Οι Ιάπωνες φαίνεται να σκέφτονται το ενδεχόμενο να δώσουν τακτικές και εντολές προκειμένου να βοηθηθεί ο Evans στη μάχη του τίτλου, μετά και τα σημερινά μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Jari-Matti Latvala, η Toyota ζυγίζει το ενδεχόμενο του να εφαρμόσει εσωτερικές εντολές για να βοηθήσει τον Elfyn Evans, κατόπιν και των σημερινών ασυνήθιστων προβλημάτων που αντιμετώπισε και τον έχουν ρίξει στην 8η θέση της γενικής.
Μετά και το τέλος της Παρασκευής, ο Evans ήταν για τα καλά μέσα στο κόλπο της νίκης στη Φινλανδία, έχοντας μόλις 8 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Rovanpera.
Στη σημερινή SS12, ωστόσο το Yaris GR του Ουαλού αντιμετώπισε σοβαρή αστοχία στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Το συγκεκριμένο ζήτημα οδήγησε τον οδηγό σε τετακέ, από το οποίο συνέχισε χωρίς πρόβλημα. Έπειτα, ωστόσο, αναγκάστηκε να βραδυπορεί για όλη την ειδική αλλά και για όλη την SS13, μέχρι να φτάσει το αυτοκίνητό του στο μεσημεριανό service.
Όλη αυτή η απώλεια τον έριξε από την 2η στην 8η θέση της γενικής, πάνω από 6 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο Rovanpera.
Ο Evans έδειχνε πως θα μπορούσε να πάρει μια καλή συγκομιδή βαθμών σήμερα, το οποίο θα μείωνε τη διαφορά του οδηγού από τον Thierry Neuville στο πρωτάθλημα οδηγών, ακόμα και στους 5 βαθμούς, μιας και ο Βέλγος της Hyundai ήταν 4ος, και αρκετά μακριά σε χρόνο.
Πλέον, ο Evans βρίσκεται πίσω από τους Sami Pajari που τρέχει για πρώτη φορά με Rally1 Yaris της Toyota, αλλά και τους Oliver Solberg και Latvala που διαγωνίζονται με Rally2.
Ο Latvala δήλωσε έκπληκτος από το τεχνικό ζήτημα που αντιμετώπισε καθ’ οδόν ο Evans, ενώ παραδέχτηκε πως ήταν κάτι “ασυνήθιστο” και επιζήμιο για τις προοπτικές του οδηγού για τον τίτλο. Δεδομένης της παρούσας κατάστασης, άφησε μάλιστα να εννοηθεί πως η Toyota θα σκεφτεί και το ενδεχόμενο να δώσει εσωτερικές εντολές ώστε να μπορέσει ο Evans να φτάσει έως και την 5η θέση, μπροστά απ’ τον Pajari, μέχρι το τέλος της σημερινής δράσης, ελαχιστοποιώντας τη ζημιά.
Εάν η Toyota επιλέξει να προβεί σε μια τέτοια, σπάνια ομολογουμένως, τακτική, η απόφαση θα παρθεί από τον Kaj Lindstrom, αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας που αντικαθιστά τον Latvala για το Rally Φινλανδίας.
“Είναι πολύ, πολύ κακοτυχία όταν προκύπτει τεχνικό πρόβλημα σαν αυτό, δεν θες να συμβαίνουν τέτοια πράγματα όταν κυνηγάς το πρωτάθλημα”, δήλωσε στο Motorsport.com ο Latvala.
“Με την κατάσταση αυτή, ο κόσμος έχει ρωτήσει εάν σκεφτόμαστε να προβούμε σε τακτικές επειδή ο Sami είναι μπροστά απ’ τον Elfyn. Αυτό είναι κάτι που το σκεφτόμαστε”.
“Όταν μπαίνει στο παιχνίδι τεχνικό ζήτημα, τότε ίσως σκεφτείς πως αφενός έχεις έναν οδηγό που τρέχει μόνο για έναν αγώνα και αφετέρου πως έχεις και τη μάχη του πρωταθλήματος. Ευτυχώς, είναι μια απόφαση που δεν θα πρέπει να τη λάβω εγώ για το αυτό το τριήμερο. Είναι απόφαση του Kaj”.
“Πρόκειται για ασυνήθιστη αστοχία, δεν θεωρώ πως είχαμε ποτέ κατά το παρελθόν πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης”.
“Φυσικά, όμως, πάντα υπάρχουν ρίσκα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όταν κατασκευάζεις κάποια εξαρτήματα, μπορεί κάτι να έχει πάει στραβά. Γι’ αυτό και ίσως αστόχησε σήμερα”.
Iconic rally roads 🤩#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyFinland 🇫🇮 pic.twitter.com/YIy8o0pZTf
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) August 3, 2024
Η αστοχία στο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι το τελευταίο κομμάτι στο πάζλ της κακοτυχίας που δείχνει να κυνηγά (και) φέτος τον Evans, μετά από αρκετά επιζήμια κλαταρίσματα σε Κένυα, Πορτογαλία και Σαρδηνία.
Ωστόσο, ο Evans, που έχει κερδίσει δύο φορές μέχρι στιγμής το Rally Φινλανδίας, παραμένει προσηλωμένος στο να σώσει όσους περισσότερους βαθμούς γίνεται από το τριήμερο αυτό”.
“Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για ό,τι έγινε. Δεν έχει νόημα να κλαιγόμαστε, θα πρέπει να συνεχίσουμε”, δήλωσε ο Ουαλός στο Motorsport.com.
“Έμπαινα στη διασταύρωση, πήγα να πατήσω ξανά το γκάζι και ήταν ξεκάθαρο τότε πως χάσαμε το σύστημα μετάδοσης σε έναν από τους τροχούς. Προφανώς, αυτό μας έφερε ανάποδα αμέσως. Από εκεί και μετά δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο πέρα απ’ το να τερματίσουμε με όση ασφάλεια μπορούσαμε”.
“Θα πρέπει να συνεχίσουμε στο απογευματινό σκέλος, επειδή υπάρχουν βαθμοί που μπορούμε να πάρουμε απέναντι σε πληρώματα της Rally2 κατηγορίας”.
Η ατυχία του Evans έχει ανεβάσει στην 3η θέση τον Neuville, ο οποίος όμως δεν είναι καθόλου ικανοποιημένος απ’ το i20 N του σήμερα, μέχρι στιγμής.
“Δεν έχουμε βρει ακόμα κάποια λύση. Έχουμε λίγο-πολύ, δοκιμάσει τα πάντα. Θα κάνουμε κάποιες επιπλέον κινήσεις το απόγευμα, με διαφορετικά αμορτισέρ. Η απόδοση όμως είναι ανύπαρκτη. Ίσως η Toyota να έχει βελτιωθεί λίγο”.
“Γενικά, ωστόσο, θεωρώ πως θα μπορούσαμε να είμαστε ταχύτεροι, εάν είχαμε λίγο περισσότερη σταθερότητα στις αλλαγές στην πρόσφυση”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!