Ο εν ενεργεία πρωταθλητής απέδειξε ότι είναι μια κλάση μόνος του στο φετινό Rally Πολωνίας, καθώς έφυγε νικητής παρά το γεγονός ότι κλήθηκε τελευταία στιγμή να αντικαταστήσει τον Sebastien Ogier!
Μια εντυπωσιακή νίκη πέτυχε αυτό το τριήμερο στην Πολωνία ο Kalle Rovanpera, για τον 7ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος του WRC. 28,3 δευτερόλεπτα χώριζαν στο τέλος της Κυριακής τον πρωταθλητή με τον δεύτερο της κατάταξης, Elfyn Evans, επίτευγμα εντυπωσιακό δεδομένου ότι πριν 5 ημέρες ο Φινλανδός δεν ήταν καν προγραμματισμένο να βρίσκεται στην Πολωνία για το event.
Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Ogier, ήταν αυτός που προαλειφόταν να τρέξει με την Toyota στην Πολωνία, ο οποίος μάλιστα βρισκόταν και σε ένα εξαιρετικό momentum, με 2 νίκες και μια δεύτερη θέση στα τρία τελευταία event.
Ωστόσο, ο Γάλλος μαζί με τον συνοδηγό του, Vincent Landais, ενεπλάκησαν σε τροχαίο κατά τις αναγνωριστικές βόλτες του Rally. Αν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, αποδεσμεύτηκαν χωρίς ιδιαίτερους τραυματισμούς την επόμενη μέρα. Ωστόσο, κρίθηκε ασφαλές το δίδυμο Ogier/Landais να μην λάβει εκκίνηση στο Rally.
Αυτό, έφερε εκτάκτως στην Πολωνία τους Rovanpera/Halttunen για να πάρουν αυτοί τη θέση του κενού Yaris, αν και παντελώς απροετοίμαστοι για έναν αγώνα που επέστρεφε στο καλεντάρι του πρωταθλήματος για πρώτη φορά από το 2017. Ήταν, επομένως, αχαρτογράφητα νερά για το Φινλανδικό δίδυμο.
Αυτή η έλλειψη προετοιμασίας φάνηκε εξ’ αρχής: Ο Rovanpera είχε σημαντική διαφορά στα δεύτερα περάσματά του από τις ειδικές, έχοντας την πρότερη εμπειρία των προηγούμενων, πιο αργών περασμάτων. Τη μεγάλη του διαφορά, αυτή που εν τέλει τον ανέδειξε νικητή, την έκανε στο απογευματινό σκέλος του Σαββάτου, όταν και όντας πιο έμπειρος από την Παρασκευή και τα πρώτα περάσματα του Σαββάτου, επιτέθηκε και έχτισε ένα μικρό μαξιλάρι ασφαλείας.
Την Κυριακή, ο Φινλανδός δεν ήταν σε θέση να κινηθεί το ίδιο γρήγορα με τον Ott Tanak, που πόνταρε στους βαθμούς της Κυριακής για να χρυσώσει το χάπι της ατυχούς εγκατάλειψής του από ατύχημα με τάρανδο το πρωί της Παρασκευής. Ωστόσο, ο πρωταθλητής ήταν αρκετά γρήγορος για να κερδίσει χωρίς πρόβλημα, με μια υγιή συγκομιδή βαθμών: 18 από το Σάββατο και 6 από την Κυριακή και 3 από την Power Stage για τον Rovanpera που αποδεικνύει πως, αν και part-timer φέτος, είναι αυτή τη στιγμή ό,τι πιο κορυφαίο έχει να δείξει το WRC σε οδηγικό ταλέντο.
“Πρόκειται για ένα αρκετά μοναδικό τριήμερο. Όχι και τόσο συνηθισμένο”, δήλωσε ο Rovanpera στον σημερινό τερματισμό. “Έχω να πω, πως δουλέψαμε πολύ σκληρά, είμαι πραγματικά κουρασμένος αυτή τη στιγμή”.
“Θεωρώ πως το καλύτερο ήταν ότι ήρθαμε εδώ και εν τέλει δεν ήταν και τόσο κακή ιδέα η επιλογή αυτή. Σίγουρα, βοηθήσαμε πολύ την ομάδα, πήραμε κάποιους πολύτιμους βαθμούς για τη μάχη του Πρωταθλήματος. Δεν σπαταλήσαμε τον χρόνο μας”.
