Βλέποντας δύο Yaris της να εγκαταλείπουν σήμερα, η Toyota είδε τον Sebastien Ogier να ανεβαίνει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου, όμως ο πραγματικός κερδισμένος είναι ο Thierry Neuville και η Hyundai!
Πάμε να δούμε όσα έγιναν σήμερα, στην τελευταία και πιο δραματική ημέρα του Rally των χιλίων λιμνών.
4 ειδικές περιλάμβανε η τρίτη και τελευταία ημέρα του Rally Φινλανδίας. Και ενώ όλα έδειχναν αρκετά ήσυχα στις πρώτες θέσεις, ήρθαν δύο εγκαταλείψεις να ανατρέψουν τα πάντα και να βάλουν φωτιά, τόσο στο βάθρο του αγώνα όσο και στο πρωτάθλημα.
Kalle Rovanpera και Elfyn Evans τέθηκαν εκτός μάχης στην SS19 και προτελευταία ειδική του Rally, κάτι που αποτέλεσε τεράστιο πλήγμα για την Toyota στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών.
Ο μεν Evans είχε έξοδο και εγκατάλειψη μόλις 200 m μέσα στην ειδική, ενώ ο πρωτοπόρος του αγώνα πέρασε πάνω από μεγάλη πέτρα μέσα στη διαδρομή, η οποία τον έθεσε εκτός πορείας και ρόλαρε με αποτέλεσμα να χτυπήσει πάνω σε δέντρο και να ακινητοποιηθεί ακαριαία το Yaris GR του!
That’s how disaster struck for the rally leaders on SS19 😱 (Crew OK) @KalleRovanpera / @JonneHalttunen @TGR_WRC #WRC | #SectoRallyFinland 🇫🇮 pic.twitter.com/4UoX35s0cP
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) August 4, 2024
Έτσι, οι Ιάπωνες έχασαν μια σίγουρη νίκη και ένα επάξιο 1-2 στη Jyvaskyla, λίγο μόλις χιλιόμετρα μακριά από την έδρα τους. Όχι όμως μόνο αυτό, αλλά είδαν τον Evans να απομακρύνεται από το κυνήγι του τίτλου, καθώς θα έφευγε με άδεια χέρια από τη Φινλανδία.
“Δεν υπήρχε τίποτα να κάνω”, δήλωσε μετά την εγκατάλειψή του ο πρωταθλητής. “Όταν έφτασα να δω την πέτρα, δεν υπήρχε περίπτωση να προλάβω να την αποφύγω. Περάσαμε από πάνω και τίναξε όλο το αυτοκίνητο εκτός δρόμους. Είχαμε ένα μεγάλο τρακάρισμα και αυτό ήταν”.
“Περνούσαμε με τέταρτη σχέση στο κιβώτιο και υψηλή ταχύτητα. Τιναχτήκαμε εντελώς εκτός δρόμους. Είναι αρκετά απίστευτο το συναίσθημα που βιώνω. Με τον Jonne αυτή τη φορά δεν κάναμε τίποτα λάθος. Είχαμε τον τέλειο αγώνα μέχρι τώρα. Είχαμε τεράστια διαφορά για τη νίκη και ναι, αυτή τη φορά, σταθήκαμε υπερβολικά άτυχοι με την πέτρα”.
Δηλώσεις για τη δική του εγκατάλειψη έκανε και ο άλλος άτυχος της ημέρας, Evans.
“Είχα λίγο υποστροφή μπαίνοντας στην στροφή, άφησα το πόδι απ’ το γκάζι και έκανα μια λίγο πιο έντονη διόρθωση απ’ το αναμενόμενο ας πούμε. Αυτό μας έριξε στο χαντάκι και στην άλλη άκρη του δρόμου. Αυτό έφερε και το τέλος για μας, δυστυχώς”.
