμα δεν έχει πετύχει ταβάνι υπό τους ισχύοντες κανονισμούς.
Η ομάδα του Milton Keynes αποτελεί το ξεκάθαρο σημείο αναφοράς στην εποχή των ground effect μονοθεσίων που ξεκίνησε το 2022. Κατά την περίοδο αυτή, ο Max Verstappen έχει αναδειχτεί νικητής στα σχεδόν ¾ των αγώνων που έχουν γίνει, προσθέτοντας ακόμα δύο τίτλους στο παλμαρέ του, μαζί με αυτόν του 2021.
Οι αντίπαλες ομάδες, όμως, McLaren, Mercedes και Ferrari, έχουν βελτιωθεί κατά πολύ, συρρικνώνοντας το πλεονέκτημα που απολάμβαναν οι Κόκκινοι Ταύροι. Ειδικά μετά το φετινό GP του Miami, όπου ο Lando Norris πήρε την πρώτη του νίκη με τη McLaren, η Red Bull δείχνει να απειλείται σταθερά. Έκτοτε, νικητές έχουν αναδειχτεί οι Piastri, Hamilton, Russell και Leclerc, φτάνοντας τον αριθμό των συνολικών νικητών φέτος σε 7 διαφορετικά πρόσωπα.
Ερωτηθείς σε αποκλειστική συνέντευξη με το Motorsport.com για το εάν η RB20 απέδωσε τα αναμενόμενα βάσει της χειμερινής προετοιμασίας, ο Pierre Wache απάντησε: «Θα έλεγα πως όχι ιδιαίτερα».
«Βελτιωθήκαμε σε σχέση με πέρυσι, χωρίς αμφιβολία. Δεν αποδώσαμε όμως ό,τι αναμέναμε σε κάποιους τομείς. Ειδικά στις γρήγορες στροφές, περιμέναμε κάτι παραπάνω απ’ ό,τι καταφέρνουμε αυτή τη στιγμή».
«Χωρίς να σκεφτούμε την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου, βάσει μόνο των δικών μας αναφορών, περιμέναμε πως θα είχαμε κάνει κάτι καλύτερο με τα εργαλεία μας. Θεωρώ πως υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που σχετίζονται με αυτό. Χρησιμοποιούμε μια αρκετά παλιά αεροσήραγγα ενώ επίσης έχουμε και περιορισμένους πόρους σε εξέλιξη λόγω του ATR (πλαφόν στις ώρες εξέλιξης βάσει θέσης στο Πρωτάθλημα) ενώ είμαστε και στην τρίτη περίοδο των ισχύοντων κανονισμών».
Πάνω στο εάν η Red Bull έχει ξεκινήσει να βρίσκει ταβάνι όσον αφορά την εξέλιξη του πακέτου της, ο Wache παραδέχτηκε το εξής: «Το ταβάνι μας (με τον συγκεκριμένο σχεδιασμό) μάλλον το έχουμε βρει. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως αυτό είναι και το τελικό ταβάνι».
«Στον κόσμο αυτό παίρνεις ιδέες και από τους άλλους επίσης. Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, πολύς κόσμος πήρε ιδέες μας, θεμελιωδώς, όμως, χρειάζεσαι και τους άλλους για να πάρεις και εσύ ιδέες και να βελτιωθείς επίσης. Θεωρώ πως αυτό έχει ξεκινήσει να γίνεται πλέον και αυτό μας προσφέρει ευκαιρίες για υψηλότερο ταβάνι».
Ο Verstappen πέρυσι έσπασε το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν, εξασφαλίζοντας 19 νίκες σε ένα πρωτάθλημα 23 αγώνων. Επίσης, ο Ολλανδός έσπασε και το ρεκόρ για τις περισσότερες σερί νίκες, ανάμεσα σε Miami και Monza, με 10 συνολικά.
🗓️ 5 September 2021 🗓️ A first win on home turf 🏆#F1 || #DutchGP 🇳🇱 pic.twitter.com/hai6uIUIH9
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 20, 2024
Η συγκεκριμένη κυριαρχία ήταν κάτι που αρκετοί ανέμεναν να συνεχιστεί και φέτος. Αν και μέχρι το Miami τα πράγματα έδειχναν πως θα πήγαιναν σε αυτό το μονοπάτι, έκτοτε μόνο εύκολοι δεν είναι οι αγώνες για το δίδυμο Red Bull – Verstappen.
«Θεωρώ πως περιμέναμε τον ανταγωνισμό να μας πιάσει και νωρίτερα για να είμαι ειλικρινής», επέμεινε ο Wache.
«Όταν ξεκινήσαμε το 2022, δεν περιμέναμε πως θα είχαμε το ταχύτερο μονοθέσιο. Η Ferrari ξεκίνησε με το ταχύτερο πακέτο το 2022. Περιμέναμε τεράστιο ανταγωνισμό το 2023, αλλά αυτό δεν συνέβη».
«Περιμέναμε, ακόμα, τον ανταγωνισμό να είναι κοντά μας από την αρχή (φέτος). Το περιμέναμε αυτό επειδή ο χρόνος που μπορείς να βρεις στο μονοθέσιο περιορίζεται φυσικά υπό τους κοινούς κανονισμούς. Μετά τους πρώτους τέσσερις/πέντε αγώνες, οι άλλες ομάδες μας έπιασαν, πιθανώς με μια μικρή καθυστέρηση, αλλά το περιμέναμε ήδη από την αρχή του 2024 για να είμαι ειλικρινής».
Τέλος, όταν ρωτήθηκε για το εάν η διαφορά που κλείνει οφείλεται περισσότερο σε βελτίωση των υπολοίπων παρά σε μικρότερα από τα αναμενόμενα κέρδη στην εξέλιξη της RB20, ο Wache απάντησε: «Θεωρώ πως ισχύουν και τα δύο».
«Οι περιορισμοί που έχουμε με τους κανονισμούς αυτούς είναι αρκετά μεγάλοι και αυτό που μπορείς να κάνεις για να βρεις σημεία βελτίωσης είναι όλο και πιο δύσκολο. Έπειτα, είναι σχεδόν σίγουρο ότι, επειδή οι κανονισμοί διατηρούνται ίδιοι, ο ανταγωνισμός θα επανέλθει σε κάποια φάση».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!