Επιλεγμένες ομάδες θα πρέπει να τοποθετήσουν νέες κάμερες στα ελεύθερα δοκιμαστικά του Grand Prix Βελγίου, ως μέρος νέας έρευνας της FIA πάνω στα flexi-wings.
Σύμφωνα με το motorsport.com, η αυξημένη χρήση εύκαμπτων πρόσθιων πτερύγων για την καλύτερη ισορροπία των μονοθεσίων έχει μπει κάτω από το μικροσκόπιο της Ομοσπονδίας τις τελευταίες εβδομάδες και υπάρχουν ερωτήματα από ορισμένους συμμετέχοντες όσον αφορά την κατάχρησή τους από μέρος του grid.
Μέχρι και πρόσφατα, στη FIA είχαν δείξει ικανοποιημένοι από τη συμπεριφορά τέτοιων αεροτομών, με τις στατικές δοκιμές να δείχνουν ότι οι κανόνες ακολουθούνταν. Ωστόσο, οι ομάδες πληροφορήθηκαν αυτήν την εβδομάδα ότι θα γίνουν νέες αναλύσεις προς κατανόηση της κατάστασης στο Grand Prix Βελγίου.
Σε τεχνική οδηγία από τον Νικόλα Τομπάζη, οι ομάδες ενημερώθηκαν ότι τα δοκιμαστικά της Παρασκευής στο Spa-Francorchamps θα χρησιμοποιηθούν από το κυβερνόν σώμα για τη συλλογή λεπτομερούς οπτικού υλικού γύρω από τη συμπεριφορά των πρόσθιων αεροτομών.
Συγκεκριμένα, πάντα σύμφωνα με το motorsport.com, η οδηγία κάνει λόγο για το ότι «επιλεγμένες ομάδες ια χρειαστεί να τοποθετήσουν στα μονοθέσιά τους επιπλέον ασύρματες κάμερες.»
Οι κάμερες αυτές θα τοποθετηθούν στο εσωτερικό των κάθετων επιφανειών και θα παρακολουθούν κουκίδες, που θα έχουν τοποθετηθεί ειδικά για να ελεγχθεί συγκριτικά η κλίση και περιστροφή των πτερύγων. Οι κουκίδες αυτές θα βρίσκονται σε διάφορα σημεία των αεροτομών.
Οι έλεγχοι θα γίνουν μόνο την Παρασκευή και οι κάμερες θα αφαιρεθούν για τη διαδικασία FP3 το Σάββατο. Πρόκειται για προσπάθεια κατανόησης συμπεριφοράς των πτερύγων και όχι άμεσο έλεγχο, προκειμένου να αποφασισθεί αν θα πρέπει να ληφθούν αυστηρότερα μέτρα στο μέλλον. Για να εξασφαλιστει ότι οι ομάδες δε θα χρησιμοποιήσουν διαφορετικές αεροτομές για να αποφύγουν την εξέταση, τα μονοθέσια ια πρέπει να χρησιμοποιήσουν μόνο μία για τουλάχιστον τη μισή διαδικασία, εκτός απροόπτου.
Είναι άγνωστο προς το παρόν ποιες ομάδες έχουν επιλεχθεί.
Οι εύκαμπτες αεροτομές είναι μια αρκετά γκρίζα ζώνη των κανονισμών και δεν είναι η πρώτη φορά που η FIA επιχειρεί να περιορίσει τη χρήση και τις δυνατότητες τους, καθώς είναι εύκολο να παρακαμφθούν οι κανονισμοί.
Αυτήν τη στιγμή, η FIA δεν αναμένει ανάγκη για νέες δοκιμές φορτίου, αλλά αν η ανάλυση δείξει ύποπτους σχεδιασμούς και προσεγγίσεις, μπορεί στο μέλλον να δούμε νέα προσπάθεια περιορισμού και επόπτευσης.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!