Το αφεντικό της McLaren, Andrea Stella, επέμεινε ότι δεν πρέπει να αποδοθεί καμία ευθύνη στον Lando Norris για το pit call που του κόστισε μια πιθανή νίκη στο Βρετανικό Grand Prix της Formula 1.
Ο Norris πήγαινε για να πετύχει μια συναισθηματική επιτυχία στο σπίτι του όταν προσπέρασε τα δύο μονοθέσια της Mercedes όταν η McLaren του ζωντάνεψε κατά τη διάρκεια της βροχόπτωσης στη μέση του αγώνα.
Ωστόσο, η McLaren αποδείχθηκε αναποφάσιστη στα pit όταν η πίστα στέγνωσε και ο Hamilton που έκανε μια αλλαγή ελαστικών νωρίτερα στον 38ο γύρο του επέτρεψε να ξεπεράσει τον συμπατριώτη του.
Ο Norris δεν μπόρεσε να κυνηγήσει τον Hamilton στα μαλακά και η υψηλή υποβάθμιση που είχε σήμαινε ότι έπεσε στα νύχια του Max Verstappen στα σκληρά ελαστικά.
Έχοντας χάσει τη δυνατότητα κατά τη διάρκεια παρόμοιων μικτών συνθηκών στον Καναδά τον περασμένο μήνα, ο Stella παραδέχτηκε ότι η McLaren ήταν πολύ προσεκτική όταν διαχειριζόταν την τελευταία περίοδο crossover.
«Νομίζω ότι με τον Lando το σωστό ήταν να κάνουμε pit stop την ίδια στιγμή», παραδέχτηκε ο Stella. «Αλλά θέλαμε να έχουμε μια πολύ ασφαλή μετάβαση στα στεγνά ελαστικά και χάσαμε λίγο χρόνο και στο pit stop. Σκεφτήκαμε ότι με έναν ακόμη γύρο θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε το προβάδισμα με ασφάλεια».
Οι προοπτικές του Norris παρεμποδίστηκαν καθώς στάθηκε για 4,5 δευτερόλεπτα στο pit box, αλλά ο Stella αρνήθηκε ότι μια πιο ομαλή στάση θα τον έβλεπε να διατηρήσει το προβάδισμα.
Αντίθετα, ο Stella επανέλαβε ότι η McLaren έκανε λάθος τον γύρο στο pit και επίσης η επιλογή της σύνθεσης ως μετάβαση στα μαλακά οδήγησε τον Norris να χάσει τη δεύτερη θέση στον Verstappen.
«Ήταν αρκετό, αλλά αυτό δεν εγγυάται ότι όταν πας στη στροφή τρία ή τέσσερα θα είσαι ακόμα μπροστά», είπε σχετικά με το νωθρό πιτ στοπ. «Λοιπόν, όπως λέω, αυτό είναι άλλη μία περίπτωση στην οποία με το πλεονέκτημα της γνώσης εκ των υστέρων, αν μπορούσαμε να κάνουμε τον αγώνα ξανά, θα μπαίναμε στα pit ταυτόχρονα με τους Hamilton και Verstappen. Προφανώς αυτό θα άφηνε το ερώτημα σε ποια ελαστικά πας. Το να κάνεις pit έναν γύρο αργότερα σου δίνει τη δυνατότητα να παρατηρήσεις τι κάνουν οι ανταγωνιστές σου και νομίζω το ότι πήγαμε στα μαλακά δεν ήταν η σωστή κλήση για εμάς.
«Υποβαθμίσαμε τα ελαστικά πάρα πολύ για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τη θέση από τον Verstappen και, για να είμαστε δίκαιοι, ο Lewis έκανε πολύ καλή δουλειά κάνοντας τα μαλακά ελαστικά να διαρκέσουν σε όλη τη διάρκεια του κομματιού».
Ο Stella απάλλαξε τον Norris από την ευθύνη παρά την κριτική του Βρετανού για τη συμμετοχή του, αναφέροντας ότι η McLaren θα έπρεπε να είχε μεγαλύτερη πεποίθηση στη λήψη των αποφάσεών της.
«Θέλαμε να ελέγξουμε επίσης με τον Lando ποια ήταν η προτίμησή του, τι θα έπρεπε να ακολουθήσουμε και μια πτυχή ήταν, επίσης το αν πίστευε ότι θα είναι δύσκολο;» αποκάλυψε ο Stella. «Αυτό δεν το ζητήσαμε. Η αίσθηση του να ρωτάμε τον Lando, να αποφασίσουμε με τον Lando ήταν αν θα είναι δύσκολο να πάμε στη σύνθεση C2 σε αυτές τις συνθήκες. Αλλά για να είμαστε δίκαιοι, στην πραγματικότητα, δεν ήταν τόσο δύσκολο γιατί ο Verstappen σε μια σκληρή σύνθεση κατάφερε τη μετάβαση στα ελαστικά στεγνού χωρίς μεγάλα προβλήματα.
«Λοιπόν, νομίζω ότι αυτή ήταν μια απόφαση που θα έπρεπε να είχαμε πάρει για άλλη μια φορά, όπως όταν σταματήσαμε τον Oscar [Piastri] στο double stack, θα έπρεπε να είχαμε αναλάβει την ευθύνη να πούμε ότι το μεσαίο είναι ακριβώς το σωστό ελαστικό, το έχουμε. Νομίζω ότι όταν σζητήσαμε με τον Lando αμφιβάλλαμε για τον εαυτό μας και αυτό μας οδήγησε να ακολουθήσουμε αυτή την κατεύθυνση που εκ των υστέρων ήταν σημαντική».
Ερωτηθείς εάν η McLaren θα είχε κερδίσει τον αγώνα με τα μεσαίο, ο Stella ισχυρίστηκε ότι δεν ήταν «εγγυημένο», αλλά αποδέχεται ότι ο Norris θα είχε μεγαλύτερη ευκαιρία.
«Δεν είναι εγγυημένο γιατί ο Lewis κατάφερε να κρατήσει τα ελαστικά σε καλή κατάσταση, έτσι θα έπρεπε να προσπεράσουμε», εξήγησε. «Πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να πλησιάσουμε στο κιβώτιο ταχυτήτων του Lewis, αλλά το να προσπεράσουμε είναι λίγο διαφορετικό θέμα».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!