Simply incredible 🤯#WRC | #RallyPoland 🇵🇱 pic.twitter.com/MpfvvdsA9v
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) June 30, 2024
Όσο για τον προαναφερθέντα Tanak, ένα τριήμερο που το περίμενε με ανυπομονησία, μιας και θεωρείται σπεσιαλίστας σε τέτοιες διαδρομές, δεν εξελίχτηκε όπως θα ήθελε. Ωστόσο, για τη μάχη του τίτλου δεν είναι όλα χαμένα, όπου κατάφερε να μείνει σε επαφή από την κορυφή. 7 βαθμοί σήμερα και 4 από την Power Stage σημαίνουν πως ο Εσθονός απέχει πλέον 16 βαθμούς από τον Evans και 21 από τον Neuville στη βαθμολογία Οδηγών. Όλα είναι ανοιχτά με 6 αγώνες να απομένουν.
Rallying at its absolute best 👇#RallyPoland #WRC https://t.co/HqKFw3bU5n
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) June 30, 2024
Ο κοντινότερος αντίπαλος του Rovanpera, όλο το τριήμερο, ήταν ο Andeas Mikkelsen. Αρχικά, ο Νορβηγός της Hyundai προηγήθηκε την Παρασκευή, εν τέλει χάνοντας θέση από έναν βελτιωμένο Rovanpera το Σάββατο.
Σήμερα, ωστόσο, ο Mikkelsen έχασε ακόμα και το βάθρο που ήταν στα χέρια του. Στην πρώτη ειδική της ημέρας, έσκισε το ελαστικό του σε κόψιμο του δρόμου και κατέστρεψε και το σώμα του i20 N του, αλλά και έναν από τους αεραγωγούς του αγωνιστικού του. Τερμάτισε εν τέλει 4ος, πίσω από τους Evans και Fourmaux. Πήρε ωστόσο 15 βαθμούς από το Σάββατο, συγκομιδή πολύτιμη για τη Hyundai στους Κατασκευαστές.
One stage to go, it’s not over yet 👊#WRC | #RallyPoland 🇵🇱 pic.twitter.com/FPB1WhN6ck
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) June 30, 2024
Ο Evans κατάφερε να συρρικνώσει κάπως τη διαφορά από την κορυφή. Μπορεί στην Power Stage να είχε κλατάρισμα και να πήρε 0 εν αντιθέσει με τους 5 του Neuville, ωστόσο η διαφορά των δύο έπεσε στους 15 και κανείς δεν μπορεί να νιώθει ήσυχος για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
3ος στο βάθρο αλλά και 3ος στους χρόνους της Κυριακής αναδείχτηκε ο Adrien Fourmaux, που ανέβηκε για τρίτη φορά στο βάθρο φέτος, δίνοντας έναν σημαντικό λόγο για γιορτές στην M-Sport. Για την ομάδα του Dovenby Hill, ήταν ένας καλός αγώνας, και όχι μόνο εξαιτίας του σταθερού Fourmaux: ο rookie στην κατηγορία, Martins Sesks τερμάτισε 5ος, τρέχοντας με μη υβριδικό Puma μάλιστα.
7ο ήρθε, επίσης, το άλλο Puma της ομάδας, αυτό του Gregoire Munster που στοχεύει σε σταθερά αποτελέσματα βαθμών και απόκτηση εμπειρίας για τη συνέχεια.
Τέλος, μόλις 6 βαθμούς συγκομιδή για τον Takamoto Katsuta, που δεν είχε σε καμία περίπτωση το ιδανικό Σαββατοκύριακο.
Στους Κατασκευαστές, η μάχη ανάμεσα σε Hyundai και Toyota συνεχίζει μαινόμενη: 10 βαθμούς η διαφορά των δύο ομάδων σε ένα πρωτάθλημα που δείχνει πιο ανοιχτό από ποτέ. Ακολουθεί, η M-Sport με 156 βαθμούς.
Επόμενο Rally για το WRC, η Λετονία, ένας σταθμός στα ίδια μέτρα με την Πολωνία. Γρήγορες, χωμάτινες ειδικές περιμένουν τα πληρώματα από 18 έως και 21 Ιουλίου, στην ευρύτερη περιοχή της Lieapaja. Το καλύτερο; Όλα παραμένουν ανοιχτά στις φετινές μάχες!
Διάβασε περισσότερα για το WRC και το Rally Πολωνίας, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!