“Για να είμαι δίκαιος, το αυτοκίνητο σήμερα δεν ήταν κακό. Τη στροφή αυτή μπορέσαμε να την πάρουμε με τέρμα το γκάζι στο πρώτο πέρασμα. Θεωρώ πως αυτό μας έπιασε στον ύπνο στο δεύτερο πέρασμα”.
Όσο για τις πιθανότητές του για τον τίτλο, ο Ουαλός πρόσθεσε: “Τα πράγματα δείχνουν όλο και πιο δύσκολα πλέον, σίγουρα. Είχαμε ήδη μια διαφορά με την οποία δεν ήμασταν ικανοποιημένοι αλλά ήταν εντός του χεριού μας να την κλείσουμε. Τώρα, προφανώς, δεν μας βοήθησε καθόλου ό,τι συνέβη. Έχουμε ακόμα 4 rally, όλα μπορούν να συμβούν στο παιχνίδι αυτό και απλά πρέπει να συνεχίσουμε”.
Μετά και τις εγκαταλείψεις αυτές, το βάθρο της ημέρας διαμόρφωσαν οι Sebastien Ogier, Thierry Neuville και Adrien Fourmaux.
Ο Ogier ήταν το μοναδικό Yaris GR που δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα και πήρε με διαφορά τη νίκη από τον δεύτερο Neuville. Ο Βέλγος, βλέποντας τον Evans να μένει εκτός συνέχειας, και με “προίκα” τους 15 βαθμούς του Σαββάτου, χρειαζόταν απλά να τερματίσει και να πάρει το μέγιστο δυνατό απ’ την Κυριακή.
Έτσι, τερμάτισε 2ος στην Power Stage (4 βαθμοί) και αναδείχτηκε 4ος στη Super Sunday, παίρνοντας ακόμα 4 βαθμούς. 23 στο σύνολο για τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας που φτάνει πλέον τη διαφορά από τον Evans στους 34 και βάζει ισχυρά θεμέλια τίτλου.
Έναν θετικό αγώνα που μετουσιώθηκε σε βάθρο είχε και ο Γάλλος της M-Sport. Μπορεί να μην είχε το ρυθμό να κυνηγήσει σταθερά τα i20 N και Yaris GR, όμως η σταθερότητα και η συνέπειά του ανταμείβονται με το 4ο του βάθρο στη σεζόν και 18 συνολικά βαθμούς.
Δύο οδηγοί που είχαν εγκαταλείψεις από την Παρασκευή, Esapekka Lappi και Takamoto Katsuta, προσπάθησαν να τα δώσουν όλα σήμερα, προσπαθώντας να βοηθήσουν τις ομάδες τους. Ο μεν Φινλανδός ήταν ταχύτερος όλων στη Super Sunday και καρπώθηκε 7 βαθμούς (+3 στην Power Stage), ενώ ο δε Ιάπωνας έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, πήρε 5 βαθμούς και ακόμα 6 στην κατάταξη της Κυριακής.
Ο Lappi έτσι βοηθά την ομάδα του να διατηρηθεί στην κορυφή του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, την ώρα που οι βαθμοί του Katsuta δεν μετρούν για τους Κατασκευαστές, μιας και κατέβηκε ως το 4ο Yaris της Toyota.
Επόμενος αγώνας για το WRC το Rally των Θεών, ο εθνικός μας αγώνας, το Rallty Acropolis.
Από 6-8 Σεπτεμβρίου, τα ελληνικά βουνά σε Βοιωτία, Φθιώτιδα και Κορινθία θα βουλιάξουν από κόσμο που θα γεμίσει τις ειδικές, στο κυνήγι της μυρωδιάς του καμένου ελαστικού του χώματος που ανασηκώνουν τα ταχύτατα αγωνιστικά και της αδρεναλίνης του να στέκεσαι λίγα μόλις μέτρα από παγκόσμιους πρωταθλητές που κινούνται στο απόλυτο όριο!
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!